Red Bull consideră că Mercedes a devenit o contra-candidată la titlu

Publicat marţi, 02.07.2013 13:40 de Daniel Popescu

Christian Horner consideră că Mercedes s-a infiltrat în lupta pentru titlurile mondiale după ce Nico Rosberg a câştigat cursa de la Silverstone.

Nico Rosberg a obţinut duminică pe circuitul de la Silverstone a doua victorie în ultimele trei curse şi a redus la 50 de puncte decalajul care îl separă de liderul clasamentului general, Sebastian Vettel.

În plus, performanţa a ajutat Mercedes să urce pe locul doi în clasamentul constructorilor în dauna celor de la Ferrari, în timp ce Lotus a rămas pe poziţia a patra.

Chiar dacă victoria germanului a venit pe fondul abandonului suferit de Vettel cu numai 11 tururi înainte de final, Christian Horner, şeful Red Bull Racing, consideră că Mercedes va lupta pentru titlurile mondiale în acest sezon.

"Au o echipă bună, au un monopost rapid şi au piloţi buni. Cu siguranţă vor fi un adversar redutabil până la sfârşitul anului, la fel ca Ferrari şi Lotus. Nu există niciun motiv pentru care să nu se întâmple asta, dar campionatul acesta este foarte, foarte lung", a declarat britanicul pentru postul de televiziune SkySports.

Pe de altă parte, Horner regretă că Vettel a avut parte de o defecţiune tehnică la cutia de viteze exact într-o cursă pe care ar fi trebuit să o câştige după pana suferită de Lewis Hamilton în turul 8.

"A fost dureros. S-a pus într-o poziţie favorabilă şi a fost la 11 tururi de a câştiga cursa. Controla diferenţa şi a făcut totul aşa cum trebuie, aşa că a fost un mare păcat că a trebuit să se retragă. Se întâmplă destul de rar să avem defecţiuni la transmisie şi din păcate s-a întâmplat chiar acum. Dar ne simţim confortabili prin prisma faptul că a controlat cursa până în acel punct", a adăugat el.

Via SkySports

  • !!!, marţi, 02.07.2013 14:17

    asa de confortabil s-a simntit so Alonso anul trecut cand avea 40 puncte avans si a avut un abandon si au zis ca nu e nimic grav ca mai au ceva puncte avans ca vor gestiona mai bine pe viitor si a venit\, basca, al 2-lea abandon si totul s-a sfarsit dupa au mers din ce in ce mai rau si pana s-au dezmeticit s-a terminat campionatu; daca pateste si Vetel la fel anul asta cu inca un abandon in cele 2 curse anterioare pauzei de vara nu cred ca vbor mai fii asa optimisti si nu vor mai sta confortabil in vacanta din August, plus ca se va strange iar lupta ptr titlul dar asteptam se vedem ce va fii adevarul este ca pana acum Vetel nu a fost lovit de ghinioane ba chiar si cand parea ca a avut ghinion a revenit cu o a 2-a sansa si s-a scos

  • fgfg, marţi, 02.07.2013 15:20

    alonso si webber prin prisma echipelor la care concureaza a ajuns pe pozitiile 2 3 duminica.pana la aparitia saftycar cel putin alonso nici nu era pe podium.marele alonso ,a fost pe podium datorita unei strategii f bune a echipei.din pacate cei de la lotus l au facut pe kimi sa piarda podiumul.la boxe il tine cu o jumatate de secunda mai mult ca echipele rivale,nu are nici cea mai buna masina ,asa ca mai batete kimi cu ei

  • andrey_1293, marţi, 02.07.2013 15:48

    @!!! - nici anul trecut nu a fost foarte relaxat Vettel in pauza de vara. Norocul lor este ca ultima parte a campionatului contine circuite care li se potrivesc si unde pot castiga cu usurinta. Asa a fost si anul trecut cu India, Coreea, Japonia, Singapore unde au punctat foarte bine. In Europa nu prea stau excelent asa ca incearca sa maximizeze aici rezultatele ca se le fie mai ok in toamna. Asa cred ca va fi si anul acesta desi campionatul este mai echilibrat ca anul trecut. Daca castiga Vettel aici obtinea un avans comfortabil dar e mai bine asa, pentru frumusetea campionatului.

  • @fgfg, marţi, 02.07.2013 15:51

    Lasa ca pe Kimi tot strategia echipei l-a ajutat sa castige prima cursa, nu-i mai plange de mila. Uneori iti iese alteori nu. Daca Marele Alonso nu depasea exact cand trebuia si nu-si facea foarte bine treaba strategia nu mai functiona. La fel si pentru Kimi, daca sc-ul mai statea 2 tururi pe circuit, mai aparea un steag galben pe undeva lozul tras de Lotus ar fi fost castigator.

