1054 de cai pentru 400 km/h
Porsche Mission 400 Plus este modelul care ar putea sparge la anul bariera vitezei de 400 km/h atinse de o masina omologata pentru rularea pe sosele.
Daca exista in lume o natie care se pricepe la tuning de performanta, aceasta este cea germana. Tunerii de la H&R si-au luat cat se poate de serios sarcina de a continua creatii incredibile si au dezvoltat o versiune Porsche 997 care scoate pe nari nu mai putin de 1054 de cai putere.
De fapt, produsul finit este fructul cooperarii dintre H&R, Jurgen Alzer (unul dintre partenerii H&R in campionatul de anduranta de la Nurburgring) si preparatorul de propulsoare RS Tuning. Numele oficial al aratarii din stanga este Porsche Mission 400 Plus si are, asa cum ii indica si denumirea, misiunea de a dobori la anul recordul mondial de viteza pentru un vehicul de strada omologat. Cifra avansata de inginerii germani este de 400 km/h, insa acestia se asteapta chiar la mai mult decat atat.
Avand in vedere faptul ca sistemele aerodinamice sunt elemente foarte importante pentru scopul modelului, baietii de la Jurgen Alzer Motorsport au decis sa reduca inaltimea plafonului cu 75 de milimetri, montantii parbrizului si cei centrali fiind inclinati pentru a se ajunge la aceasta valoare. Schimbarile plastice ale caroseriei au determinat inlocuirea geamurilor normale cu unele din policarbonati care sunt foarte usoare si rezistente. Partea frontala a fost lungita pentru a forma un varf aerodinamic care sa taie aerul la viteze inalte iar jantele au fost testate indelung in tunelul aerodinamic pentru ca turbulentele sa fie reduse la maximum. Asa cum este normal in aceste cazuri, caroseria este construita integral din fibra de carbon.
In ceea ce priveste motorul lui Porsche Mission 400 Plus, inginerii RS Tuning i-au imbunatatit cilindreea celui de serie (motorul cu sase cilindri in linie sarind de la 3.6 la 3.8 litri), au inlocuit camerele de combustie cu unele speciale iar chiulasa, pistoanele si arborele cu came au fost si ele schimbate. Evident, turbinele, canalele de racire si cele de esapament au fost marite, insa trebuie notat faptul ca turbocompresoarele dispun de tehnologia traditionala si nu de geometrie variabila, un sistem intalnit in masa la alte modele de acest gen. Datele oferite de constructor arata 1054 de cai putere la 7700 rpm si un cuplu de 1030 Nm la 5800 rpm in conditiile in care este utilizata benzina cu cifra octanica 100. Oficialii germani nu uita sa precizeze ca motorul respecta normele Euro 4.
Proba practica a supercar-ului celor de la H&R este programata sa aiba loc la Nardo, in Italia, la volan urmand sa se afle pilotul Jurgen Alzen. Deoarece germanii au considerat ca circuitul de la Nardo are o suprafata ondulata, acestia au dezvoltat implicit un sistem de suspensii sport ajustabile care se adapteaza automat la suprafata de rulare.
Moaaaaaaaaaaaaaaaaaaaama!!! Ce e asta, frate? OZN? Intradevar incredibil. Le tin pumnii la record!!!