Thiessen: "Vettel poate atinge recordurile lui Schumacher"

Publicat marţi, 27.11.2012 10:18 de Daniel Popescu

Mario Thiessen, omul care l-a promovat pe Sebastian Vettel în Formula 1, consideră că germanul are potenţialul de a egala recordul de şapte titluri mondiale deţinut de Michael Schumacher.

Sebastian Vettel a câştigat duminică al treilea titlu mondial în Formula 1 la numai şase ani de la debutul în competiţie în Marele Premiu al Statelor Unite din 2007. Prezenţa la acea cursă a fost posibilă datorită accidentarii lui Robert Kubica, însă cel care i-a acordat şansă a fost Mario Thiessen, pe atunci şeful echipei BMW-Sauber.

Germanul anticipează că pilotul echipei Red Bull Racing are potenţialul de a egala şi poate chiar depăşi recordul de şapte titluri mondiale deţinut de Michael Schumacher.

"Cu siguranţă are o şansă. Este unul dintre numele mari ale Formulei 1. Dacă totul merge bine, Vettel are încă 10 ani în faţă. Juan Manuel Fangio a dominat în era lui, Schumacher a dominat în era lui şi, după această performanţă, aş spune că Vettel are o şansă bună să devină unul dintre eroii care au dominat cu adevărat, nu numai pentru un sezon, ci pentru patru sau cinci", a declarat el pentru postul britanic de televiziune BBC Sport.

În cursa de la Indianapolis din 2006, Vettel a devenit cel mai tânăr pilot din istoria Formulei 1 care a câştigat puncte, după ce a terminat pe locul opt. Theissen admite că la momentul respectiv a crezut că este riscant să-i ofere această şansă tânărului german.

"Când l-am pus în monopost a existat un risc, dar ni l-am asumat pentru că nu luptăm pentru titlu. I-am spus să o ia uşor şi asta a făcut. La start s-a văzut că nu este experimentat, pentru că era foarte precaut. A încercat să nu deterioreze monopostul, a pierdut câteva poziţii, dar apoi a avut o cursă bună. Se vedea deja că va fi un bun pilot de Formula 1", a adăugat el.

Via BBC Sport

  • f1_alonso, marţi, 27.11.2012 10:56

    Nu va mai pripiti, numaisoarta va stii :) .

  • marian, marţi, 27.11.2012 11:16

    si sa o faca...parca il retine careva

  • Vitel, marţi, 27.11.2012 11:22

    Pompati in balon pana cand o sa faca un mare POOC!

  • GrosJan, marţi, 27.11.2012 11:25

    Vitzel nu e decat un campion de carton

  • mavrick, marţi, 27.11.2012 11:29

    Jur ca o va face daca FIA nu se schimba si i se va asigura in continuare un asa monopost care sa-i permita clasificarea pe primele 3 poziti de start. Altfel nu-l prea vad bine tinand cont de faptul ca Alonso munceste la maxim orice masina Ferrari, Button si "micul" Perez are un McLaren ce anul asta i-a lipsit fiabilitatea pentru a deveni campioana, Raikkonen nu-i nici de temut dar nici de tratat cu indiferenta s.a.m.d.

  • Rar20, marţi, 27.11.2012 13:45

    deci asta este cea mai stupida comparatie facuta,, hai sa fim realisti, niciodata nu o sa ajunga papagalu asta ca Schumi, niciodata!!!

  • 91Schumi06, marţi, 27.11.2012 15:10

    Pana una alta, Vettel a batut pe pista 5 campioni mondiali! Asa ca nu-l mai acuzati atat. La 30 de ani va fi satul de titluri mondiale si de victorii, obisnuiti-va cu ideea!

  • marius_kji, marţi, 27.11.2012 15:14

    Ca sa intru si eu in lumea celor mai de sus(in afara de 91Schumi06)o sa spun ca de fapt STEAUA a batut pe Stuttgart cu 5 la 1,iar pe Brasov va dati seama voi cu cat i-a batut.CIAUU

  • adycd11, marţi, 27.11.2012 19:27

    Eu cred ca il va ajunge pe Schumi din punct de vedere al numarului de titluri castigate.Ca pilot,as zice ca a demonstrat deja ca e talentat.Dar asteptam si vedem in timp ce va face Vettel.

