Red Bull şi Hamilton se acuză reciproc că au un pilot numărul 1 în echipă

Publicat marţi, 26.03.2013 10:43 de Daniel Popescu

Helmut Marko şi Lewis Hamilton au avut un schimb dur de replici, acuzându-se reciproc că Mercedes şi, respectiv, Red Bull au un pilot numărul unu bine stabilit.

Red Bull Racing şi Mercedes au generat principalele controverse în Marele Premiu al Malaysiei, după ce ambele echipe au apelat la ordine de echipe spre finalul cursei.

Chiar dacă ambele echipe sunt afectate de tensiuni din acest motiv, reprezentanţi ai Red Bull şi Mercedes s-au atacat reciproc cu privire la modul în care au impus aceste ordine de echipe.

Startul a fost dat de Helmut Marko, consultantul celor de la Red Bull, care afirmă că Mercedes îl are pe Lewis Hamilton drept pilot numărul unu, după ce Nico Rosberg nu a primit permisiunea de a-l depăşi chiar dacă era mai rapid.

"Echipa va avea întotdeauna un cuvânt de spus, pentru că trebuie să controlăm piloţii. Nu este ca la Mercedes, unde este clar că există un pilot numărul unu şi un pilot numărul doi. Practic, noi tratăm piloţii la fel", a declarat austriacul citat de agenţia de presă Reuters.

Replica lui Hamilton nu a întârziat să apară, iar britanicul afirmă că de fapt Red Bull are un pilot numărul unu, chiar dacă germanul a ignorat ordinul echipei de a nu-l depăşi pe Mark Webber în finalul cursei.

"Red Bull are în mod evident un pilot numărul unu şi un pilot numărul doi, întotdeauna a avut. Şi de aceea au avut mereu problemele pe care le-au avut. Noi nu avem un pilot numărul unu şi un pilot numărul doi. Întotdeauna am spus că, din momentul în care am vorbit cu echipa, am vrut egalitate. Nu sunt pilotul care să vină la o echipă şi să solicite un astfel de statut. Trebuie să te poţi uita în oglindă şi să poţi spune că ai câştigat pe merit", a declarat fostul campion mondial.

Via Reuters

  • FanF1, marţi, 26.03.2013 10:50

    Bai Ham cat de ipocrit poti sa fii...

  • calin daniel, marţi, 26.03.2013 11:47

    la faza asta, cat tin eu hamilton, mi se pare ca amandoi is retarzi, ca sa folosesc un cuvant usor; oricum, marko, ca de obicei, n-are ce face si trebuie sa iasa si el cu ceva in fata; chit ca zice numai idiotenii; cam cum face si irvine, care, sa mai iasa si el in "fata", mai da o data la cateva luni e declaratie, care mai mult il desconsidera, ca sa zic asa; per total, parerea mea, la echipele de top, NU are cum sa nu existe pilotul nr. unu si pilotul nr. doi; si, in cazul red bull, tehnicienii s-au gandit clar la binele echipei, pt. ca stiu ca cei doi se vor duela, si care era rezultatul in puncte si bani al echipei, daca cei doi se lovea si abandonau?

  • mavrick, marţi, 26.03.2013 11:50

    Red Bull, Mercedes si Lotus au aratat clar, prin spusele lor, ca au un pilot nr-ul 1. Poate ca la fel e si la Ferrari, insa astia poate ca sunt mai vulpoi si astfel nu prea dovedesc asta ci doar ii face pe dusmani sa interpreteze orice miscare cum vor ei astfel incat sa se considere acea miscare un "ordin de echipa". S-ar putea sa se creeze scandal si cred ca cel mai bine ar fi schimbat regulamentul iar ordinul de echipa sa fie permis doar atunci cand d.p.d.v. tehnic echipa sesizeaza probleme la monpost sau cand pilotul ce urmeaza a avea de pierdut ceva in urma ordinului sa fie doar cel cu sanse nule de a castiga campionatul sau de a-si apara/castiga unul din primele 3 pozitii in clasament . Astfel acest ordin de echipa sa fie atent supravegheat de FIA iar in cazul nerespectarii regulamentului sanctiunea sa fie expriata in pcte nu in bani deoarece sunt echipe capabile sa plateasca milioane de euro iar altele capabile sa plateasca doar cateva sute sau poate zeci de mii de euro.

