România va avea echipă în Campionatul GT4 European Series 2025: Willi Motorsport, prima echipă 100% românească

Publicat joi, 13.03.2025 10:51 de Tiberiu Safta

Pentru prima dată în istoria Campionatului GT4 European Series, România va fi reprezentată pe grilă de către echipa Willi Motorsport. În acest sezon, prima echipă 100% românească va fi formată din Sergiu Nicolae și Tudor Tudurachi la volanul noului BMW M4 GT4 Evo.

A mai rămas o lună până când va începe noul sezon al Campionatului GT4 European Series, principala serie suport a campionatului GT World Challenge Europe. În acest sezon va fi prezentă și prima echipă 100% românească din această serie. Mai exact, este vorba despre Willi Motorsport, care tocmai a prezentat piloții săi și noua sa mașină de concurs.

Echipa românească va fi alcătuită din doi piloți cu experiență în cursele de anduranță: Sergiu Nicolae (31 de ani) și Tudor Tudurachi (17 ani). Cei doi vor fi la volanul noului BMW M4 GT4 Evo, o mașină care își va avea debutul competițional în acest sezon. Mașina de concurs a primit câteva îmbunătățiri pe partea aerodinamică, iar sub capotă este prezent un motor de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie, turbo și care poate dezvolta peste 500 de cai putere.

Cât despre piloți, Sergiu Nicolae are o experiență de peste 20 de ani în motorsport și a obținut victorii în competiții internaționale GT4 și GT3 cu modele ca Porsche 911 GT3 Cup în curse precum Dubai 24h, Sebring 24h și Barcelona 24h. De altfel, el este campionul seriei 24H Series Middle East Trophy din 2023.

De cealaltă parte, Tudor Tudurachi are deja o victorie de clasă obținută în cursa de 24 de ore din Dubai mai devreme în luna ianuarie, fiind prima lui cursă de 24 de ore. El a obținut și titlul de campion al seriei GT4 Middle East cu o clasare pe locul 2 în cursa de 6 ore din Abu Dhabi. Același Tudurachi este și campion al seriei Spezial Tourenwagen Trophy 2024, precum și al seriei Romanian Endurance Series Logan Cup.

Willi Motorsport va participa la toate cele 6 etape ale campionatului GT4 European Series 2025. Sezonul va începe în aprilie în Franța, pe circuitul Paul Ricard. Vor urma apoi etape la Zandvoort, Spa-Francorchamps, Misano și Nurburgring, iar finalul sezonului va avea loc în octombrie, pe circuitul din Barcelona.

via BMW, Willi Motorsport

  • O dilemă moderată, joi, 13.03.2025 11:26

    Nu care cumva Sergiu Nicolae este tocmai fiul comentatorului cu acelasi nume care ocupa microfonul Eurosport Romania in cursele de anduranta ?

  • Etim-ologul, joi, 13.03.2025 11:34

    Ca sa fie 100% echipa romaneasca, nu ar trebui sa fie si masina romaneasca, mai romaneasca si decat Dacia? Intreb doar dpdv logic, nu vreau discutii depre CG samd. Ar fi valabila intrebarea si daca era o echipa albaneza.

  • @ etimol, joi, 13.03.2025 12:42

    dai de inteles ca o echipa ca rapid, sa zicem, care foloseste ghete turcesti,si tricouri libaneze, nu e get beget romaneasca?

  • ds, joi, 13.03.2025 13:21

    @11.34 Mânz, viezure, barză! Ce probleme aveți câte unii. Desigur și lenjeria de sub combinezon ar trebui să fie românească 100%, nu?

  • Nea Caisă, joi, 13.03.2025 17:35

    Se pare că vom mai avea încă o echipă românească. Am vorbit cu Vericu și mi-a zis că tot BMW vor avea (pentru cp în plus).

  • Snow, joi, 13.03.2025 18:11

    Mult succes echipei ! (ce bine e sa ai bani, sper sa le ajunga pentru intreg sezonul)

  • Etim-ologul, vineri, 14.03.2025 16:57

    @ @ etimol si ds Sunteti amuzanti, ca sa nu spun altfel. ;-))) Voi comparati masina, care reprezinta cel putin 50% din "echipamentul sportiv"/echipa, cu chilotii sau altceva. Da, unii avem "probleme". Daca nu te privesc "problemele" mele mai bine nu raspunde, decat un raspuns ilogic. Mercedes F1 cu Lewis si Russell e 100% germana sau englezeasca sau oricum e englezeasca ca au sediu in UK? ;-)))

  • Etim-ologul, vineri, 14.03.2025 17:06

    Ca sa fie mai clar... Stim ca exista clasamentul pilotilor si al constructorilor, ceea ce inseamna ca e important atat pilotul, cat si masina. Chiar se intoneaza imnul tarii pilotului, cat si al tarii constructorului (de exemplu, echipa germana are masini germane, nu frantuzesti), astfel, la constructori se intoneaza imnul echipei, care coincide cu cel al tarii care a fabricat masina. Nu intoneaza nimeni imnul lenjeriei sau al incaltamintei. Daca ar fi atletism, acolo poate ca ar conta lenjeria ;-)))