100 de Mini-uri pentru cei mai pretențioși clienți: versiunea Challenge costă 40.000 de euro și merge pe circuit
Mini John Cooper Works Challenge se adresează celor care își doresc o mașină născută pentru circuit. Are 230 de cai putere și va fi produsă într-un număr limitat.
Mini caută să marcheze cum se cuvine ediția din acest an a Festivalului de la Goodwood. Motiv pentru care a dezvăluit o ediție extrem de limitată a actualului Mini John Cooper Works, denumită Challenge. Modelul este bazat pe versiunea de performanță a hatchback-ului, iar sub capotă adăpostește un motor turbo de 2.0 litri cu 230 de cai putere și 320 de Nm. Resursele sunt suficiente pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 6.3 secunde.
Caracterul exclusivist este subliniat la nivel exterior de prizele de aer ceva mai mare ale spoilerului frontal, de bosajele mai largi și de eleronul proeminent, montat pe acoperiș. Finisajul exterior vine într-o configurație fixă, care nu poate fi personalizată: culoarea White Silver, un pachet grafic și un acoperiș negru.
Fiind vorba despre o versiune dedicată mai mult celor care vor să alerge mașina pe circuit, Mini John Cooper Works Challenge folosește o suspensie nouă, furnizată de Nitron, capabilă să ajusteze amortizoarele și chiar garda la sol. În spatele jantelor de 17 inch, care sunt acum cu 0.5 inch mai late decât cele standard, se ascund plăcuțe de frână Mintex și un diferențial Quaife.
Interiorul este personalizat cu ajutorul unor scaune sport îmbrăcate în tapițerie specială Carbon Black și prin intermediul unei plăcuțe cu numărul de identificare. Echiparea standard include senzori de parcare, senzori de ploaie și lumini adaptive cu LED.
Prețul noului Mini John Cooper Works Challenge pleacă de la 32.000 de lire, echivalentul a 40.000 de euro. Eticheta piperată este justificată de producția limitată, doar 100 de exemplare, și de faptul că mașina va fi disponibilă doar în Anglia.
40k pentru un Mini, super :) Evident ca intr-un numar limitat de exemplare, asa poate justifica pretul prin exclusivitatea modelului, in fond si clientela este limitata. Vand cele 100 exemplare, numar care mai mult ca sigur a fost ales in baza unui studiu cu potentiali clienti, le vand si apoi spun ca s-a vandut ca painea calda :)