Teste Jerez, ziua 1: Vettel debutează pentru Ferrari cu cel mai bun timp

Publicat duminică, 01.02.2015 18:35 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel (Ferrari) a stabilit cel mai bun timp în prima zi de teste de la Jerez, în timp ce Mercedes a impresionat prin fiabilitatea monopostului. Fernando Alonso a efectuat un singur tur cronometrat pentru McLaren.

Formula 1 a revenit duminică la viaţă cu prima sesiune de teste premergătoare noului sezon, care se desfăşoară timp de patru zile pe circuitul de la Jerez din sudul Spaniei.

Pe parcursul celor opt ore de teste, programul echipelor a fost bulversat de inevitabile defecţiuni tehnice, iar surprizele nu au întârziat să apară, mai ales că timpii nu sunt aproape deloc reprezentativi în acest stadiu.

Aflat la debutul oficial pentru Ferrari, Sebastian Vettel a stabilit cel mai bun timp după ce a fost cronometrat cu 1:22.620 în ultimele minute ale sesiunii şi a fost urmat în clasament de Marcus Ericsson de la Sauber, care a fost mai lent cu numai o zecime şi jumătate de secundă.

▶ Totul despre testele de la Jerez 

Mercedes, definiţia fiabilităţii

Mercedes a demonstrat încă o dată că deţine cel mai fiabil monopost de pe grila de start. Chiar dacă a ocupat doar locul trei în clasamentul general, Nico Rosberg a parcurs 157 de tururi, de peste două ori mai multe decât orice alt pilot, şi a efectuat inclusiv câteva stinturi lungi.

Red Bull Racing şi-a prezentat noul monopost abia duminică, însă Daniel Ricciardo a ocupat locul patru, la şapte zecimi de secundă de lider. Australianul a avut însă parte de o zi presărată cu numeroase defecţiuni: parcursul de dimineaţă a fost întrerupt de un fum gros care a ieşit din spatele monopostului, pentru ca ulterior să aibă probleme cu supraîncălzirea frânelor de pe puntea spate.

Cei de la Williams au ieşit târziu pe circuit, însă Valtteri Bottas a reuşit să parcurgă 73 de tururi şi s-a pozitonat pe cinci, în faţa lui Carlos Sainz Jr, care a provocat un steag roşu după ce a oprit monopostul Toro Rosso pe circuit.

Alonso, un singur tur cronometrat

Ultima poziţie în clasament i-a revenit lui Fernando Alonso, al cărui debut la McLaren nu a fost deloc spectaculos din cauza lipsei de experienţă a celor de la Honda cu noul motor.

Spaniolul a parcurs doar şase tururi, dintre care unul singur cronometrat, iar acela cu 18 secunde mai lent decât al liderului. În plus, o înregistrare realizată de unul dintre fanii prezenţi în tribunele circuitului de la Jerez demonstrează că motorul Honda nu este încă în cea mai bună formă, întrucât sunetul acestuia este atipic.

Deşi este prezentă la Jerez, Lotus nu are încă la dispoziţie noul monopost, care a fost expediat abia dimineaţă de la fabrica de la Enstone din Marea Britanie.

Tweetul zilei

Principala informaţie a zilei a venit din afara circuitului, întrucât McLaren a confirmat prin vocea CEO-ului Ron Dennis că va schimba culorile monopostului.

Teste Jerez - Rezultate ziua 1:

LocPilotEchipaTimpDiferentaTururi
1 Sebastian Vettel Ferrari 1m22.620s - 60
2 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1m22.777s 0.157s 73
3 Nico Rosberg Mercedes 1m23.106s 0.486s 157
4 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m23.338s 0.718s 35
5 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m23.906s 1.286s 73
6 Carlos Sainz Jr. Toro Rosso/Renault 1m25.327s 2.707s 46
7 Fernando Alonso McLaren/Honda 1m40.738s 18.118s 6

Teste Jerez - programul următoarelor trei zile:

Echipa 2 februarie 3 februarie 4 februarie
Mercedes Hamilton Rosberg Hamilton
Red Bull Kvyat Ricciardo Kvyat
Williams Bottas Massa Massa
Ferrari Vettel Raikkonen Raikkonen
McLaren Button Alonso Button
Toro Rosso Verstappen Sainz Jr Verstappen
Lotus Grosjean Maldonado Grosjean
Sauber Nasr Nasr Ericsson

Automarket va publica luni dimineaţă o galerie foto şi video cu cele mai importante imagini din prima zi de teste de la Jerez, pe lângă informaţii complete despre programul fiecărei echipe. 

