Procesul Mercedes va fi judecat de Tribunalul Internaţional în 20 iunie

Publicat marţi, 11.06.2013 09:44 de Daniel Popescu

FIA a anunţat că audierile în procesul Mercedes cu privire la teste efectuat cu pneuri Pirelli va avea loc joi, 20 iunie, la Paris.

Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a confirmat luni seară speculaţiile din presa internaţională cu privire la data procesului în care este implicată Mercedes pentru testul cu pneuri Pirelli din perioada 15-17 mai de la Barcelona.

Astfel, audierile vor avea loc joi, 20 iunie, cu începere de la ora 10:30, ora României, iar forul mondial a promis că un verdict va fi dat cât mai curând posibil.

Red Bull Racing şi Ferrari au insistat anterior că protestul este doar împotriva echipei Mercedes, însă FIA a confirmat din nou că şi cei de la Pirelli sunt acuzaţi de încălcarea regulamentului.

"În 5 iunie, în urma protestelor formulate la Marele Premiu al statului Monaco de Red Bull Racing şi Ferrari împotriva Mercedes pentru efectuarea împreună cu Pirelli a unui test de trei zile în 15, 16 şi 17 mai la Barcelona cu monopostul din 2013, preşedintele FIA a trimis o notificare preşedintelui Tribunalului Internaţional cu acuzaţiile împotriva Pirelli şi o notificare a acuzaţiilor împotriva Mercedes. În 5 iunie, preşedintele Tribunalului Internaţional a convenit ca Pirelli şi Mercedes să apară în faţa judecătorilor Tribunalului Internaţional", precizează forul mondial într-un comunicat de presă.

Cu toate acestea, nu este foarte clar ce sancţiuni ar putea primi Pirelli în acest caz, întrucât nu participa în Formula 1 în calitate de concurent. Cel mai probabil, dacă va fi considerat vinovat, producătorul italian va primi o amendă, aşa cum s-a întâmplat în 2006 şi cu organizatorii Marelui Premiu al Turciei, care au fost nevoiţi să plătească 5 milioane de dolari pentru nerespectarea regulilor de prezentare a trofeelor pe podiumul de premiere.

În schimb, dacă va fi găsită vinovată, Mercedes riscă să primească una dintre următoarele sancţiuni: mustrare scrisă, amendă, muncă în folosul comunităţii, penalizare, excludere, suspendare sau descalificare. Practic, cea mai drastică pedeaspă ar fi o descalificare din clasamentul constructorilor, în urma căreia Mercedes ar înregistra pierderi financiare majore.

Via FIA

  • nklnkl, marţi, 11.06.2013 09:55

    Daca va fi descalificata, cred ca Ham se va duce la Mclaren anul viitor :D. Acum mai depinde si de Eclestone.

  • marian81, marţi, 11.06.2013 11:42

    Nu cred ca cineva isi poate permite excludere descalificare sau ceva de genul.. Probabil se va lasa cu ceva amenda pentru ambele parti si poate suspendarea lui Brawn. Mi se pare ca F1 a devenit o competitie a unei "Bauturi" si nu a adevaratilor constructori .. as spune a bunei "bauturi" care probabil, mai mereu a "jucat" la limita superioara a regulamentului si care acum se cam simte amenintata.

  • marian81, marţi, 11.06.2013 11:43

    Nu cred ca cineva isi poate permite excludere descalificare sau ceva de genul.. Probabil se va lasa cu ceva amenda pentru ambele parti si poate suspendarea lui Brawn. Mi se pare ca F1 a devenit o competitie a unei "Bauturi" si nu a adevaratilor constructori .. as spune a bunei "bauturi" care probabil, mai mereu a "jucat" la limita superioara a regulamentului si care acum se cam simte amenintata.

  • pablo, marţi, 11.06.2013 11:44

    sunt convins ca Mercedes va primi una din aceste 3 cele mai usoare sanctiuni: mustrare scrisă, amendă, muncă în folosul comunităţii (care dupa parerea mea sunt nesemnificative pt o echipa de F1).....in acest caz sfatuiesc restul echipelor sa efectueze si ele 1.000 Km de teste pt pneuri cu monopostul 2013,in special echipele de top care pot folosi datele din teste pt a lupta pt titlu asa cum a facut mercedes dupa Barcelona