Procesul Mercedes va fi judecat de Tribunalul Internaţional în 20 iunie
FIA a anunţat că audierile în procesul Mercedes cu privire la teste efectuat cu pneuri Pirelli va avea loc joi, 20 iunie, la Paris.
Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a confirmat luni seară speculaţiile din presa internaţională cu privire la data procesului în care este implicată Mercedes pentru testul cu pneuri Pirelli din perioada 15-17 mai de la Barcelona.
Astfel, audierile vor avea loc joi, 20 iunie, cu începere de la ora 10:30, ora României, iar forul mondial a promis că un verdict va fi dat cât mai curând posibil.
Red Bull Racing şi Ferrari au insistat anterior că protestul este doar împotriva echipei Mercedes, însă FIA a confirmat din nou că şi cei de la Pirelli sunt acuzaţi de încălcarea regulamentului.
"În 5 iunie, în urma protestelor formulate la Marele Premiu al statului Monaco de Red Bull Racing şi Ferrari împotriva Mercedes pentru efectuarea împreună cu Pirelli a unui test de trei zile în 15, 16 şi 17 mai la Barcelona cu monopostul din 2013, preşedintele FIA a trimis o notificare preşedintelui Tribunalului Internaţional cu acuzaţiile împotriva Pirelli şi o notificare a acuzaţiilor împotriva Mercedes. În 5 iunie, preşedintele Tribunalului Internaţional a convenit ca Pirelli şi Mercedes să apară în faţa judecătorilor Tribunalului Internaţional", precizează forul mondial într-un comunicat de presă.
Cu toate acestea, nu este foarte clar ce sancţiuni ar putea primi Pirelli în acest caz, întrucât nu participa în Formula 1 în calitate de concurent. Cel mai probabil, dacă va fi considerat vinovat, producătorul italian va primi o amendă, aşa cum s-a întâmplat în 2006 şi cu organizatorii Marelui Premiu al Turciei, care au fost nevoiţi să plătească 5 milioane de dolari pentru nerespectarea regulilor de prezentare a trofeelor pe podiumul de premiere.
În schimb, dacă va fi găsită vinovată, Mercedes riscă să primească una dintre următoarele sancţiuni: mustrare scrisă, amendă, muncă în folosul comunităţii, penalizare, excludere, suspendare sau descalificare. Practic, cea mai drastică pedeaspă ar fi o descalificare din clasamentul constructorilor, în urma căreia Mercedes ar înregistra pierderi financiare majore.
Via FIA
Daca va fi descalificata, cred ca Ham se va duce la Mclaren anul viitor :D. Acum mai depinde si de Eclestone.