  • pablo256r, marţi, 26.03.2013 12:27

    Iar "declaratii ale consultantului RBR Helmut Marko" ? Cine pisici e individul si ce rost au aceste "declaratii". In afara de RBR mai e la vre-o echipa din F1 consultant care sa se ocupe de ce fac alti piloti sau alte echipe ? Chestia cu ordinele de echipa e cu dus si intors. Tot ordin de echipa a fost si retragerea celor doua monoposturi McLaren inainte cu doua ture de a se incheia cursa. Puteau sa se opuna cei doi piloti ? Desigur doar ca in cazul lor interesele echipei au coincis cu interesele pilotilor. Intotdeauna au fost si vor exista ordine de echipa. Pilotii fac parte dintr-o echipa, echipa le pune la dispozitie monopost, mecanici, etc. Prin urmare ei trebuie sa urmareasca interesele "echipei". In Mayaesia RBR a dat un ordin incorect (din punctul meu de vedere) cand le-a spus celor doi piloti sa pastreze ordinea si sa aduca monoposturile acasa. La Mercedes a fost si mai incorect. Din punctul de vedere al lui Nico. Insa Mercedes are propriile inerese. Poate au facut asta in comensatie cu greseala de a-i pune pea putin combustibil lui Lewis. O greseala o acoperim cu alta ...

  • ghita444, marţi, 26.03.2013 12:44

    Nu cred ca vreodata Nico, va accepta sa fie pilotul nr 2 la Mercedes ,pt ca cel putin eu il vad ca pe un pilot talentat ,si nici la alta echipa nu va fi ''number two''.In schimb la Red Bull intodeauna teutonul de Vettel a fost mai mereu ''cocolosit'' de echipa in detrimentul lui Webber care dupa parerea mea nu va avea niciodata acelas statut cu Vettel la Red Bull, si nici nu cred ca va mai concura pt vreo echipa mare,odata plecand de la Red Bull un impediment il constitue si varsta pe care o are.

  • Sadox, marţi, 26.03.2013 15:14

    Va fi scandal la toate echipele, in afara de Ferrari, care v-a castiga cele 2 titluri, si am pus .

  • @Helmut Marko, marţi, 26.03.2013 17:02

    DAR CINE-I CIRCARUL ASTA ,FIND PRIETEN CU PATRONUL SE BAGA PREA MULT IN SEAMA ............SI LA RED BULL SI LA MERCEDES SI FERARRI EGZISTA PILOT NR 1 SI NR 2 ,LA MERCEDES NU AR FI FOST DAR A VENIT BRAUN CU IDEILE ASTEA DE CIND ERA LA FERARRI !

  • mavrick, marţi, 26.03.2013 17:43

    EXISTA nu "egzista", FERRARI nu "Ferarri", CAND nu "cind"(î din i se foloseste atunci cand se afla la inceputul sau sf.cuvantului)

  • nicu, miercuri, 27.03.2013 05:49

    Intotdeauna o echipa urmareste sa-si impinga pilotul cu cele mai multe puncte acumulate in fata in lupta la titlul mondial, iar cum in Australia Rosberg (nu a facut nici un punct deoarece a abandonat) era normal sa-l favorizeze pe Hamilton sa acumuleze cat mai multe puncte, o decizie poate injusta pentru multi, dar corecta pentru echipa. La RBR lucrurile au fost identice, tinand cont de abandonul lui Alonso, au considerat util sa-si asigure un pilot cat mai in fata in lupta penru titlul mondial. Anul trecut la finalul campionatului au fost trei puncte diferenta intre primii doi piloti, iar daca s-ar fi intamplat ca Vettel sa-i doneze 8 puncte lui Webber, doar asa de dragul fairplay-ului, RBR nu ar fi avut un campion mondial in 2012. Si cred ca si anul asta principalul adversar pentru RBR este Ferrari prin Alonso, alte echipe nu cred ca intra in discutie,victoria lui Kimi in Australia a fost un noroc