Raliul Ţara Bârsei a fost exclus din calendarul Campionatului Naţional de Raliuri
Sezonul 2013 al Campionatului Naţional de Raliuri va avea doar nouă etape după excluderea din calendar a Raliului Ţara Bârsei, programat iniţial pentru luna septembrie.
Federaţia Romană de Automobilism Sportiv a decis în această săptămână excluderea Raliului Ţara Bârsei (Braşov) din calendarul sezonului 2013 al Campionatului Naţional de Raliuri.
Decizia a fost luată în urma nemulţumirilor cu privire la structura iniţială a calendarului, care prevedea 10 raliuri după reintroducerea Raliului Deltei şi a Raliului Harghitei după o absenţă de mai mulţi ani.
Introducerea unei etape suplimentare în calendar comparativ cu anul trecut complica intenţia organizatorilor de a realiza un sistem de coeficienţi pentru fiecare etapă a sezonului, însă în noua formulă a calendarului cu nouă etape vor fi luate în calcul doar cele mai bune şapte rezultate de pe parcursul unui sezon. Grila de coeficienţi nu a fost încă stabilită, însă va fi anunţată în timp util până la startul noului sezon.
Chiar dacă Raliul Ţara Bârsei a fost eliminat, fanii CNR din zona Brasovului vor avea parte de o etapă în calendar care va deschide sezonul 2013 în 22 martie. Totuşi, intre Raliul Aradului din luna august şi Raliul Iaşului din luna octombrie va exista o pauză de aproape două luni, timp ce Raliul Harghitei va încheia sezonul cu etapa programată spre finalul lunii octombrie.
CAMPIONATUL NAŢIONAL DE RALIURI - CALENDAR 2013
Nr. | Etapă | Data | Suprafaţă |
1 | Raliul Braşovului | 22-23 martie | asfalt |
2 | Raliul Timişoara | 12-13 aprilie | asfalt |
3 | Raliul Bacăului | 10-11 mai | mixt |
4 | Raliul Deltei Tulcea | 31 mai-1 iunie | macadam |
5 | Raliul Clujului | 21-22 iunie | asfalt |
6 | Raliul Sibiului ERC | 25-27 iulie | mixt |
7 | Raliul Aradului | 23-24 august | macadam |
8 | Raliul Iaşului | 4-5 octombrie | macadam |
9 | Raliul Harghita | 25-26 octombrie | macadam |
Via CNR
Deci: dupa Raliul Bacaului trebuie schimbate suspensiile pentru o etapa de macadam (Delta) si imediat dupa Delta iar suspensie de asfalt pentru o etapa sau doua. Si iar trecere la suspensia de macadam. Faina treaba... Poate era mai ok daca faceau doar asfalturi dupa care 2 mixte si dup-aia macadamurile. O sa zica multi ca oricum echipele demonteaza masinile intre etape. Da, de acord. Dar echipele cu bani, nu si aia care chiar iubesc motorsportul si vin cu greu la curse.