Schumacher, cel mai puţin rentabil pilot în sezonul 2012

Publicat luni, 14.01.2013 16:42 de Daniel Popescu

Michael Schumacher a fost cel mai puţin rentabil pilot în sezonul precedent din punct de vedere al salariului primit pentru fiecare punct câştigat, potrivit unei analize Sportune.

Publicaţia franceză Sportune a realizat un clasament al celor mai rentabili piloţi din Formula 1 în sezonul 2012 al Formulei 1.

Topul a fost realizat în funcţie de salariul fiecărui pilot şi de numărul de puncte câştigate de aceştia, rezultând o medie a sumei de bani primite de un pilot pentru fiecare punct câştigat.

Pe prima poziţie în acest clasament se situează Paul di Resta, care a primit doar 4444 de euro pentru fiecare punct câştigat la Force India. Scoţianul a avut însă unul dintre cele mai mici salarii din Formula 1, lucru demonstrat şi de faptul că al doilea loc în clasament este ocupat de Sergio Perez cu 7575 euro pentru fiecare punct câştigat.

Ultima poziţie în clasament îi revine lui Michael Schumacher, lucru care evidenţiază încă o dată parcursul modest al germanului în ultimul său sezon în Formula 1. Fostul pilot al echipei Mercedes a câştigat 163.265 euro pentru fiecare punct câştigat anul trecut.

Iată clasamentul complet realizat de publicaţia Sportune:

1 – Paul di Resta (Force India) : 4444 euro
2 – Sergio Perez (Sauber) : 7575 euro
3 – Nico Hulkenberg (Force India) : 7936 euro
4 – Bruno Senna (Williams) : 8064 euro
5 – Pastor Maldonado (Williams) : 8900 euro
6 – Romain Grosjean (Lotus) : 10.416 euro
7 – Kamui Kobayashi (Sauber) : 15.873 euro
8 – Kimi Raikkonen (Lotus) : 24.154 euro
9 –  Jean Eric Vergne (Toro Rosso): 25.000 euro
10 – Sébastian Vettel (Red Bull) : 35.587 euro
11 – Daniel Riccardo (Toro Rosso): 40.000 euro
12 – Mark Webber (Red Bull) : 55.865 euro
13 – Felipe Massa (Ferrari) : 81.967 euro
14 – Lewis Hamilton (McLaren) : 84.210 euro
15 – Jenson Button (McLaren) : 85.106 euro
16 – Nico Rosberg (Mercedes) : 107.526 euro
17 – Fernando Alonso (Ferrari) : 107.526 euro
18 – Michael Schumacher (Mercedes) : 163.265 euro

Via Sportune
  • pinochio, luni, 14.01.2013 18:16

    pfai ... ca sa vezi. Ce l-ar mai critica unii pe schumi din acest punct de vedere, dar ce te faci ca alonso e langa el, cu un massa mult mai rentabil?!

  • rentabilitate, luni, 14.01.2013 18:43

    Alonso are un salariu de 3 ori mai mare decat al lui Vettel???

  • mavrick, luni, 14.01.2013 19:18

    Cine are bani isi permite asemenea cheltuieli! Zic asta pentru mai acum cateva zile se mirau unii zicand "de unde au cei de la Ferrari bani pentru a-si construi un alt sediu?" si le-am zis ca Ferrari, Mercedes si Renault (Lotus) sunt echipele pure si cu bani.

  • mavrick, luni, 14.01.2013 19:24

    @pinochio, cu un Massa la mai mult din jumatatea de pcte acumulate de Alonso. Cu siguranta va spune ceva aceasta diferenta! Desigur, pentru unii ca Mircea sau Grosjean, va zice ca Massa a avut un monopost de cel putin 2 ori mai prost ca a lu' Alonso... :))

  • pinochio, luni, 14.01.2013 19:34

    punem la socoteala si punctele facute cadou de massa lui alonso + cursele in care a trebuit sa mearga mai incet ca sa-l apere pe alonso? Culmea nesimtirii: sa primesti puncte cadou si sa te dai mare cu ele in fata celui care ti le-a dat, ca vezi doamne, ai mai multe. bleah

