Red Bull va fi nevoită să folosească un nou alternator în ultimele două curse
Renault a dezvăluit că va fi obligată să furnizeze un nou tip de alternator pentru Red Bull şi ceilalţi trei clienţi ai săi începând cu penultima cursă a sezonului de la Austin.
Red Bull Racing utilizează în prezent un alternator Renault de specificaţie 2011, după ce Sebastian Vettel a fost nevoit să abandoneze în Marele Premiu al Italiei din cauza unei defecţiuni la această componentă.
Soluţia actuală a fost însă una de compromis, iar stocul celor de la Renault cu alternatoare de anul trecut este pe punctul de a fi lichidat, mai ales că francezii furnizează aceste componente şi pentru Williams, Lotus şi Caterham.
Remi Taffin, directorul de operaţiuni de cursă al celor de la Renault, estimează că actualul stoc se va încheia în etapa următoare de la Abu Dhabi, astfel că Red Bull va trebui să folosească noua specificaţie de alternatoare în Statele Unite şi Brazilia.
"Depinde de distanţele parcurse, dar cred că cel mai târziu vom introduce noul alternator în Statele Unite. Evident, nu va fi la fel pentru toate echipele, dar nu ştim încă exact", a declarat el pentru publicaţia Autosport.
Chiar dacă Renault a avut numeroase probleme cu alternatoarele în acest an, Taffin susţine că noua versiune va fi fiabila şi dă asigurări că Red Bull nu are motive de îngrijorare în privinţa utilizării acesteia.
"Alternatorul a fost schimbat şi modificat. Am avut o nouă versiune de test în Singapore şi încă un la Suzuka. Am utilizat-o din nou în Coreea de Sud şi vom face acelaşi lucru şi în India. Pe lângă asta, am utilizat-o pe bancul de probe şi aceasta va deveni specificaţia pe care o vom introduce în acest an atuinci când va fi nevoie. Dar mai avem şi alte specificaţii care vin de la departamentul de cercetare şi care vor fi folosite în 2013", a adăugat el.
Renault susţine că va decide pe plan intern modul în care noul alternator va fi furnizat pentru clienţi, nu este exclus ca Red Bull Racing să fie favorizată datorită statutului privilegiat de care se bucură comparativ cu Lotus, Williams şi, mai ales, Caterham.
Via Autosport
Oare de ce.......Si-a bagat nasu cineva in atelier