  • cosmin, marţi, 27.11.2012 20:02

    niciodata vetel nu o sa aiba valoarea lui schumacher nu stiu cati dintre voi au vazut o cursa de a lui schumacher cand era la ferrari nu avea nevoie de kers dau drs ca sa execute o depasire atuncea vettel o sa devina un adevarat campion cand o sa mearga la o echipa mai slaba si sa o faca campioana mondiala orcare dintre piloti de top castigau titlu mondial cu o asemenea masina

  • pablo256r, marţi, 27.11.2012 20:53

    cosmin pai nu chiar oricine mergea in locul lui Seb castiga si titlul. Un astfel de exemplu e un fost tanar talent Mark Webber. Cu aceeasi masina (cel putin teoretic) nu are nici un titlu in ultimii 3 ani si nici macar un loc doi la piloti. Nu am nimic cu Mark, il simpatizez dar pentru un titlu suprem la piloti ai nevoie de constanta. Asa ceva el nu a avut niciodata.Dupa 1,2 curse foarte bune la el urmeaza 3,4 curse slabe. Asa nu se poate. Atat timp cat Vettel va avea sub fund o masina care va castiga titlul la contructori el va avea o buna sansa sa castige titlul la piloti. E normal, insa titlul de anul acesta l-a primit datorita dezvoltarilor echipei RBR din a doua parte a campionatului si in special in "seria asiatica". Acolo a castigat campionatul, ajutat desigur si de abandonurile lui Alonso si Hamilton. Degeaba esti un pilot foarte bun daca nu ai si o masina foarte buna. Degeaba pui intr-un Caterham, HRT sau Marussia un pilot foarte bun, nu vei obtine niciodata nimic.

  • dumi_p, marţi, 27.11.2012 22:30

    Dar daca pui intr-un Torro Roso pe un oarecare (un anume Vettel mai mucos decat acuma) ar castiga o cursa? Ce vreau sa zic este ca un pilot foarte bun, poate scoate, in situatii deosebite performante extraordinare din masini ordinare (a se citi de coada clasamentului).

  • pablo256r, miercuri, 28.11.2012 13:43

    dumi Este cazul lui Maldonado in Barcelona anul asta, , Rosberg in China, Hulkenberg in Brazilia, etc. Primii doi au dominat cate o cursa din sezon fara sa aiba nimeni treaba cu primul loc. Insa in rest s-a cam asternut linistea.

  • hasu, joi, 29.11.2012 11:05

    Multa frustrare...

  • atm, vineri, 30.11.2012 00:59

    Sa fim seriosi, talentul iti poate aduce rezultate bune cu o masina proasta pe parcursul unei curse-doua-trei, dar ca sa scoti mai mult de atata nah, trebuie si o echipa buna care sa tina stacheta sus, orice s-ar zice. MIe unul mi se pare ca posturile lui dumi_p si pablo nu se contrazic, dimpotriva se completeaza. NIci macar marele Senna , cu tigaia aia de Toleman a lui, nu putea scoate constant rezultate bune. Asta-i logica curselor, stralucesti de cateva ori intr-o covata, iar apoi, pentru a capitaliza, iti trebuie si ceva care sa arate a masina. Iar cursele mentionate mai sus explica exact asta...adaug Vettel in Italia cu Toro Rosso, Panis in 96 cu Ligier la Monaco, Hill in 97 cu Arrows (remember Hungaroring? pilot excelent intr-o masina groaznica)...dar masina perfecta in cursa aia, c-o fi fost intuitie, complex de circumstante, sau noroc chior in setari, pilotului i s-a dat sansa, a prins-o cu ambele maini, cinste lui. Mai departe, trebuie sa se ridice imediat pe o alta treapta pentru a-si valorifica sansele. Cine stie cum s-ar descurca Hulkenberg intr-un RBR sau Rosberg intr-un Ferrari? cine poate zice ca n-ar iesi campioni mondiali maturand concurenta?