13 e cu noroc: înmatriculările de maşini noi au crescut cu 13% în aprilie. Mercedes a învins BMW cu numai 4 unităţi
Înmatriculările de maşini noi au crescut în luna aprilie cu aproape 13%, în timp ce lupta din segmentul premium a fost mai echilibrată ca niciodată: Mercedes s-a impus în faţa BMW pentru numai 4 unităţi.
Piaţa de maşini noi din România continuă să crească într-un ritm asemănător cu cel din primele trei luni ale anului, în ciuda faptului că autorităţile nu au demarat încă programul Rabla.
Datele publicate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată că românii au înmatriculat 6.147 de maşini noi în luna aprilie, în creştere cu 12.62% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Dacia deţine aproximativ un sfert din această piaţă cu 1.685 de unităţi înmatriculate, însă creşterea faţă de anul trecut este anemică (0.84%). Constructorul român este urmat în top de Skoda, care a înregistrat un avans de 30.31% până la 662 de unităţi, în timp ce podiumul este completat de Volkswagen cu 540 de unităţi.
În segmentul premium, lupta a devenit una extrem de echilibrată: Mercedes îşi păstrează poziţia de lider cu 290 de unităţi înmatriculate în aprilie, însă BMW s-a apropiat ameninţător după ce a reuşit să înmatriculeze 286 de unităţi, în creştere cu 88% faţă de perioada similară a anului trecut. Audi este însă în continuare departe, cu 135 de unităţi, în creştere cu 25%.
În ansamblul primelor 4 luni ale anului, românii au înmatriculat 23.645 de unităţi, în creştere cu 18.73% comparativ cu primele patru luni ale anului trecut. Dintre acestea, 6.906 unităţi au purtat marca Dacia, pe următoarele două locuri fiind Skoda (2.195) şi Volkswagen (2.003).
Via DRPCIV
Volkswagen câștigă mult și din flote, indiferent dacă românii sunt obsedați de această marcă sau nu. Nu știu cum e în restul orașelor mari din țară, dar Bucureștiul e plin de Golf-uri și Passat-uri luate ca mașini de serviciu. Cel mai probabil, VW vinde mult mai multe mașini firmelor decât celelalte mărci. Românul, fie el și de clasă mijlocie, cu greu își permite un VW nou care e, în unele cazuri, cu câteva mii de euro mai scump decât rivalii din clasă.