10 motive sa urmaresti Formula 1 in 2010
Automarket va prezinta 10 motive pentru care merita sa ramaneti conectati la evenimentele din Formula 1 in sezonul 2010.
Sezonul 2010 are toate sansele sa devina unul dintre cele mai spectaculoase din Formula 1 din ultimii ani, in urma avalansei de noutati prezente pe toate fronturile: reveniri spectaculoase in competitie, modificari de regulament, noi echipe, dar si un circuit nou pregatit sa isi faca debutul in Marele Circ.
In randurile care urmeaza va prezentam 10 motive care va vor determina sa ramaneti alaturi de Automarket in sezonul 2010 al Formulei 1:
1. Michael Schumacher revine in Formula 1 dupa o absenta de trei sezoane
In mod cert, revenirea in competitie a celui mai titrat pilot din istoria Formulei 1 a crescut nivelul de adrenalina pentru toti cei care au legatura cu Marele Circ. Chiar daca numarul fanilor Ferrari care s-au simtit tradati de alegerea lui Schumacher de a concura pentru rivalii de la Mercedes a fost destul de ridicat, germanul isi va pastra in mod cert o buna parte din fani dupa ce a revenit alaturi de Ross Brawn, artizanul celor 7 titluri mondiale cucerite pentru Benetton si Ferrari.
Marele semn de intrebare planeaza asupra rezultatelor pe care le va obtine Schumacher in sezonul 2010, in contextul in care lupta pentru titlu se anunta mai acerba ca niciodata intre Ferrari, McLaren, Red Bull Racing si Mercedes GP. Nu in ultimul rand, confruntarea dintre Schumacher si Fernando Alonso va reprezenta unul dintre punctele de atractie, dupa ce spaniolul l-a invins in 2005 si 2006 in lupta pentru titlul mondial.
2. Calificarile vor arata adevarata valoare a pilotilor si echipelor
Spre deosebire de ultimii ani, pilotii nu mai sunt nevoiti sa inceapa cursa cu cantitatea de combustibil cu care au terminat ultima parte a calificarilor (Q3). In urma acestei modificari de regulament, rezultatele din Q3 vor reliefa adevarata performanta a pilotilor si echipelor, intrucat toti vor utiliza o cantitate de combustibil cat mai mica. Singurul impediment va fi reprezentat de obligativitatea de a utiliza in startul cursei exact aceleasi pneuri folosite in Q3, motiv pentru care unele echipe pot opta pentru strategii diferite.
3. Realimentarea cu combustibil in timpul curselor este interzisa
Pentru prima oara dupa 1993, realimentarea monoposturilor cu benzina a fost interzisa in timpul curselor, cu scopul de a reduce costurile si de a dinamiza spectacolul. Cel putin din punct de vedere teoretic, aceasta schimbare ar trebui sa sporeasca numarul de depasiri pe circuit, in contextul in care pana in 2009 pilotii preferau sa urce o pozitie in clasament in urma intrarii la boxe. In acelasi timp, spectacolul din pitlane va fi oferit de mecanici, care vor avea misiunea de a schimba pneurile mult mai repede. Se anticipeaza ca pitstopurile sezonului 2010 vor avea aproximativ 3.5 secunde.
4. Grila de start a fost extinsa cu trei echipe
Dorinta fanilor de de a vedea mai multe echipe in Formula 1 a fost indeplinita in cele din urma de FIA, chiar daca actiunea a plecat initial de la razboiul cu echipele traditionale pentru reducerea costurilor. Numele Lotus revine in F1 pentru prima oara dupa 1994, chiar daca Lotus F1 Racing nu are nicio alta legatura cu legendara echipa fondata de Colin Chapman.
Pe de alta parte, monopostul Virgin Racing este primul din istoria moderna a Formulei 1 construit exclusiv prin intermediul tehnologiei computerizate CFD (Computational Fluid Dynamics), ceea ce ar putea da un nou suflu inginerilor. Hispania Racing a ajuns pe grila de start dupa ce a fost salvata in ultimul moment de Jose Ramon Carabante.
