Red Bull: "Monopostul de anul viitor va prelua numeroase elemente de la RB9"

Publicat luni, 02.12.2013 11:21 de Daniel Popescu

Christian Horner susţine că monopostul Red Bull de anul viitor va prelua numeroase elemente de la predecesorul său din punct de vedere aerodinamic.

Formula 1 traversează o schimbare radicală care va fi marcată de nou aspect vizual pentru monoposturi, ca urmare a noului regulament pentru introducerea motoarelor V6 de 1.6 litri.

Cu toate acestea, Christian Horner, şeful Red Bull Racing, a dezvăluit că monopostul de anul viitor al campioanei mondiale va împrumuta numeroase elemente de design de la predecesorul său, întrucât aerodinamica va continua să aibă un impact major asupra performanţelor.

"Cred că Adrian Newey (n.r - directorul tehnic al Red Bull) ar descrie RB10 ca un verişor al lui RB9. Sunt elemente care vor fi păstrate, iar ADN-ul lui RB10 va proveni din RB9. Sigur, este un motor diferit şi o altă evacuare, dar aerodinamica va continua să joace un rol important anul viitor", a declarat britanicul.

Horner a admis însă că nu aerodinamica este elementul crucial al monopostului de anul viitor, ci fiabilitatea noilor motoare turbo V6 de 1.6 litri, mai ales că un pilot va putea folosi doar cinci unităţi pe an fără să fie penalizat, spre deosebire de cele opt motoare alocate până în prezent.

"Motoarele sunt marea necunoscută pentru anul viitor. Probabil că toţi constructorii se chinuie cu fiabilitatea, pentru că unităţile trebuie să meargă mult mai mult decart V8-urile. În plus, electronica este complicată şi motorul turbo este mare, motiv pentru care vorbim de o formă diferită de curse. Cred că avem cel mai complicat tip de motor pe care îl puteam visa şi cu siguranţă este extrem de scump", a adăugat el.

Via ESPNF1

  • Sper ca nu !, luni, 02.12.2013 12:16

    Chiar nu mai vreau sa "castige" in proportie de 70-80% aerodinamica si/sau pneurile !Vreau curse cu depasiri si lupta pe circuit fara protejari de pneuri sau avans de secunde ca una sau alta echipa a "gasit" o metoda sa se strecoare pe langa regulament !Ne ajunge,de cativa ani parca asistam la un scenariu prost....

  • 91Schumi06, luni, 02.12.2013 14:11

    Prietene, cu aerodinamica sau fara, depasiri tot nu vei vedea. Tu nu-i vezi ca parca sunt batuti in cap? Cum face unu' o depasire pe pista cum ia drive trough... Daca ar fi dupa FIA, depasirile ar trebui efectuate doar pe o linie dreapta si cu ajutorul DRS, atat. In ziua de azi te duci la circuit ca la parada, sa-i vezi p-aia cum trec prin fata ta de 60 de ori in aceeasi ordine.

  • pablo256r, luni, 02.12.2013 14:40

    Poate sa preia Newey ce vrea de la RB9. Pana nu iese cu monopostul pe circuit nu are nici o confirmare ca si functioneaza. Aerodinamica cel putin in prima parte a campionatului nu va avea absolut nici o influenta. Va conta forta bruta a motorului si modul in care se impaca cu sasiul. Atat si nimic mai mult. Aici au un avantaj enorm Mercedes si Ferrari. Ei au deja motoarele si le pot incerca pe orice alta masina ca sa-i observe comportamnetul pe asfalt. Practic pot sa testeze anumite lucruri de voie. RBR si Lotus nu pot face asta.

  • 91Schumi06, luni, 02.12.2013 15:54

    pablo, fiabilitatea va fi cea mai importanta, cred eu. Degeaba ai cel mai puternic motor daca-l schimbi o data la doua curse sau, mai rau, scoate fum cand ti-e lumea mai draga.

  • pablo256r, luni, 02.12.2013 17:06

    Ai perfecta dreptate Schumi. Chiar daca nu isi da sufletul motorul e de ajuns sa ramai in cursa fara ERS si esti ca si terminat. Ca sa nu mai vorbim despre riscul de a ramane fara benzina. Va fi un sezon complicat care va depinde de foarte multe variabile.