Red Bull: "Teoriile despre conspiraţia împotriva lui Webber sunt nişte mizerii"

Publicat luni, 15.04.2013 15:13 de Daniel Popescu

Christian Horner a negat vehement zvonurile potrivit cărora Red Bull i-a creat în mod intenţionat probleme lui Mark Webber în China pentru a nu lupta cu Sebastian Vettel.

După controversa majoră de la Marele Premiu al Malaysiei în care a pierdut victoria după ce coechipierul său Sebastian Vettel nu a respectat ordinele de echipă, Mark Webber spera să obţină un rezultat pozitiv pe circuitul de la Shanghai.

În schimb, australianul a rămas fără combustibil în a doua parte a calificărilor, a fost exclus din sesiune şi a început cursa din pitlane. Ulterior, a avut parte de un acroşaj cu Jean-Eric Vergne, pilot la "satelitul" Toro Rosso, pentru ca apoi unul dintre pneuri să se desprindă de pe monopost şi să-l determine să abandoneze.

Bomboana de pe colivă a fost penalizarea cu trei poziţii pe grila de start a Marelui Premiu al al statului Bahrain pentru producerea incidentului cu Vergne.

În urma numeroaselor probleme din China, au apărut numeroase teorii conspiraţioniste potrivit cărora Webber a fost sabotat chiar de Red Bull Racing, pentru evitarea repetării unui duel cu Vettel.

Şeful Christian Horner a negat însă veghement această ipoteză, afirmând că Red Bull are tot interesul ca Webber să câştige puncte în lupta pentru titlul mondial al constructorilor. "Este o mizerie. Uitaţi de conspiraţie. Încercăm să aducem două monoposturi la linia de sosire pe poziţii cât mai înalte. Oricine crede că există o conspiraţie împotriva unui pilot nu ştie despre ce vorbeşte. Webber ştie exact ce s-a întâmplat. Asta este. Nu există nicio conspiraţie", a declarat britanicul.

La numai câteva ore după cursa de la Shanghai au apărut numeroase zvonuri potrivit cărora Webber a semnat un contract pe cinci ani cu Porsche pentru o campanie în Le Mans Series. Informaţia a fost însă negată parţial de un purtător de cuvânt al constructorului german.

"Există un plan de teste, dar cu siguranţă Webber nu face parte din el. Poate că în viitor putem avea piloţi de Formula 1, dar nu este absolut necesar", a declarat el. Porsche va reveni în 2014 în Cursa de 24 de ore de la Le Mans la clasa de prototipuri LMP1.

  • mareanalx, luni, 15.04.2013 15:21

    la o consipiratie de asa proportii incat sa nu ii puna destul combustibil in masina sau sa nu ii prina un pneu bine nu cred ca s-a ajuns, dar oricum bine nu se simte in aceasta echipa asta este clar

  • florin sm, luni, 15.04.2013 15:23

    de data asta il cred

  • mareanalx, luni, 15.04.2013 15:43

    prinda*

  • mavrick, luni, 15.04.2013 15:44

    Interesanta poza cu Webber, arata ca un asin calarit,biciuit si manevrat in directia dorita de calaret (echipa+Vettel).

  • mavrick, luni, 15.04.2013 15:52

    Demisia lui Webber ar fi o mare lovitura pentru energizante intrucat ar scoate in relief nemultumirea lui fata de echipa, imaginea li s-ar pata enorm iar sponsorii isi vor indrepta atentia spre alte echipe precum albinele tind la flori malifere cu nectar. Spre binele lui i-as dori sa-si petreaca restul carierei in alta parte unde sa-si poata trece in cont realizari de succes asa cum Kubica impresioneaza in karting.

  • VJohann, luni, 15.04.2013 16:02

    RBR = mizerabili, cu siguranta cei din paddok au vazut ei ce trebuie, asa ca incearca sa spele putina si ei ca sa nu miroase, vitelul la felul cum trateaza momentul o sa ramana vesnic la rbr

  • VJohann, luni, 15.04.2013 16:04

    Daniel, nu iei in considerare reinceperea campionatului, asa simbolic, din placere, fara premii, de dregul competitiei

  • ccmax, luni, 15.04.2013 17:33

    Personal cred ca RBR il favorizeaza pe Vettel in detrimentul lui Webber dar de aici pana la sabotaj este cale lunga. Este "normal" sa favorizezi dar este ilogic sa sabotezi. Nu tin cu RBR, dar uneori sunt zile in care se intampla toate pe dos. Poate ca duminica a fost una dintre aceste zile.

  • Davidenko, luni, 15.04.2013 19:26

    Exista speculati precum ca , Webber a semant un contract pe 5 ani in Campionatul mondial de anduranta cu Porsche. Sper sa aibe un final de sezon cat mai bun in F1.

  • ed, luni, 15.04.2013 22:08

    nustiu cum dar la multe echipe de top se observa ca au de suferit in cursa diferite "ghinioane" cei care ar fi pilotii "nr. 2". De anul asta se incep imi pare ca si la rosberg. Pin acum era perfect, ghinioanele erau tinute de schumacher, acum trec la rosberg oare? Cred UNA, echipele se concetreaza la maxim pe pilotul principal iar celuilalt pilot i se atarna fara mare bagare de seama cu gindul ca baza e in primul monopost.

  • 91Schumi06, marţi, 16.04.2013 08:10

    Anul trecut cei de la Mercedes trebuiau sa-l convinga pe Schumacher sa se retraga ca sa-i faca loc in echipa lui Hamilton. Si au avut grija sa-i atarne tinichele de coada. Anul asta mie mi se pare ca Webber este in aceeasi situatie. Desi toata lumea neaga, e clar ca la Red Bull situatia este una destul de tensionata. Mi se pare ciudat ca intr-un week-end sa se adune toate: probleme cu combustibilul, acrosaj cu o masina apartinand echipei a doua si roata nefixata. E cam ciudat. Webber a stiut de la inceput ca este pilotul nr 2 la Red Bull, cum stie si Massa, cum stie si Rosberg cum a stiut si Barrichello cand era la Ferrari, numai ca astia tac din gura si-si duc Crucea pana la capat. Sa nu mire pe nimeni daca pana la finalul sezonului Webber va ajunge la McLaren, Perez se va intoarce la Sauber si Hulkenberg va merge la Red Bull;)