Villeneuve: "Un cuplu Schumacher - Hamilton ar fi fost mai bun pentru Mercedes"

Publicat luni, 12.11.2012 13:27 de Daniel Popescu

Fostul campion mondial Jacques Villeneuve afirmă că Mercedes ar fi trebuit să-l păstreze pe Michael Schumacher la echipă în locul lui Nico Rosberg pentru a face pereche cu Lewis Hamilton.

Jacques Villeneuve consideră că Mercedes a comis o greşeală atunci când a decis să renunţe la serviciile lui Michael Schumacher.

Chiar dacă admite că recrutarea lui Lewis Hamilton de la McLaren este pozitivă pentru germani, canadianul crede că Mercedes ar fi trebuit să-l păstreze pe Schumacher în locul lui Nico Rosberg, întrucât cei doi ar fi format un cuplu de piloţi mult mai puternic.

"De ce se retrage Schumacher? Nu înţeleg. Un cuplu Hamilton - Schumacher ar fi fost mult mai bun decât ceea ce au ei în prezent", a declarat campionul mondial din 1997 pentru publicaţia Motorsport Aktuell.

Întrebat ce parare are despre declaraţiile lui Villeneuve, Rosberg a replicat că a obţinut performanţe mai bune decât Schumacher în cei trei ani în care au fost coechiperi, în special în calificări.

"Este adevărat că Schumacher a avut ghinion, dar şi eu am avut. Cât despre calificări, nu este nimic special de spus în această privinţă. Timp de trei ani am fost superior, ceea ce este mai mult decât mă aşteptam la început. Sunt foarte fericit în privinţa asta", a declarat el.

Rosberg a obţinut singura victorie obţinută de Mercedes în ultimii trei ani şi alte patru podiumuri, în timp ce Schumacher a terminat o singură dată pe podium.

Pe de altă parte, Villeneuve a criticat două dintre regulile introduse în Formula 1 în ultimii ani: sistemul DRS, care ajută la efectuarea depăşirilor, şi interzicerea schimbării traiectoriei mai mult de o dată atunci când un pilot se apară în faţa unui rival.

"De fiecare dată când văd DRS mă enervez, pentru că distruge orice luptă bună. Mă mai enervează şi regula care spune să schimbi o singură dată traiectoria. Asta este cea mai proastă dintre toate. Regula ar trebui să fie că blocarea unui pilot nu este permisă. Atât", a mai precizat el.

Via GMM

  • schumibv, luni, 12.11.2012 14:05

    In sfarsit unul din bransa care zice exact ceea ce credeam si eu.... Bravo!!!

  • specific omului..., luni, 12.11.2012 14:14

    cind era aici, "de ce a venit" iar acum cind pleaca "dece pleaca, face o treaba grozava"... Dar asta ce ciripeste cu treaba lui din calificari???

  • io, luni, 12.11.2012 20:18

    ce sa faca hamilto-abandon in echipa cu REGELE Schumacher? poate sa ii stearga masina de praf ha! ha! ha! ha! ha!

  • XXL, luni, 12.11.2012 20:30

    Era mai bine pentru fanii Schoumaker poate. Cei de la Mercedes judeca cu alte unitati de masura, si vizeaza performanta. S-au saturat de 3 ani de incercari si scuze stupide. Rosberg este peste Shoumaker.Daca ramanea Lewis stergea pe jos cu el.

  • schumibv, marţi, 13.11.2012 08:50

    Cu siguranta Schumacher chiar si cu masina aceasta era in primii 5 si avea cel putin dublu punctelor lui Rosberg daca cursele ramaneau intradevar curse, adica fara stupizeniile aparute, kers,drs,o singura schimbare de directie,etc.........cursele nu sunt pentru babe, pe vremuri pilotii pilotau fara centura de siguranta, casca din piele nunai casca nu era.....asta cred eu ca inseamna o cursa adevarata, la final castigatorul sa fie pilotul nu masina, in functie de cat de performanta este..

  • adycd11, marţi, 13.11.2012 16:26

    @schumibv - Tu uiti de partea in care pilotii cu casca din piele si fara centura de siguranta mai dadeau coltul din cand in cand,chiar in timpul curselor.Eu unul vreau sa vad piloti increzatori in capacitatile monopostului si care sa apuce si sfarsitul curselor nu niste piloti kamikaze care sa moara in urma a tot felul de accidente stupide.Despre KERS si DRS nu sunt sigur ce sa spun - ar fi argumente pro si contra.Poate ca ar fi mai bine fara ele,dar cred ca mai degraba regulile care impun limite asupra utilizarii lor strica spectacolul nu ele in sine.

  • schumibv, marţi, 13.11.2012 20:31

    @adycd11 - ai si tu dreptate dar masinile din zilele noastre sunt foarte sigure, eu zic ca asta ajunge.......imi este dor de duelurile lui Schumi cu Villeneuve, cu Hakinnen, etc purtate pe cate o jumatate de tur.....

  • adycd11, marţi, 13.11.2012 23:50

    @schumibv - Ai perfecta dreptate!Duelurile de care spui tu erau intr-adevar dueluri adevarate,n-am zis ca nu ar fi,dar eu m-am legat strict de faptul ca tu ai sugerat ca pilotii din ziua de azi nu sunt la fel de piloti ca cei din anii '50,'60 care nu beneficiau de aceleasi sisteme de siguranta(sau cel putin mie asta mi s-a parut ca ai fi zis). Ai mai zis si ca preferi cursele la a caror final castigatorul sa fie pilotul nu masina,dar pe vremea luptelor dintre Hakkinen,Schumi si Villeneuve masinile contau si ele(chiar daca nu intr-o asa mare masura ca in prezent),nu numai pilotul. Sincer sa fiu prefer F1 din urma cu 10-15 ani decat cea de acum,dar daca tot e sa fie utilizate sistemele DRS si KERS(pentru ca adevarul e ca nu se va renunta la ele prea curand)macar sa nu impuna reglementari stupide.Daca ar fi dupa mine ar trebui sa i se permita si pilotului din fata sa foloseasca DRS-ul nu numai celui care se afla la mai putin de o secunda in spatele sau,si sistemul sa fie folosit pe tot circuitul nu numai pe o anumita portiune.Sau macar sa i se permita pilotului sa-si apere pozitia.Dar din pacate cred ca regulamentele astea sunt influentate de politica,iar politica are tendinta de a distruge totul.

  • Polos, joi, 07.08.2014 18:19

    Regele pe Monaco ramane Schumacher.De multe ori l-a batut pe Rosberg in calificari schumacher nuj ce vb rosberg, ca in 2012 i-a dat-o la el acasa schumi ca sa numai zic ca pe wet era mai rapid schumacher a facut furori pe canada in 2011, daca mai era wet ii lua pe toti.... si avea o varsta