117 milioane euro, costul unui km la Pasajul Basarab
Pasajul Basarab din Bucuresti este unul dintre cele mai scumpe drumuri construite vreodata.
Romania este cel mai scump loc din lume cand vine vorba de drumuri construite. Fie ca este vorba de autostrazi sau de drumuri nationale ori drumuri publice, preturile incasate de constructorii din tara noastra depasesc cu mult valori normale din alte regiuni.
In plus, gradul de dificultate al lucrarilor la drumuri nu depaseste niciodata standardele normale, termenele nu se respecta, iar calitatea este slaba. Drept marturie in acest sens stau lucrarile la Pasajul Basarab, care este unul dintre cele mai scumpe drumuri construite vreodata de civilizatia umana.
Pasajul Basarab din Capitala masoara o lungime de 1.9 km si costa aproximativ 222.4 milioane de euro, ceea ce consemneaza o valoare de 117 milioane euro pe kilometru, sustine Adevarul.
Unele surse sustin ca cele doua companii care construiesc pasajul, Astaldi din Italia si FCC din Spania, se pregatesc sa mai ceara inca 100 de milioane de euro pentru finalizarea pasajului.
Acest exemplu nu este unul izolat, o sumedenie de constructii derulate la soselele de centura din Bucuresti si alte orase aduc administratiilor locale costuri extrem de mari, iar pretul pe kilometru de drum construit sau doar asfaltat ajunge la un nivel foarte ridicat.
Via | Adevarul
-
Suca, vineri, 28.11.2008 14:26Hotiii!!!!
Nimic nou ! Pai de unde isi umplu sacii de bani politicienii nostri dragi si scumpi care acum ne recomanda sa mergem la vot sa-i mai votam odata ca n-au apucat sa-si faca plinul. Mi-e o scarba de totii viermii de la conducerea tarii asteia de nu mai pot. Era o vorba...daca tara asta ar fi fost desertul Sahara la cat s-a furat din ea ajungeam sa importam nisip. Mergeti la vot ! Putreziciunea tarii asteapta votul vostru !
-
Vladones, vineri, 28.11.2008 14:59super
sper ca nu ai impresia ca ailalti sunt mai buni. Toti politicienii sunt o apa si-un pamant, la fel toti. Niste hoti... si dupa se mira de ce nu mergem la vot...
-
Autogreen, vineri, 28.11.2008 15:31Motive
Principalele motive care duc la cresterea costurilor sunt: coruptia, expropierile, intarzierea platilor, procesele interminabile, legea prost facuta. Cu alte cuvinte avem nevoie de un prim ministru cu cohones, ca sa spunem la obiect.
-
Kap, vineri, 28.11.2008 16:52Votul lipsa
La fel ca moda masinilor nemtesti vad ca a devenit prilej de mindrie a declara cu lehamite absenta de la vot. Pai daca ar face toti asa ar ramine doar voturile masluite!Nevotind, mariti proportia in care conteaza celelalte voturi! Stati departe de vot si dupa aia mirati-va ca stati la coada pe autostrada, ca se pun taxe magaresti etc. Daca voi nu miscati nimic, aia de la putere de ce-ar face-o?
-
gigi, sâmbătă, 29.11.2008 09:46
Doar traim an cea mai luxoasa tara din lume nu trebuie sa fie scump ce dracu alfel ne facem de ras (loaier toti draci de hoti nenorociti )
-
Prelipceanu, sâmbătă, 29.11.2008 11:04Gramatica
Acest exemplu nu este unul singural.. exista cuvantul asta? singural? no comment despre contzinut totusi.
-
Chucho, sâmbătă, 29.11.2008 11:34Mergeti la vot ca iar le e foame
Chiar si la sumele astea abia se caca pe ei cu constructia si avanseaza cum nu se poate mai lent. Timpul inseamna bani nu ? Asa si pentru ei, cu cat trag de timp mai mult e mai bine.
