Red Bull a dezvoltat un nou sistem de siguranţă pentru impacturile laterale
Toate monoposturile vor fi echipate de anul viitor cu un sistem de protecţie din tuburi de carbon pentru a atenua efectele impacturilor laterale. Sistemul a fost dezvoltat de Red Bull.
FIA a anunţat în această săptămână că toate echipele vor utiliza începând de anul viitor un nou sistem de siguranţă pentru impacturile laterale.
Noul sistem foloseşte tuburi de carbon şi a fost dezvoltat de Red Bull cu sprijinul ulterior al echipelor, care au fost de acord cu introducerea acestuia pe monoposturi. Potrivit datelor furnizate de Red Bull, noul sistem poate absorbi până la 40 kJ de energie indiferent de unchiul de impact.
"Au fost trei echipe care au propus dispozitive pentru impact pentru teste fizice, iar al nostru a fost considerat cel mai bun. Tubul de carbon are o specificaţie comună, dar fiecare echipă decide cum îl implementează", a declarat Paul Monaghan, directorul de inginerie al Red Bull Racing.
FIA s-a bazat în cadrul cercetării pe accidentul suferit de Robert Kubica la Marele Premiu al Canadei din sezonul 2007, când a constatat că, în cazul accidentelor, sistemul de protecţie este ineficient dacă unghiul de impact nu este pătrat. În plus, noul sistem prezentat de Red Bull are potenţialul de a reduce costurile echipelor cu testele de siguranţă.
Via FIA
da, dar acum se pune intrebarea: oare de ce a fost sistemul lor mai bun? Nu cumva au incalcat regulamentul? :))))