Sistemul DRS va fi restricţionat în antrenamente şi calificări în sezonul 2013

Publicat vineri, 16.11.2012 09:49 de Daniel Popescu

Piloţii vor putea utiliza sistemul DRS în antrenamente şi calificări doar în zonele de activare stabilite pentru cursă. Măsura va intra în vigoare anul viitor.

FIA pregăteşte o schimbare importantă de regulament în privinţa modului în care este utilizat sistemul DRS. În prezent, acesta poate fi utilizat pe orice porţiune a circuitului în antrenamente şi calificări, iar în cursă pe una sau cel mult două zone stabilite iniţial.

Începând de anul viitor, tehnologia va fi puternic restricţionată în antrenamente şi calificări, urmând să fie utilizată doar în zona sau în cele două zone de activare stabilite pentru cursă.

"Vom interzice utilizarea DRS în antrenamente şi calificări, cu excepţia locurilor în care poate fi utilizat în cursă. Am informat echipele că facem asta din motive de siguranţă pentru că au fost mai multe incidente, iar piloţii mi-au spus că devine predominant (n.r - să activeze DRS înainte de ieşirea dintr-un viraj). Unii ar putea argumenta că activarea DRS nu este cu mult diferită de apăsarea timpurie a acceleraţiei, dar DRS este un buton de pornire şi oprire, pe când acceleraţia poate fi cuantificată", a declarat Charlie Whiting, directorul de curse al FIA.

Chiar dacă aparent singurul efect al măsurii va fi o uşoară creştere a timpului necesar pentru parcurgerea unui tur în calificări, echipele se vor confrunta cu necesitatea de a schimba anumite setări ale monopostului. În prezent, unele echipe preferă să pună accentul pe obţinerea unei performanţe majore în calificări prin exploatarea activării sistemului DRS pe un singur tur de circuit, element care afectează într-o anumită măsură setările pentru cursă.

Astfel, noul regulament va face ca toate echipele să se concentreze pe obţinerea unei performanţe cât mai bune cu DRS în zonele alocate de FIA pentru cursă, crescând astfel şansele ca tehnologia să fie mai eficientă pentru efectuarea depăşirilor în timpul cursei.

Via SkySports

  • GrosJan, vineri, 16.11.2012 12:27

    Eu nu i-as spune cuantificata ci continua. Pentru ca poate lua orice valoare dintr-un anumit interval, deci practic o infinitate de valori. Cuantificarea presupune o unitate, valorile pe care le-ar putea lua fiind numai multiplu de acea unitate. In fine. Ideea era ca DRS-ul odata activat nu poate fi dozat de pilot asemanator acceleratiei si de aici posibilele probleme. Eu oricum nu sunt de acord cu folosirea drs-ului. Pentru ca depasirea nu mai tine "de mana pilotului" ci de un avantaj momentan. Avem cantitate dar am pierdut la calitate. Drs-ul a aparut ca urmare a neputintei lui Alonso de a-l depasi pe Petrov in 2010.

  • alonso, vineri, 16.11.2012 15:11

    Daniel Ionescu aka Grosjean, cat de mult il poti uri pe alonso nu am vazut :-j :)))

  • laurentiu0250, vineri, 16.11.2012 16:10

    din pacate frustrarile iti acopera rarele tentative de logica si "sclipire" primara !

  • adycd11, vineri, 16.11.2012 19:16

    Din partea mea ar putea foarte bine sa si desfiinteze DRS-ul.

  • GrosJan, vineri, 16.11.2012 19:40

    urat, neurat Alonso, tot e adevarat ce am spus. Cat de mult poti sa-l .. adori ca sa nu vezi realitatea?!

  • nielu, vineri, 16.11.2012 20:23

    @lorenţule luaşi bacul măh înainte să vorbeşti de logică?

  • atm, duminică, 18.11.2012 16:39

    Eu unul zic ca DRS totusi ajuta un pic spectacolul, pentu ca pe unele circuite depasirile " pe mana pilotului" sunt efectiv imposibile, datorata atat configuratiei neinspirate cat si a perturbatiilor pe care le fac monoposturile astea noi. In trecut cand te apropiati de un vehicul faceai "slipstreaming", intrai in trena lui de aer si castigai cativa km, datorita rezistentei la inaintare mai mici. Si depaseai. Depasire de pilor 100%. Da, dar atunci nu era in halul asta de importanta forta de apasare (downforce)...in anii 90 aripa fata era o simpla placa orizontala cu capetele indoite la 90 de grade. Acuma, aripa fata-i placi peste placute legate cu alte placutele care mai de care mai strambe, dar savant calculate sa directioneze aerul ba la frane, ba pe dedesubt, ba inspre bratele de suspensie, ba pe nu stiu unde...ai intrat in vartejul aluia din fata, s-a stricat jucaria, aerul asta lipsa iti da peste cap tot comportamentul masinii si adio depasire. DRS a fost o solutie, mai de carpeala, mai de tiganeala, ziceti cum vreti, care a inlaturat cat de cat efectul asta perturbator. Asa ca, stiti cum zice romanu' " rau cu rau, da' mai rau fara rau". Cat despre decizia FIA de a limita utilizarea doar pe zona delimitata, mi se pare corecta pentru ca: 1. cu ce-i ajuta acuma ca folosesc DRS daca in cursa tot vor avea o singura zona? in sesiunile de antrenamente? informatia despre segmentul facut cu DRS nu te-ajuta pentru cursa, daca -n cursa nu poti folosi DRS acolo...aaaa, poate in calificari, mda, sa foloseasca DRS oriunde, ajuta, dar vine punctul 2 care zice ca... 2. pilotii tot oameni sunt si musca din cascaval...si uneori la ei "oriunde" inseamna "oriunde si nitel mai mult, daca se poate" ...si uneori ies in decor tocmai fiindc-au actionat prea tarziu sau devreme inchiderea/deschiderea DRS asa ca... 3. vine FIA si zice ceva de genul " bah, daca sunteti nesimtiti si nu stiti cand sa va opriti, las' ca va iau eu jucaria si na, dac-ati fost nesatuli, aplicam reguli de cursa!" ....si pe cuvantul meu c-are dreptate...