  • cristache, luni, 14.01.2013 19:43

    alonso mai intai sa ceara sa lupte de la egal la egal indiferent de coechipier si sa castige daca poate. Abia dupa ce face asta sa impinga tavanul cu nasul. Pana atunci e zero. Banii (ca si in cazul lui schumacher din 2010-2012) nu sunt per valoare ci de la sponsor. Cu diferenta ca Schumacher aducea bani sponsorului prin numele sau in timp ce alonso e doar un moft santander. Numele alonso vinde bine (oarecum) doar prin prisma faptului ca e intr-un ferrari si atat. Numele schumacher vinde bine prin ceea ce este.

  • ceapa, luni, 14.01.2013 20:13

    singurul care va lua foarte multi bani pentru ce poate aduce ca pilot si nu printr-un sponsor important este Hamilton. A fost adus de Mercedes ca sa piloteze nu ca vine de manuta cu un mare sponsor. Haleluia.

  • francezu, luni, 14.01.2013 20:28

    Un top care nu-si are rostul. E normal ca Alonso sa fie printre ultimii. A avut aproape aceleasi puncte ca Vettel, numai ca are un salariu dublu si cel mai mare din F1. Un top facut din plictiseala. Cred ca francezii nu mai aveau subiecte si au inventat repede un top ca sa-si vanda tirajul.

  • Udrea, marţi, 15.01.2013 12:24

    Daca mai adaugi si criteriul competitivitatii masinii pe care au concurat pilotii va rezulta un alt clasament. Ca n-au avut masini echivalente. Ori atunci Alonso si inca vreo 2 s-ar regasi in top. Cu aceeasi masina Massa a fost dominat copios de Alonso, la o distanta uriasa in clasament. Hamilton e langa Button. Vettel l-a depasit pe Mark dar nu sa rupa gura targului, in conditiile in care Horner recunostea ca australianul nu a avut acelasi material de concurs. Schumacher a avut un podium, cam putin fata de imensa publicitate, sponsori, fani cu tona care-l tot vedeau castigator...mai umilul Rosberg a castigat o cursa. E lesne de inteles de ce a fost dat afara de la Mercedes.

  • Schoumaker, marţi, 15.01.2013 12:32

    Shoumaker a fost un dezastru dupa revenirea in f1! Ce sa mai! Poate sa le pupe celor de la Ferari & Todt toate extremitatile ca i-au dat masini si spaga buna cu care sa castige titluri! Nici Alfonzo nu e departe, dar nemtalaul s-a facut de panarama foarte tare! Hakkinen daca ramanea in F1 era dezastru pentru Michaela Schoumakera.

  • cucu, marţi, 15.01.2013 12:39

    todt si brown sa-i pupe lui schumacher toate extremitatile ca si-au facut un nume pe carca lui. Ferrari sa procedeze la fel ca au iesit din mediocritate pe carca lui schumacher.

  • cuca, marţi, 15.01.2013 14:58

    Si Mercedes au iesit din mediocritate tot pe carca lui schumacher. Biata carca. Cam desalata.

  • cuca, marţi, 15.01.2013 14:59

    ..sau au intrat in mediocritate? Cine stie...poate cucu;)

  • fangio, joi, 17.01.2013 13:34

    Pentru fanii smc: the rest is silence!

  • atm, luni, 21.01.2013 20:16

    Ce top tampit...francezii astia n-au ce face la birou...daca e sa ma iau dupa el, Alonso ar trebui concediat urgent de la Ferrari. Chit ca era cat pe ce sa castige titlul mondial. Pentru cuca si a sa fraza "si Mercedes au iesit din mediocritate tot pe carca lui Schumacher" ...daca se poate, as dori sa subliniez ca echipa pe baza careia s-a construit Mercedes, si la care a concurat Schumacher, a fost Brawn GP. Campioana anului 2009, deci. Prin urmare, punctul de plecare nu prea a fost deloc mediocru. Ba cam dimpotriva, as indrazni sa afirm ca Schumacher nu prea a facut mari pasi in sus pentru a scoate echipa din mediocritate (nu zic mai multe, ca imi sare juma' din forum in cap).