Sistemul DRS va fi restricţionat în antrenamente şi calificări în sezonul 2013
Piloţii vor putea utiliza sistemul DRS în antrenamente şi calificări doar în zonele de activare stabilite pentru cursă. Măsura va intra în vigoare anul viitor.
FIA pregăteşte o schimbare importantă de regulament în privinţa modului în care este utilizat sistemul DRS. În prezent, acesta poate fi utilizat pe orice porţiune a circuitului în antrenamente şi calificări, iar în cursă pe una sau cel mult două zone stabilite iniţial.
Începând de anul viitor, tehnologia va fi puternic restricţionată în antrenamente şi calificări, urmând să fie utilizată doar în zona sau în cele două zone de activare stabilite pentru cursă.
"Vom interzice utilizarea DRS în antrenamente şi calificări, cu excepţia locurilor în care poate fi utilizat în cursă. Am informat echipele că facem asta din motive de siguranţă pentru că au fost mai multe incidente, iar piloţii mi-au spus că devine predominant (n.r - să activeze DRS înainte de ieşirea dintr-un viraj). Unii ar putea argumenta că activarea DRS nu este cu mult diferită de apăsarea timpurie a acceleraţiei, dar DRS este un buton de pornire şi oprire, pe când acceleraţia poate fi cuantificată", a declarat Charlie Whiting, directorul de curse al FIA.
Chiar dacă aparent singurul efect al măsurii va fi o uşoară creştere a timpului necesar pentru parcurgerea unui tur în calificări, echipele se vor confrunta cu necesitatea de a schimba anumite setări ale monopostului. În prezent, unele echipe preferă să pună accentul pe obţinerea unei performanţe majore în calificări prin exploatarea activării sistemului DRS pe un singur tur de circuit, element care afectează într-o anumită măsură setările pentru cursă.
Astfel, noul regulament va face ca toate echipele să se concentreze pe obţinerea unei performanţe cât mai bune cu DRS în zonele alocate de FIA pentru cursă, crescând astfel şansele ca tehnologia să fie mai eficientă pentru efectuarea depăşirilor în timpul cursei.
Via SkySports
Eu nu i-as spune cuantificata ci continua. Pentru ca poate lua orice valoare dintr-un anumit interval, deci practic o infinitate de valori. Cuantificarea presupune o unitate, valorile pe care le-ar putea lua fiind numai multiplu de acea unitate. In fine. Ideea era ca DRS-ul odata activat nu poate fi dozat de pilot asemanator acceleratiei si de aici posibilele probleme. Eu oricum nu sunt de acord cu folosirea drs-ului. Pentru ca depasirea nu mai tine "de mana pilotului" ci de un avantaj momentan. Avem cantitate dar am pierdut la calitate. Drs-ul a aparut ca urmare a neputintei lui Alonso de a-l depasi pe Petrov in 2010.