-
Adrian, sâmbătă, 29.11.2008 13:49basescu
daca tot este un presedinte jucator de ce nu intervina si in acest caz deoarecere se inregistreaza un prejudiciu tot in buzunarul cetateanului elector atat de iubit si sarutat pe obraji in aceste zile premergatoare exprimarii votului... sau aceste lucrari au fost contractate in [erioda mandatului lui Videanu, si, astfel este pus in situatia de a se abtine de a rascoli rahatul PD-List in aceasta perioada delicata...?
-
gogu, sâmbătă, 29.11.2008 15:11romania
daaa daaaa daaa ne obisnuim cu ideea k niste prosti sau plecam din tara ....si unde ne ducem???....cred k la polul nord acolo nu e nici criza si nici hoti nu sunt
-
ufx, sâmbătă, 29.11.2008 15:18
in primul rand drumul e drum si pasajul pasaj, nu se confunda, poti spunde doar k pasajul face parte dintrun drum da nu mai mult , si sa nu uitati sa fiti mai atenti la ortografie ;) si in la doilea rand se intampla kestiile astea k aici toate firmele astea poa sa faca smekerii si sa isi puna bani in buzunar cu romanii astia prosti asa k na...
-
razvan, sâmbătă, 29.11.2008 15:39pai .. la ce sa va asteptati ?
acu sincer vorbind .. daca totul ar fi corect si la valoarea nominala, cum ar mai fi B plin de maxiSUV, Bentley, Ferrari, de S nici nu mai vorbim .. femei cu genti de la 10 k EUR in sus si exemplele ar fi cu miile!? portiunea asta de 2 km e asteptata ca painea calda pentru cei din militari,dr taberei si imprejurimi, ca elibereaza si strada spre grozavesti dinspre cotroceni si ar prelua totodata traficul de la lujerului care sufoca grant .. DAR NU LE PASA !!!! Bucuresti e sufocat, oamenii sunt tot mai stresati, ajungi sa faci 2 ore dim. pana la munca .. si ei tot se cearta pe ciolan, cat despre Astaldi si FCC -- stiu cu cine au de'a face, si tare ma tem ca 30 % din incasari merg in comisioane neoficiale!
-
Chicos, sâmbătă, 29.11.2008 21:46Rusine
Bataie de joc! ar trebui revizuite toate aceste contracte! este imposibil sa coste atita! undeva se fura, undeva dispar banii... nu este in regula ce se intimpla!!! Politia econimica ar trebui sa ancheteze asta! sa fie corecta si neinfluentata! sa se spuna adevarul!
-
Radu Berceanu, sâmbătă, 29.11.2008 22:15Prosti am fost, prosti am ramas.....
Aceste proiecte sunt castigate de firmele de constructii, cu muult timp inainte sa fie aplicate. Din suma final, cam 30-50% este folosita pentru constructia propriu-zisa, restul este impartita intre ministrii si directori, care au favorizat acest proiect. Sa nu va asteptati sa se construiasca ceva in tara asta, cat timp sunt niste persoane la conducere, care au trait in sistemul comunist, NU se va intampla nimic in tara asta. Autostrada va fi construita cand va disparea ultimul picior de pre-decembrist din Conducerea Tarii. Un proiect de la inceput pana la sfarsit se desfasoara pe o medie de 7 ani, adica, incepe cu o conducere, si se termina cu urmatoarea. Normal ca prima conducere nu va accepta ca sfarsitul unui proiect sa fie dat pe seama noii conduceri, asa ca este blocat, incetinit, ingreunat pe interesul fiecaruia. Nu va asteptati sa mergeti de la Bucuresti la Oradea pe Autostrada in urmatorii 25 de ani.