Sesiunea de teste de la Jerez pe Automarket

▶ ştiri zilnice cu cele mai importante evenimente de pe circuit;

▶ cronicile fiecărei zile de teste, publicate în jurul orei 18:00;

▶ galerii foto şi rezumate video de la fiecare zi de teste, publicate în dimineaţa următoare;

▶ analiză legată de perspectivele fiecărei echipe, publicată la finalul sesiunii de teste.

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 01.02.2015 19:18

    Prezent. Sunt aici sa ii sustin pe Mclaren in urma unei zile dezastruoase. Este dramatic, nu prea s-au facut progrese la fiabilitatea motorului comparativ cu Abu Dhabi. Dar nu dau bir cu fugitii cum fac altii. Asta e sa vina acum criticile si ironiile, sunt aici pentru Mclaren sa le incasez. Sperante am, Boullier a spus ca Honda va veni cu o noua versiune la al 2 test, cu inca o versiune la al 3 test (care va fi omologata) si alte imbunatatiri pentru cursa. Acest motor nu are durata de viata decat 850 de kilometri. De asemenea Alonso a spus ca are rabdare si ca aerodinamic monopostul Mclaren este agresiv si extrem. Daca vom fi in situatia celor de la Red Bull de anul viitor voi fi mai mult decat multumit in Australia.

  • ferr1, duminică, 01.02.2015 20:10

    Și anul trecut Raikkonen era primul în prima zi de teste de la Jerez. Și în curse... Oare se repetă povestea cu Vettel, de data asta? @Mircea 850 de km și o viteză de maxim 100 km/h? I-a fost frică de radar lui Alonso... E cam nasol că Honda vine cu ultima versiune abia la ultimul test, vor avea iarăși puțini km. Vei fi fericit dacă McLaren va reuși să termine cursa din Australia... Sunt curios ce culori va alege McLaren - portocaliu sau roșu cu alb. Mercedes testează de mai au puțin și rup motorul ăla în două. Ceilalți încearcă. Rosberg are tururi aproape cât Vettel+Ericsson+Ricciardo.

  • Gigi, duminică, 01.02.2015 20:18

    Mirce, Mclaren-ul are un desing agresiv si fluid. Cred ca aerodinamic este performant. Speram ca motorizarea sa-si faca treaba bine.

  • Ferrari, duminică, 01.02.2015 23:14

    Ai aici declaratia lui Ron Dennis: via Skysports : Dennis explaining what has limited McLaren's running to just six laps today: "The problems that we’re experiencing today are really stemming from the tense packaging that goes on inside the engine. At this moment in time we don’t have exact understanding, but we've got some sensors that aren't talking correctly to other parts of the system. Therefore, whilst we can turn them off and circumvent them, this is what testing’s about so right now the guys are disassembling the car again to try and eliminate some short-circuiting on some sensors. "Nothing’s overheating, which is normally what happens when you get it wrong on packaging, we’ve got no burning of heat shields. There is every indication that the mechanical design of the car has been well executed."

  • styopka, luni, 02.02.2015 00:54

    ferrari a scos din prima zi un timp care nu a fost scos anul trecut in 4 zile de teste http://www.gpupdate.net/en/testcalendar/198/2014-formula-1-test-calendar/

  • ferr1, luni, 02.02.2015 02:19

    Se știa de mult timp că mașinile de anul ăsta vor fi mai rapide decât cele de anul trecut... Rămâne de văzut cât de rapizi sunt cei de la Mercedes. Asta probabil vom afla în testele de la sfârșitul lunii sau cel mai sigur în Australia. Dacă Ferrari merge la maxim în teste și Mercedes e undeva pe la 70%... nu se dau trofee în teste. Cu siguranță la Jerez echipele nu se concentrează pe timpul pe un singur tur, ci au alte obiective.

  • Gigi, luni, 02.02.2015 09:02

    E normal ca Ferrari sa fi scos un timp mai bun decat anul trecut. Masina e evoluat pe parcursul sezonului 2014 + imbunatatirile aduse in 2015, in special motorului.

  • Alex, luni, 02.02.2015 09:32

    @Gigi e normal mai ales prin prisma pilotului...

  • ayrton4ever, luni, 02.02.2015 13:02

    Sebastian Vettel ensured his Ferrari career got off to a nice start on Sunday by setting the fastest time - but then Kimi Raikkonen did the same thing last year, and we know how that ended up. Vettel continues to say driving for Ferrari is 'special', but he was pretty low key in his summation of his day.

  • Ha,ha,ha..., luni, 02.02.2015 16:53

    Nu poti concluziona performanta reala in teste,dar tot nu cred ca Mercedes vor fi depasiti. Un aspect interesant in acest articol este legat de Sauber,au motoare Ferrari,anul trecut au fost foarte slabi,acum pare ca reusesc timpi buni...!?O sa vedem tabloul mai in ansamblu cand si cei ce au fost anul trecut pe val vor trage mai mult,mult mai mult de monoposturi.