  • pablo256r, marţi, 02.07.2013 15:58

    Care strategie foarte buna a Ferrari ? La ultima iesire la boxe a lui Alonso, el iesea de la boxe iar pe circuit intra SC! Tocmai ca le-a iesit foarte prost ultimul schimb.

  • fgfg, marţi, 02.07.2013 16:03

    pai daca a terminat pe 3 inseamna ca a fost buna.daca tinea mai mult saftycaru poate nu mai era buna,dar odata ce a avut cauciucuri proaspete pe final ,nu i a fost foarte greu sa faca vreo 5 depasiri,mai ales ca ceilalti piloti sau cei mai multi aveau pneuri de 15 tururi

  • ady1671, marţi, 02.07.2013 17:21

    Ferarri a avut o strategie de tot rasul(Alonso iesea pe locul 8 dupa ultimul schimb cu 11 ture inainte de finis;norocul lor a fost ca tocmai a intrat SC si a compactat plutonul astfel ca dupa 6 ture de SC pentru Alonso a fost o simpla formalitate sa depaseasca 5 piloti; unul pe tur, si sa termine pe locul 3.Pt cei care ma vor contrazice va spun doar ca plecarea din spatele SC-ului e de fapt un start lansat si daca ai gume bune si o masina buna orice pilot poate face ce a facut Alonso in cele 5 ture.Cat despre strategia Ferarri ea asa a fost gandita din start pt ca nu aveau de unde sa stie ca in acel moment urma sa intre SC-ul, deci au avut noroc nu minte dar si asta face parte din joc si de data asta au avut din plin parte de el.Daca nu intra SC-ul unde termina Alonso? Daca Lotus se adaptau imediat asa cum au facut cei de la RB cu Webber si il bagau pe Kimi la boxe care era finalul?...)

  • Anonim, marţi, 02.07.2013 21:14

    Degeaba va deranjati voi ata pentru ca tot Sebastian VETTEL este cel mai bun pilot de Formula1

  • Thor, marţi, 02.07.2013 21:41

    @ady, cred ca tu ai vazut o cursa diferita. Alonso era pe 5 inainte ca Vettel sa aiba problema. In fata lui Alonso erau: Vet, Ros, Web, Kim. Dupa abandon, au intrat la boxe Alo, Web si Ros. Kim nu a intrat. Iar pneurile lui Alo inainte sa intre la boxe erau mai putin vechi decat ale lui Kimi. M-am "obosit" sa explic pt ca am vazut ca multi bat campii pe-aici. Se uita la cursa dar nu pricep mare lucru. In concluzie, strategia Ferrari a fost perfecta.

  • ady1671, miercuri, 03.07.2013 17:30

    @Thor nu stiu ce ai vazut tu dar Alonso la penultima schimbare a iesit in spatele lui Kimi (recomand antrenament intens pt mecanicii Ferarri) si dupa ce s-a chinuit 6 sau 7 ture sa-l faca pe Kimi a renuntat si a asteptat sa fie chemat la boxe lucru care se intampla exact cu un tur inainte sa abandoneze Vettel si sa intre SC-ul in spatele caruia s-a vazut blocat timp de 6 ture pe locul 8. De ce crezi ca Ferarri au avut o strategie buna? Eu spun ca au avut doar noroc cu acel SC care a stat pe pista exact atat cat a trebuit ca cei cu gume bune sa poata castiga poziti(Dar asa cum am mai spus asta e jocul uneori ai alteori nu ai noroc la fel ca si in viata de zi cu zi).

  • ady1671, miercuri, 03.07.2013 17:58

    @Thor inca ceva pt stiinta ta: Rosberg a intrat la boxe cu doua ture inainte de abandonul lui Vettel si a revenit tot pe 2 iar Webber a intrat exact in momentul cand s-a anuntat SC-ul RBR schimband strategia pt el in ideea ca poate castiga locul 1 (pt ca in acel moment locul 2 il avea oricum asigurat).Si tot in spiritul acelei idei Lotus a riscat cu Kimi crezand ca la startul lansat din spatele SC-ului Kimi poate profita si trece pe prima pozitie (in F1 toata lumea spera imposibilul) cel putin pt o vreme ca de castigat oricum cred ca erau constienti ca nu o puteau castiga (nu cu gumele alea).Cat despre Ferarri pur si simplu si-au respectat strategia de pornire chemandu-l pe Alonso la boxe cu un tur inainte de intrarea SC de pe locul 5 si lasandu-l sa plece pe locul 8 Alonso pierzand la boxe o pozitie in favoarea lui Kimi care pana atunci a fost in spatele sau.Norocul celor de la Ferarri a fost SC-ul.Deci Thor daca spui ca te uiti de mult la F1 incearca sa si intelegi ceea ce vezi ca altfel...