Ford se retrage din WRC la sfârşitul sezonului 2012!
Ford a anunţat luni că se va retrage din Campionatul Mondial de Raliuri la sfârşitul acestui sezon. Compania M-Sport va continua să ofere maşini Ford Fiesta RS WRC pentru piloţii privaţi.
Campionatul Mondial de Raliuri a primit luni o grea lovitură din partea unuia dintre constructorii care a menţinut competiţia în viaţă în ultimii ani.
Americanii de la Ford au anunţat oficial că se retrag din campionat la finalul sezonului curent din cauza climatului economic nefavorabil şi a schimbării strategiei globale în lumea sporturilor cu motor. "Ford are o istorie lungă şi plină de mândrie în WRC şi nu a fost o decizie uşoară. Cu toate acestea, în acest moment suntem convinşi că a fost mai bine pentru companie şi pentru brandul Ford să reducem implicarea în WRC şi să ne dedicăm resursele în alte zone", a declarat Roelant de Waard, vicepreşedintele de marketing al companiei Ford.
Programul celor de la Ford în WRC este gestionat de compania M-Sport condusă de Malcolm Wilson. Constructorul american a anunţat că va sprijini în continuare M-Sport pentru ca echipa lui Wilson să ofere maşini Ford Fiesta RS WRC piloţilor privaţi.
"Avem un mare respect pentru M-Sport şi pentru Malcolm Wilson, care a gestionat echipa Ford încă din 1997. Nu există o organizaţie cu mai multă expertiză şi dedicaţie pentru victorie. Împreună am atins punctul în care Fiesta a devenit maşina preferată în raliuri şi vrem ca acest lucru să continue în viitor", a mai precizat el.
CE EFECT ARE RETRAGEREA FORD DIN WRC?
Ford a concurat în Campionatul Mondial de Raliuri sub conducerea celor de la M-Sport din 1997, însă singurele trofee din palmares sunt două titluri mondiale ale constructorilor în 2006 şi 2007, în plină perioadă de dominaţie a celor de la Citroen.
Retragerea americanilor lasă un gol major în competiţie, care va fi salvată anul viitor doar de participarea germanilor de la Volkswagen cu Polo R WRC. În plus, Mini a anunţat cu numai trei zile în urmă că se retrage de asemenea din cea mai importantă competiţie de raliuri din lume.
Astfel, în sezonul 2013 vor concura în calitate de constructori doar Citroen şi Volkswagen, chiar dacă Mini WRC şi Ford Fiesta RS WRC vor continua să fie prezente prin piloţii privaţi.
CE SE ÎNTÂMPLA CU LATVALA ŞI SOLERG?
Jari Matti Latvala concurează pentru Ford din sezonul 2008, însă presa internaţională speculează că a semnat deja un contract pe trei ani cu Volkswagen pentru a deveni coechipierul lui Sebastien Ogier. În condiţiile în care Ford s-a retras din WRC, este de aşteptat ca finlandezul să confirme mutarea în următoarele zile.
De cealaltă parte, Petter Solberg este într-o situaţie semnificativ mai complicată. Campionul mondial din 2003 concurează în acest sezon în echipa unui constructor pentru prima oară după trei ani în care a activat ca pilot privat, însă opţiunile sale pentru 2013 sunt limitate.
În prezent, Solberg luptă cu Dani Sordo pentru a-l înlocui pe Sebastien Loeb la Citroen după retragerea parţială a francezului, însă spaniolul are şanse mai mari să obţină postul datorită celor patru ani petrecuţi anterior la echipa constructorului francez.
Via Ford
Cei de la Ford sau saturat sa bage bani intr-un domeniu destul de scump cum e WRC si sa fie pe locul 2, ani in sir. Cred ca si VW o sa aiba aceiasi soarta in fata Citroen.