5. Numele Senna revine in Formula 1
Aparitia celor de la Hispania Racing pe grila de start i-a facilitat accesul lui Bruno Senna pe grila de start. Nepotul regretatului Ayrton Senna are ingrata misiune de a demonstra ca a preluat o parte din calitatile unchiului sau, iar o grila de start cu nume precum Senna si Schumacher ii va atrage spre competitie chiar si pe nostalgicii dezamagiti de actuala desfasurare a evenimentelor din Marele Circ.
6. Cinci piloti vor debuta in Formula 1 in 2010
Interzicerea testelor din timpul sezonului a facut ca echipele sa mizeze pe experienta, motiv pentru care Sebastien Buemi a fost singurul debutant al inceputului de sezon 2009. Aparitia celor trei noi echipe a ridicat insa numarul debutantilor din acest sezon la 5, acestia fiind dornici de afirmare in ciuda faptului ca vor concura preponderent pentru echipe noi.
Cei cinci debutanti din acest sezon sunt Nico Hulkenberg (Williams), Vitaly Petrov (Renault), Karun Chandhok (Hispania Racing), Bruno Senna (Hispania Racing) si Lucas di Grassi (Virgin Racing). Nu in ultimul rand, Kamui Kobayashi, revelatia ultimelor doua curse din sezonul precedent, si-a asigurat un loc la BMW-Sauber dupa numai doua Mari Premii pentru Toyota.
7. Patru campioni mondiali se aliniaza la startul sezonului
Pentru prima oara dupa mai multi ani, grila de start a sezonului 2010 cuprinde nu mai putin de patru campioni mondiali: Jenson Button, Lewis Hamilton, Fernando Alonso si Michael Schumacher. Lupta pentru suprematie va fi una acerba, fiecare dintre cei mentionati dorind sa dovedeasca ca isi merita statutul. In plus, celor patru ar fi trebuit sa li se adauge si Jacques Villeneuve, in cazul in care Stefan GP primea acordul FIA de a concura in Formula 1 in locul celor de la USF1 Team.
8. Ferrari si McLaren se vor confrunta cu "razboaie civile"
Ferrari si McLaren vor tine capul de afis si in ceea ce priveste luptele dintre proprii piloti. Dupa ce si-a indeplinit visul de a pilota pentru Ferrari, Fernando Alonso trebuie sa invinga un Felipe Massa determinat sa-si apere statutul castigat cu truda dupa retragerea lui Schumacher. Brazilianul nu va avea o misiune deloc usoara in contextul in care Alonso are experienta celor doua titluri mondiale si cunoaste tainele dezvoltarii unui monopost de Formula 1.
De cealalta parte, Mclaren aliniaza la start ultimii doi campioni mondiali, iar rivalitatea dintre Jenson Button si Lewis Hamilton se anunta de pe acum una foarte interesanta.
9. Canada revine in calendar dupa o absenta de un sezon
Continentul nord-american face din nou parte din calendarul Formulei 1, odata cu revenirea Canadei in prim-plan. Fara indoiala, Robert Kubica are cele mai multe amintiri despre acest circuit, polonezul castigand prima si singura cursa din cariera la Montreal in 2008, la numai un an dupa teribilul accident suferit pe aceeasi pista.
10. Coreea de Sud debuteaza in calendar
Dupa Singapore in 2008 si Abu Dhabi in 2009, a venit momentul ca si Coreea de Sud sa isi faca aparitia in calendarul competitional. Aflat in plin proces de constructie, circuitul va fi finalizat cel mai probabil in aceasta vara, cu cateva luni inainte de primul Mare Premiu al Coreei de Sud din istorie. Noul sezon de Formula 1 incepe in weekendul 12-14 martie cu Marele Premiu al statului Bahrain.
Când mă gândesc că iar trebuie să-i suport pe eternii Miky şi pe papiţoiul de Bonifaciu mă cuprind deja gânduri criminale...