Startul de pe loc după ieşirea Safety Car-ului generează probleme de siguranţă
Pirelli susţine că trebuie să analizeze implicaţiile noului regulament cu privire la Safety Car, întrucât startul de pe loc după ieşirea maşinii de siguranţă poate genera probleme de securitate pentru monoposturi.
Regulamentul care prevede reînceperea curselor de pe grila de start după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit a fost primit cu entuziasm de fani, care anticipează mai multă adrenalină în timpul curselor.
Piloţii nu au fost însă prea încântaţi de această schimbare, iar Pirelli avertizează că există o serie de aspecte care trebuie analizate mai mult înainte de implementarea unei astfel de idei.
Paul Hembery, directorul de motorsport al Pirelli, crede că un restart cu monoposturi supraîncălzite şi pneuri răcite ar reprezenta un pericol şi vrea să afle cât de mult timp vor petrece piloţii pe grila de start înainte de restart.
"Trebuie să înţelegem mai multe detalii. Nu ştim după cât timp va avea loc reluarea cursei. Monoposturile vor veni pe grilă, se vor pune tot felul de huse. Nu este vorba doar despre faptul că pneurile îşi vor pierde temperatura, dar poate că monoposturile se vor supraîncălzi. Temperaturile şi presiunile pneurile vor scădea după ce rulezi în spatele Safety Car-ului. Vrem să facem simulări pentru timpul petrecut pe grilă şi vom analiza acest lucru", a declarat britanicul.
Jenson Button are o opinie şi mai radicală în această privinţă şi anticipează că piloţii nu vor putea controla monoposturile la reluarea curselor.
"La începutul cursei ai pneuri noi, dar te poţi trezi după cinci-şase tururi că pneurile sunt aproape terminate, iar pentru un restart ai nevoie de tururi rapide pentru a le încălzi. Aşa că te vei chinui la restart şi va fi dificil pentru noi toţi să menţinem monoposturile pe aceeaşi direcţie. Ar putea provoca haos. Va fi mai bine pentru televiziuni, dar probabil că avem nevoie de o regulă pentru pneuri", a precizat el.
Via Autosport
Astia vorbesc despre pneuri, dar despre supraincalzirea discurilor de frana nu spun nimic, e de-ajuns ca un monopost sa stea peste 3 secunde la pit si am vazut cum ies flacari din discuri, in plus mai trebuie racit si motorul, tare sunt curios cum vor proceda.