Raliul Ţara Bârsei a fost exclus din calendarul Campionatului Naţional de Raliuri

Publicat vineri, 18.01.2013 16:33 de Daniel Popescu

Sezonul 2013 al Campionatului Naţional de Raliuri va avea doar nouă etape după excluderea din calendar a Raliului Ţara Bârsei, programat iniţial pentru luna septembrie.

Federaţia Romană de Automobilism Sportiv a decis în această săptămână excluderea Raliului Ţara Bârsei (Braşov) din calendarul sezonului 2013 al Campionatului Naţional de Raliuri.

Decizia a fost luată în urma nemulţumirilor cu privire la structura iniţială a calendarului, care prevedea 10 raliuri după reintroducerea Raliului Deltei şi a Raliului Harghitei după o absenţă de mai mulţi ani.

Introducerea unei etape suplimentare în calendar comparativ cu anul trecut complica intenţia organizatorilor de a realiza un sistem de coeficienţi pentru fiecare etapă a sezonului, însă în noua formulă a calendarului cu nouă etape vor fi luate în calcul doar cele mai bune şapte rezultate de pe parcursul unui sezon. Grila de coeficienţi nu a fost încă stabilită, însă va fi anunţată în timp util până la startul noului sezon.

Chiar dacă Raliul Ţara Bârsei a fost eliminat, fanii CNR din zona Brasovului vor avea parte de o etapă în calendar care va deschide sezonul 2013 în 22 martie. Totuşi, intre Raliul Aradului din luna august şi Raliul Iaşului din luna octombrie va exista o pauză de aproape două luni, timp ce Raliul Harghitei va încheia sezonul cu etapa programată spre finalul lunii octombrie.

CAMPIONATUL NAŢIONAL DE RALIURI - CALENDAR 2013

Nr. Etapă Data Suprafaţă
1 Raliul Braşovului 22-23 martie asfalt
2 Raliul Timişoara 12-13 aprilie asfalt
3 Raliul Bacăului 10-11 mai mixt
4 Raliul Deltei Tulcea 31 mai-1 iunie macadam
5 Raliul Clujului 21-22 iunie asfalt
6 Raliul Sibiului ERC 25-27 iulie mixt
7 Raliul Aradului 23-24 august macadam
8 Raliul Iaşului 4-5 octombrie macadam
9 Raliul Harghita 25-26 octombrie macadam

Via CNR

  • Tudor, vineri, 18.01.2013 22:54

    Deci: dupa Raliul Bacaului trebuie schimbate suspensiile pentru o etapa de macadam (Delta) si imediat dupa Delta iar suspensie de asfalt pentru o etapa sau doua. Si iar trecere la suspensia de macadam. Faina treaba... Poate era mai ok daca faceau doar asfalturi dupa care 2 mixte si dup-aia macadamurile. O sa zica multi ca oricum echipele demonteaza masinile intre etape. Da, de acord. Dar echipele cu bani, nu si aia care chiar iubesc motorsportul si vin cu greu la curse.