Zanardi vrea să concureze în DTM pentru BMW

Publicat marţi, 18.09.2012 10:43 de Daniel Popescu

Alex Zanardi le-a propus celor de la BMW să concureze în Campionatul German de Turisme într-o maşină adaptată pentru pilotaj cu mâinile. Reacţia germanilor? "Nu spunem nici da, nici nu".

Alex Zanardi, fostul pilot de Formula 1 care a rămas fără picioare în 2001 şi care a câştigat două medalii de aur la Jocurile Paralimpice de la Londra, şi-a manifestat dorinţa de a concura în Campionatul German de Turisme pentru BMW. Italianul a fost prezent la sfârşitul săptămânii trecute la etapa de la Oschersleben, iar oficialii constructorului german au confirmat că au fost abordaţi pe marginea acestui subiect.

Zanardi nu a primit însă niciun răspuns clar, întrucât BMW trebuie să analizeze impactul pe care l-ar avea modificarea maşinii de competiţie BMW M3 pentru a se potrivi pilotului italian. "Dacă am fi urmat calea lui, ar fi fost alături de noi la cursa următoare. Nu spunem un categoric nu, dar nici un categoric da", a declarat un purtător de cuvânt al BMW.

Motivele exacte au fost explicate de Jens Marquardt, directorul departamentului de motorsport al germanilor. "Sunt multe probleme pe care trebuie să le luăm în considerare, în primul rând din punct de vedere al designului, dar şi din punct de vedere al securităţii", a precizat el.

Un eventual test al lui Zanardi cu un BMW M3 modificat ar putea avea loc cel mai devreme după finalul actualului sezon, programat pentru 21 octombrie. Zanardi şi BMW au mai colaborat în sporturile cu motor, atunci când pilotul italian a obţinut patru victorii pentru constructorul german în Campionatul Mondial de Turisme, de asemenea la volanul unei maşini adaptate pentru a fi pilotata exclusiv cu mâinile.

Via Auto Motor und Sport

  • andrei_11, marţi, 18.09.2012 12:30

    emotionanta poveste al lui Zanardi...se vede cit de mult iubeste sportul cu motor incit este dispus sa se lupte cu ceilalti folosinduse doar de mini

  • GrosJan, marţi, 18.09.2012 12:50

    Nu as spune ca e un handicap enorm sa conduci doar cu mainile. Pentru cineva care s-a obisnuit in stilul clasic cel putin initial va spune ca sigur nu e o idee buna. Bine, sunt mai multi factori implicati. Eu am un volan pt PC care are frana si acceleratie analogica la mana, sub clapetele care sunt schimbatoare de viteza secventiale clasice. Sa dozezi acceleratia si frana cu mana si nu picior am gasit ca e un avantaj, da o precizie mai mare. Asta cu toate ca volanul avand force feedback face in toate fellurile. Problema ar fi ca sunt mai multe lucruri de facut doar cu mainile.

  • logicalbass, marţi, 18.09.2012 13:31

    @Grosjan: compari mere cu pere.

  • GrosJan, marţi, 18.09.2012 18:07

    macar ambele sunt fructe. Tot e mai bine decat sa nu fi cunoscut gustul deloc nici la mere nici la pere. Diferente sunt, dar nu sunt definitive sau sa anuleze asemanarile.Asemanarile sunt ca miscarile sunt aceleasi, inclusiv pentru contrabracare. Trasa se alege la fel. Tot mai multi simraceri au succes in curse reale. Toti cei pe care ii cunosc au mers de prima data bine cu kartul dupa ce au invata sa mearga pe sim. Huttu nu a avut nicio problema in a stapani monopostul, de prima data, lucru care ar fi fost imposibil fara nicio experienta precedenta. Ei bine, experienta precedenta care s-a dovedit suficienta a fost simulatorul. Tipul nici nu are carnet. http://www.youtube.com/watch?v=0p_sCrM1CcI