Rosberg impresionează în ultima zi de teste din Bahrain. Red Bull a avut din nou probleme
Nico Rosberg a stabilit cel mai bun timp în ultima zi de teste din Bahrain şi a efectuat o nouă simulare de cursă, în timp ce Red Bull a continuat să aibă probleme tehnice la monopost.
Mercedes a demonstrat încă o dată că este una dintre cele mai bine pregătite echipe în perspectiva sezonului 2014, după ce a încheiat în forţă a doua sesiune de teste, desfăşurată pe circuitul din Bahrain.
Nico Rosberg a stabilit cel mai bun timp al întregii sesiuni după ce a fost cronometrat dimineaţă cu 1:33.283, timp cu peste 1.6 secunde mai bun decât al rivalilor.
În plus, germanul a fost singurul care a efectuat o simulare de cursă, după ce a parcurs un stint de 50 de tururi în cursul după-amiezii. De altfel, Mercedes a abordat o strategie similară şi la Jerez, când a fost de asemenea singura echipă capabilă să efectueze o simulare de cursă.
Accident pentru Raikkonen
Pilotul echipei Mercedes a fost urmat de Jenson Button de la McLaren, care a avut în general o sesiune bună, în timp ce locul trei i-a revenit lui Kimi Raikkonen. Pilotul Scuderiei Ferrari a parcurs 82 de tururi, însă a provocat un accident în finalul zilei după ce a derapat pe un vibrator din virajul patru, s-a izbit de zid şi a avariat monopostul.
"S-a întâmplat pe o bordură şi am derapat violent. Nu am putut menţine controlul şi am intrat în zid, astfel că am deteriorat monoostul. Astfel de lucruri se întâmplă, nu aş spune că a fost vine mea. Am îmbunătăţit setările şi nu a fost prea rău, dar cuplul este prea puternic", a precizat el.
În spatele finlandezului a terminat Felipe Nasr, care a fost anunţat ca pilot de rezervă la Williams pentru sezonul 2014, când va lua startul şi în cinci sesiuni de antrenamente. Brazilianul a parcurs 87 de tururi pentru Williams şi s-a poziţionat în faţa lui Pastor Maldonado de la Lotus şi a lui Sergio Perez de la Force India.
Problemele Red Bull, fără sfârşit
Red Bull Racing a avut încă o dată defecţiuni tehnice la monopost. Daniel Ricciardo a reuşit să parcurgă doar 15 tururi înainte de a rămâne în garaj în tot restul zilei din cauza unor probleme mecanice şi de natură software care nu au putut fi remediate de ingineri.
Şi cei de la Toro Rosso au fost privaţi de test, întrucât Jean-Eric Vergne a efectuat doar 15 tururi înainte de apariţia unor defecţiuni la motorul Renault. "Am avut o problemă majoră la motor. Ştim cu toţii că există probleme, aşa că nu e nimic nou", a explicat francezul.
Caterham a mizat sâmbătă pe serviciile lui Marcus Ericsson si Kamui Kobayashi, însă cei doi au totalizat doar 21 tururi din cauza unor probleme tehnice. În schimb, Marussia şi Sauber nu au efectuat niciun tur cronometrat tot din cauza unor defecţiuni de natură tehnică. Ultima sesiune de teste din această iarnă va avea loc tot pe circuitul Sakhir din Bahrain în perioada 27 februarie - 2 martie.
Teste Bahrain - rezultate ziua 4:
1. Nico Rosberg Mercedes 1m33.283s 89 2. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m34.957s +1.674s 66 3. Kimi Raikkonen Ferrari 1m36.718s +3.435s 82 4. Felipe Nasr Williams-Mercedes 1m37.569s +4.286s 87 5. Pastor Maldonado Lotus-Renault 1m38.707s +5.424s 59 6. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m39.258s +5.975s 19 7. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m39.837s +6.554s 15 8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m40.472s +7.189s 19 9. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m43.027s +9.744s 17 10. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m45.094s +11.811s 4 11. Jules Bianchi Marussia-Ferrari no time 5 12. Adrian Sutil Sauber-Ferrari no time 5
Ati uitat sa mentionati ca acelasi monopost Mercedes a provocat doua steaguri rosii datorita defectarii pe circuit. Nu stiu pe cine si in ce fel a impresionat Rosberg si Mercedes azi. Nu cred ca intre un Mercedes si un McLaren (echipat inca tot cu motor Mercedes) pe un singur tur e o diferenta de 1,6 secunde cu atat mai putin ca Ferrari e mai lent pe un tur cu 3,4 secunde. Este clar pentru toata lumea ca fiecare echipa are un anumit calendar pe care-l urmareste in decursul testelor. Ati si avut pe site un material despre ceea ce urmareste de exemplu Ferrari. Ei au vrut sa parcurga cat mai multi kilometrii, nu i-a interesat performanta pe un tur si nici sa efectueze stinturi mai lungi. Cu siguranta asta vor face la ultima sesiune de teste. Nici macar ultima sesiune de teste nu va arata cine pe unde este. Nu exista nici un motiv plauzibil pentru care o echipa ar vrea sa isi arate muschii in teste. In teste nu se dau puncte! Insa echipele motorizate de Renault par sa aiba probleme grave. Timpul trece deja in defavoarea lor. Echipele motorizate de Mercedes si Ferrari au deja multi km in plus fata de ei.