Raikkonen, nemulţumit de locul doi din clasamentul general

Publicat luni, 20.05.2013 12:29 de Daniel Popescu

Kimi Raikkonen nu este mulţumit de parcursul din acest debut de sezon, chiar dacă ocupă locul doi la numai patru puncte de liderul Sebastian Vettel.

Kimi Raikkonen a câştigat cursa inaugurală a sezonului de la Melbourne şi a obţinut trei clasări consecutive pe locul doi, astfel că ocupă locul doi în clasamentul general la numai patru puncte de liderul Sebastian Vettel.

Cu toate acestea, pilotul echipei Lotus susţine că nu este mulţumit de prestaţiile sale, întrucât singurul său obiectiv este să fie pe prima poziţie a clasamentului.

"Ei bine, nu suntem pe prima poziţie, aşa că nu putem fi prea mulţumiţi. Cu siguranţă nu este un coşmar, dar mai sunt multe curse şi orice se poate întâmpla în Formula 1. Monaco reprezintă o provocare diferită şi vom vedea ce se va întâmpla acolo în acest an", a declarat finlandezul referindu-se la Marele Premiu al statului Monaco de la sfârşitul acestei săptămâni.

Raikkonen consideră că sesiunea de calificări va fi decisivă la Monaco în contextul posibilităţilor limitate de depăşire, iar Lotus a avut aproape de fiecare dată un ritm mai slab pe un tur de pistă decât echipele rivale.

"Trebuie să ne concentrăm pe calificări. Este un loc dificil pentru că este foarte îngust, iar depăşirile sunt aproape imposibile. Să vedem cum funcţionează pneurile şi dacă putem avea o strategie bună, dar cel mai important lucru este să ne calificăm bine. Este greu de spus cât de bun va fi monopostul la Monaco pentru că nu poţi simula caracteristicile sale. Putem spune că E21 a fost rapid oriunde şi sperăm să fie rapid şi aici", a adăugat el.

Via ESPNF1

  • markusrull, luni, 20.05.2013 13:09

    putea sa spuna ca a fost lent in degradarea pneurilor si asa a rezultat "rapiditatea" monopostului. Monopost rapid poti spune ca e cel de la mercedes sau red bull care au obtinut pole-uri

  • pablo256r, luni, 20.05.2013 13:26

    As reformula un pic ultima fraza: Putem spune că E21 a fost mai rapid in cursa decit media echipelor in cursele de pana acum insa s-a descurcat cel mai bine cu gestionarea pneurilor. Deocamdata pentru ei asta este cheia succesului: un schimb de penuri mai putin decit concurentii directi si clasarea pe podium.

  • markusrull, luni, 20.05.2013 13:34

    Fastest laps in cursele de pana acum: Australia, Albert Park Fastest lap: Raikkonen, 1:29.274 Malaezia, Sepang Fastest lap: Perez, 1m39.199 China, Shanghai Fastest lap: Vettel, 1m36.808s Bahrain Fastest lap: Vettel, 1m36.961s Spania, Barcelona Fastest lap: Gutierrez, 1:26.217 Asadar, in cate curse a fost ice cream cel mai rapid? in una singura... in regim de calificari cand se stabilesc cei mai buni timpi din tot weekend-ul din cate imi amintesc nu a fost niciodata in pole..

  • Sak, luni, 20.05.2013 14:13

    @markusrull Toate monoposturile din top 5 pot fi rapide pe un tur de circuit. Cheia succesului este setarea de calificari si cursa. Sunt putine setari care le poti schimba intre cele doua. Daca bagi setari agresive de calificari, in cursa distrugi pneurile. Trebuie sa gasesti compromisul perfect. Toti stiu temperaturile in care cauciucurile functioneaza optim. Problema este de fapt ca trebuie sa fi rapid in calificari, dar si in curse. Daca alegi una din ele, nu esti bun in cealalta.

  • markusrull, luni, 20.05.2013 14:26

    setarea ca setarea, crezi ca cei de la mercedes nu puteau face un compromis sa nu mai fie cu 0.500 sec mai repizi decat urmatorii clasati in calificari? dar asta e configuratia monopostului, apasare aerodinamica mult prea mare si de asta termina pneurile atat de repede, cei de la lotus si ferrari nu au o apasare aerodinamica atat de mare si de asta conserva pneurile mai mult.. In conditiile de anul trecut, adica cu pneurile de anul trecut mercedes si red bull cred ca se batea pentru victorii in cursa

  • markusrull, luni, 20.05.2013 14:29

    eu asta vreau sa arat si sa spun, sezonul acesta nu conteaza cine e cel mai rapid, sau cine are cel mai rapid monopost, ci conteaza cine uzeaza cel mai putin pneurile, nu se mai merge la capacitate maxima. Asta a ajuns F1 datorita pirelli, curse de croaziera!

  • ion, luni, 20.05.2013 16:30

    are dreptate Kimi! Doar locul 1 este in disputa. Locul doi este acontat de Alonso in ultimii ani....

  • ferr, luni, 20.05.2013 17:51

    Nemultumitului i se ia totul. Ai grija ce-ti doresti Kimi. Pana acum n-ai fost in mare forma. Iar cu un Alonso precum cel de la Catalunya, o sa te tot obisnuiesti cu locul doi in urma spaniolului :D