Red Bull utilizează alternatoare furnizate de McLaren
Renault a confirmat oficial că Red Bull Racing a renunţat la alternatoarele Magneti Marelli, însă surpriza este numele noului furnizor: McLaren Electronic System.
Publicaţia Italiaracing a dezvăluit recent că Red Bull Racing a decis să renunţe la alternatoarele furnizate de producătorul italian Magneti Marelli în urma celor trei abandonuri suferite anul trecut de Sebastian Vettel şi Mark Webber din cauza unor defecţiuni la această componentă.
Sursa citată afirma atunci că noul furnizor este Tag, însă Renault a dezvăluit pentru publicaţia F1Technical prin vocea directorului tehnic Rob White că noul partener al campioanei mondiale este McLaren Electronic System, o companie din grupul care deţine şi echipa McLaren.
"Am suferit probleme de fiabilitate inacceptabile cu alternatoarele pe care le furnizam echipelor. La Renault, ne asumăm întreaga responsabilitate pentru designul şi integrarea motorului şi echipamentului auxiliar furnizat echipelor, inclusiv alternatorul. Cu sprijinul echipelor şi al furnizorilor, am muncit pentru a eradica problemele de anul trecut", a declarat el.
În plus, White a dezvăluit că Renault a mărit puterea alternatoarelor furnizate în acest sezon, însă aceasta diferă în funcţie de anumite caracteristici ale monoposturilor.
"Alternatorul generează putere electrică pentru a egala consumul electric al monopostului şi pentru a menţine încărcarea bateriei. Din motive legate de şasiu, necesarul de putere electrică poate varia în funcţie de monopost. În paralel cu remedierea problemelor de fiabilitate din 2012 şi cu consultarea tuturor echipelor, am crescut capacitatea puterii electrice a alternatoarelor", a adăugat el.
Pe lângă Red Bull, Renault furnizează motoare şi pentru Lotus, Williams şi Caterham.
Via F1Technical