-
dd7, sâmbătă, 29.11.2008 23:10cine mai ramane aici
Pretul este rezultatul nu numai al corputiei, ci si al incompetentei. Mai devreme sau mai tarziu va tretrebui sa recunoastem ca scoala de astazi NU mai da oameni pregatiti. Nu ma refer la varfuri care din motive intrinseci mai exista, ci la marea masa care este pregatita din ce in ce mai slab. Pe santiere lucreaza oameni care nu numai ca nu sunt convinsi ca o linie dreapta de pe proiect trebuie sa arate asa si in realitate, ci au chiar probleme in a o face sa fie dreapta... Sa nu ne miram ca se lucreaza efectiv doar 2-3 ore din 10, ca se lucreaza prost, ca ISO 900x se obtine doar prin verificarea dosarelor si mese la... etc. Si va fi din ce in ce mai rau. Probabil, daca cei ce se vor hotara sa nu plece totusi din tara vor dori sa si traiasca civilizat, vor trebui sa schimbe in intregime organismele "de ordine" - justitia si politia pentru ca acestea sunt cele care, de fapt, trebuie sa faca ordine. Ganditi-va cum ar fi daca ai putea aduce in tribunal compania nationala a ulitelor pentru bataia de joc cu care ne onoreaza in schimbul banului public pe care il incaseaza...
-
ramdac, duminică, 30.11.2008 10:55in judecata cu ei
noi nu ar trebuii sa putem da in judecata pe cei de la transporturi??..adica fura banii nostri si speram prin vot sa schimbam ceva?..ii dam jos direct, revolutia a mers o data..de ce nu ar mai merge o data..si inca o data si tot asa pana ce o sa avem 4 mil de euro pe kilometru de autostrada, nu 25 cum ii la bechtel sau cum se scrie si pasaje cu 50 mil de euro nu 300. pur si simplu furt pe fatza....
-
R B, luni, 01.12.2008 13:50La ordinea zilei
ia cititi asta: http://www.antena3.ro/stiri/romania/centura-ploiestiului-costa-cat-o-autostrada_59130.html
-
Teo, miercuri, 10.12.2008 09:23Regatzani
Niste regatzani. Bucuresteni jegosi! Aia duc tara asta in weceu. sug din bugetul tarii pana nu mai pot si apoi se muta pe insula. Si noi mai fraieri ca-i suportam. Bucuresteni. Jegosi.
Citeste si
-
INTERN | miercuri, 27 iunieREPORTAJ: Restart în Bănie - Craiova a revenit pe harta producătorilor auto mondiali cu noul Ford B-MaxAm fost la Craiova pentru a vedea cum România reporneşte a doua uzină auto a ţării. Lăsând la o parte show-ul pus în scenă de organizatori, Craiova reintră pe harta marilor producători auto. Citeste tot
-
INTERN | luni, 25 iunieFord B-Max a intrat în producţie la uzina din CraiovaFord a introdus în producţie noul B-Max la fabrica din Craiova. Debutul producţiei lui B-Max la uzina românească are loc la patru ani şi trei luni de la preluarea fabricii din Craiova. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 iunieNoua generaţie Fiat Panda costă 11.550 de euro în RomâniaFiat a lansat astăzi în România a treia generaţie a modelului Panda. Modelul citadin pleacă de la 11.550 de euro în versiune pe benzină de 1.2 litri şi 69 de cai putere. Cu oferta de lansare însă, preţul ajunge la doar 9950 de euro. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 13 iunieLexus GS, în România de la 53.300 euroLexus a lansat noul GS pe piaţa din România. Versiunea GS 250 pleacă de la 53.300 euro cu TVA inclus, în timp ce hibridul GS 450h pleacă de la 63.950 euro cu TVA inclus. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 1 iunieYoung Creative Chevrolet 2012: Câştigătorii etapei din RomâniaEdiţia 2012 a concursului de arte aplicate "Young Creative Chevrolet" şi-a ales câştigătorii etapei naţionale. Trei studenţi îşi vor reprezenta ţara în faţa juriului european al YCC 2012, câştigătorul final urmând să fie anunţat în a doua parte a anului. Citeste tot
cred ca`i ceva sosea incalzita sau marcata cu aur ! :))