Primele ipoteze ale inginerilor despre penele pneurilor Pirelli de la Silverstone
Designul bordurilor, configuraţia circuitului, şocurile resimţite în interior de pneuri şi presiunea scăzută a acestora ar fi contribuit la penele cauciucurilor la Silverstone, potrivit opiniilor mai multor ingineri.
În aşteptarea unor concluzii oficiale din partea celor de la Pirelli, mai mulţi ingineri din Formula 1 şi-au exprimat opiniile cu privire la cauzele care au condus la cele patru pene majore de cauciuc din Marele Premiu al Marii Britanii.
Potrivit acestora, există cel puţin patru factori care au contribuit la apariţia penelor, dintre care două au legătură directă cu circuitul de la Silverstone, iar alte două cu cauciucurile.
Astfel, bordura din virajul 5 (Aintree) a avut potenţialul de a pune o presiune suplimentară pe partea interioară a pneului stânga-spate ca urmare a faptului că cei mai mulţi piloţi au abordat-o agresiv cu scopul de a avea o intrare mai bună pe linia dreaptă Wellington dintre virajele 5 şi 6.
În plus, presiunea scăzută în pneuri aleasă de toate echipele pentru a avea o performanţă cât mai bună a contribuit la deteriorarea pneurilor din interior spre exterior la trecerea peste aceasta bordură.
Aceşti doi factori ar fi contribuit de asemenea la iniţierea unei unde de şoc în cadrul cauciucurilor din cauza faptului că pneurile furnizate de Pirelli în acest sezon utilizează benzi metalice în loc de kevlar, aşa cum s-a întâmplat până anul trecut.
Utilizarea metalului ca meterial de legătură între diversele componente ale pneurilor a generat o creştere a temperaturii de operare a acestora cu circa 10 grade Celsius, care a influenţat semnificativ apariţia acestor şocuri.
În plus, inginerii au identificat şi o altă zonă cu potenţialul periculos: bordurile de la ieşirea din virajul 12 (Becketts). Numeroşi piloţi au abordat agresiv bordurile din acest viraj şi au depăşit chiar linia de marcaţie a acestora, ajungând cu pneul stânga-spate pe o suprafaţă cu bucăţi de ciment. Acestea au pus o presiune suplimentară pe pneul stânga-spate şi au amplificat şocul resimţit iniţial în virajul 5, astfel că pneul a cedat pe linia dreaptă Hangar dintre virajele 14 şi 15.
Aceste concluzii nu sunt însă oficiale, ci supoziţii ale unor ingineri din Formula 1 pe baza configuraţiei circuitului şi a modului în care funcţionează pneurile. Se anticipează că Pirelli va anunţa în mod oficial rezultatele analizelor despre penele pneurilor cel târziu miercuri, atunci când producătorul italian va participa la întâlnirea tradiţională a Comitetului Sportiv.
Via Autosport
deja de la al treilea pneu se stia ca e mult mai mult decat o explozie de pneu stanga spate obisnuita. Si in timpul transmisiunii mai multi ingineri isi anuntau pilotii sa evite bordura dintr-un anumit viraj, deci au mirosit repede cam ce nu ar fi in regula. Nu cred ca o sa difere prea mult de concluziile oficiale.