Red Bull a trecut un test FIA pentru flexibilitatea podelei monopostului

Publicat marţi, 29.10.2013 15:47 de Daniel Popescu

Red Bull Racing a trecut cu succes un test pentru flexibilitatea podelei monopostului realizat în urma speculaţiilor din presa internaţională cu privire la o nouă inovaţie introdusă de austrieci.

Postul britanic de televiziune BBC a relatat săptămâna trecută că Red Bull Racing a reuşit să exploateze la maxim regulamentul tehnic în privinţa flexibilităţii podelei, obţinând un avantaj de cel puţin 0.3 secunde pe tur.

Practic, Red Bull profită de temperaturile ridicate din acea zonă a monopostului atunci când acesta rula cu o viteză relativ mică.

Informaţiile au fost dezvăluite de consultantul Gary Anderson, iar publicaţia Auto Motor und Sport a relatat în ediţia de marţi că FIA a decis să pună în aplicare ipoteza acestuia.

Astfel, la Marele Premiu al Indiei de la sfârşitul săptămânii trecute, delegatul tehnic Jo Bauer a evaluat flexibilitatea podelei prin încălzirea zonei la aproximativ 300 de grade Celsius. Podeaua a rămas însă nemişcată, ceea ce înseamnă că respectă regulamentul tehnic în vigoare. "Rezultatul? Podeaua nu s-a mişcat. În consecinţă, monopostul Red Bull RB9 este regulamentar, cel puţin în această zonă", precizează publicaţia Auto Motor und Sport.

Dezvăluirile lui Anderson au plecat de la noua cameră termală introduse în Formula 1, care dezvăluie modul în care se încălzesc diversele părţi ale monoposturilor.

Via GMM

  • Mda...normal, marţi, 29.10.2013 16:33

    Chiar va asteptati sa fie neregulamentar?!Sa fim seriosi,au iesit ok si cu alte ocazii,sau i-au pus sa modifice ceva numai dupa 2-3 curse,cand avantajul era facut....

  • Soxy, marţi, 29.10.2013 17:13

    Tocmai din fortarea limitelor vine inovarea in Formula 1, inlclusiv al regulamentului ... toata lumea incearca limitele regulamentare, si pana acuma asa a fost si de acum inainte asa o sa fie ... Ferrari, McLaren, Williams, toti au incercat si incearca sa forteze limitele regulamentare ... RBR de ce ar face altfel?

  • pablo256r, marţi, 29.10.2013 21:51

    Haide domnilor. Ati uitat sa mentionati ca ati testat monopostul de acum doi ani pentru ca pe cel de anul asta va este interzis sa-l supuneti la barbarele voastre teste. RBR e mai rapid pe orice circuit cu doua secunde pe tur. Presupunind ca toti ceilalti constructori de monoposturi nu sint afoni (ceea ce evident nu este asa) este clar ca RBR au facut ceva ce toti ceilalti nu au putut. Cum in istoria recenta al ultimilor ani au fost gasiti in mai multe rinduri cu dezvoltari ilegale la monopost ... sint ferm convins ca si de data asta este la fel. Motorul monopostului RBR suna diferit de celelalte, e cel mai bun pe viraje si mai nou si pe linia dreapta. Ca si consecinta sint din nou campioni. Pacat de acest sport in care se poate castiga necinstit!

  • GrosJan, miercuri, 30.10.2013 10:55

    Niste excroci versati care corup FIA! Comic, sa le testeze podeaua dupa cursa!Ce idee! Tanarul vitzel a ajuns champion, multiplu, si de zece ori poate iesi ca tot plasticul energizantelor il defineste.

  • Nepoate, joi, 31.10.2013 22:33

    Este vina RBR ca sunt cu 2 secunde mai destepti decat competitorii lor? Fiecare echipa incearca sa forteze regulamentul la maxim, fiecare echipa incearca sa gaseasca "gauri" in regulament pe care sa le exploateze in interes propriu. Unii reusesc, altii nu. Inteleg frustrarea multora ca monopostul RBR este cu o clasa peste cele ale concurentei, eu insumi sunt frustrat, dar asta nu inseamna ca de-acum trebuie sa aruncam cu noroi intr-o echipa, doar pentru ca sunt cei mai buni. @pablo motorul pe care il au cei de la RBR e identic cu a celorlalte motoare Renault din competitie, cat despre sunet ... ai o ureche foarte fina de ti-ai dat seama. Oricum sunetul de la motor este influentat de aerodinamica si de solutia aleasa pentru evacuare, deci habar nu ai ce vorbesti. @GrosJan pai tu cand vrei sa le testeze podeaua? Daca testul lor le afecta podeaua? Chiar si asa, care e diferenta daca testeaza inainte sau dupa cursa? Masina e aceeasi. Doar nu crezi ca mai au vreun monopost ascuns undeva. Nu mai fiti copii si acceptati faptul ca cei de la RBR au cei mai buni ingineri, iar celelalte echipe sa munceasca mai mult pentru a-i contracara. Din fericire monoposturile de anul viitor sunt total diferite fata de cele de pana acum si toti o iau de la zero. Sper sa asistam la o lupta in care pilotii sa fie decisivi.