Strategii la boxe identice din 2014? Două schimburi de pneuri şi limită de tururi pe circuit
Piloţii vor fi obligaţi să efectueze două opriri la boxe pe parcursul unei curse şi vor avea o limită maximă de tururi parcurse cu un set de cauciucuri începând din sezonul 2014.
Strategiile opririlor la boxe vor avea o influenţă nesemnficativă în sezonul 2014 al Formulei 1 în cazul în care ultimele propuneri de regulament vor fi aprobate.
Astfel, un pilot va fi obligat să efectueze două opriri la boxe în timpul unei curse, iar numărul de tururi pe care le poate parcurge cu un set de cauciucuri va fi limitat la 50% din distanţa cursei în cazul pneului de compoziţie mai dură şi la 30% în cazul cauciucurilor de compoziţie mai moale.
Strategiile opririlor la boxe au jucat un rol important în ultimii ani în stabilirea rezultatelor curselor în contextul oportunităţilor limitate de depăşire, astfel că unul dintre elementele esenţiale ale Formulei 1 va fi eliminat.
Practic, este foarte posibil ca cei mai mulţi piloţi să aibă strategii identice şi să intre la boxe în acelaşi tur, iar singura diferenţă va apărea în cazul piloţilor care vor începe cursa cu pneurile de compoziţie mai dură.
Schimbările de regulament sunt planificate ca urmare a ameninţărilor formulate recent de Pirelli. Producătorul italian a avertizat că va realiza pneuri cu o durată de viaţă semnificativ mai mare în 2014 care ar urma să necesite o singură intrare la boxe, ca reacţie la numeroasele critici privind calitatea cauciucurilor. De altfel, italianii afirmau la vremea respectivă că impunerea efectuării a minim două opriri la boxe este singura metodă prin care vor putea fi evitate cursele cu un singur pitstop.
În plus, echipele intenţionează ca una dintre zilele de teste premergătoare sezonului 2014 să aibă loc pe circuit umed pentru evaluarea pneurilor de ploaie. Practic, Pirelli va uda circuitul într-una dintre zile, la fel cum a mai procedat anterior şi în Bahrain.
Echipele vor aproba introducerea trofeului pentru pilotul cu cele mai multe trofee în cadrul unei şedinţe a Strategy Group din 9 decembrie. Ulterior, propunerea trebuie aprobată şi de Comisia F1 şi ratificată de Consiliul Mondial al FIA pentru a intra în vigoare. Consiliul Mondial al FIA se va reuni însă în 5 decembrie pentru a ratifica numeroasele calendare competiţionale pentru 2014, astfel că este puţin probabil că troefeul să fie introdus anul viitor.
Alte schimbări propuse pentru regulament vizează acordarea unui trofeu pentru pilotul cu cele mai multe pitstopuri într-un sezon şi numere unice individuale pe viaţă pentru piloţi.
Via Autosport
idea cu 2 schimburi este buna, dar numar limitat de ture este imbecila, numai idei "geniale" apar,