PREVIEW F1 2012: Toro Rosso - Pepiniera de talente pentru Red Bull
Toro Rosso abordează sezonul 2012 cu o linie complet nouă de piloţi în căutarea urmaşului lui Sebastian Vettel pentru Red Bull Racing.
Victoria senzaţională obţinută de Sebastian Vettel pe o ploaie torenţială în Marele Premiu al Italiei din 2008 va rămâne pentru multă vreme cea mai mare performanţă a Scuderiei Toro Rosso în Formula 1.
"Debranşată" de la coloana vertebrală numită Red Bull Racing după ce FIA a interzis conceptul "customer car" prin care putea folosi şasiul actualei campioanei mondiale, Toro Rosso s-a adaptat din mers la cerinţele pieţei şi a rămas a doua echipă a lui Dietrich Mateschitz în Formula 1, având unicul rol de a descoperi noi talente.
Nu puţini sunt cei care anticipează că Mateschitz va vinde Toro Rosso în viitorul apropiat în urma succesului înregistrat de Red Bull, mai ales în contextul în care şeicii din Abu Dhabi au început să se implice serios la echipă prin sponsorizări (compania petrolieră spaniolă Cepsa şi banca privată elveţiană Falcon Bank sunt deţinute de International Petroleum Investment Company, o companie de stat din Abu Dhabi).
Cel puţin până atunci, Toro Rosso demonstrează însă că rămâne o pepinieră de talente după recrutarea în echipă a lui Daniel Ricciardo şi Jean-Eric Vergne.
OBIECTIVE GENERALE
Toro Rosso a terminat sezonul precedent pe locul 8 în clasamentul constructorilor cu 41 de puncte şi a ratat pentru numai trei puncte surclasarea celor de la Sauber. Italienii au avut un sfârşit prolific de sezon în care au recuperat puncte preţioase şi au urcat temporar pe locul şapte, însă rămâne de văzut dacă echipa va fi capabilă să continue trendul ascendent şi în sezonul 2012.
Conducerea tehnică asigurată de Giorgio Ascanelli a rămas practic neschimbată, la fel ca şi furnizorul de motoare şi al sistemului KERS (Ferrari), însă Toro Rosso va avea de înfruntat o echipă Force India mult mai bine pregătită şi un Williams care caută gloria de altădată împreună cu Renault. În acest context, pentru Toro Rosso principala lupta se va da cu Sauber şi, eventual, cu Caterham, echipă care ameninţă să penetreze în sfârşit plutonul de mijloc în al treilea an de existenţă.
MONOPOSTUL STR7
STR7 este al treilea monopost dezvoltat integral la fabrica de la Faenza după necesitatea de a întrerupe colaborarea cu Red Bull Racing. Se poate spune că echipa are deja experienţă, chiar dacă traversează în continuare o amplă perioada de recrutări în departamentele tehnice inferioare pentru a asigura un flux de muncă cât mai bun, mai ales că dezvoltarea permanentă este esenţială pentru succes.
Noul monopost include celebrul nas inestetic coborât, despre care Ascanelli a admis că ar putea căpăta un aspect şi mai agresiv în prima parte a sezonului pentru o creştere a performanţei. În schimb, Ferrari continuă să fie furnizorul de motoare al echipei, iar sistemul KERS este oferit de asemenea de Scuderia de la Maranello.
LINIA DE PILOŢI: DANIEL RICCIARDO ŞI JEAN-ERIC VERGNE
Cea mai importantă schimbare pentru Toro Rosso este linia de piloţi. Chiar dacă presa anticipa că Sebastien Buemi sau Jaime Alguersuari îşi vor pierde locul în echipă, nimeni nu credea că amândoi vor fi înlocuiţi. A surprins în special concedierea lui Alguersuari, cel mai tânăr debutant din istoria F1 având performante decente pe parcursul anului.
Cei doi le-au lăsat locul în cockpit altor doi tineri din programul Red Bull: Daniel Ricciardo are în palmares 11 curse în 2011 alături de modesta Hispania, însă scurtul popas a avut menirea de a-l ajuta să capete experienţă. De cealaltă parte a garajului, Jean-Eric Vergne va fi debutant absolut în Formula 1, însă rezultatele convingătoare din testele de la Abu Dhabi au oferit încredere staff-ului tehnic al echipei.
Nimeni nu aşteaptă minuni de la doi piloţi tineri şi lipsiţi de experienţă care concurează pentru o echipă mică, însă Toro Rosso speră să vadă o sclipire care să indice un potenţial înlocuitor pentru Mark Webber la Red Bull în sezonul 2013.
PUNCTE FORTE | PUNCTE SLABE |
Continuarea parteneriatului cu Ferrari pentru motoare şi sistem KERS | Linia de piloţi lipsită de experienţă |
Întărirea departamentului tehnic printr-o amplă serie de recrutări | Numărul încă redus de tehnicieni pentru nevoile unei echipe de nivel mediu |
Îmbunătăţirea situaţiei financiare prin aportul sponsorilor din Abu Dhabi |
Acesta este al treilea episod al serialului Preview F1 2012, care va include prezentări zilnice ale fiecărei echipe participante şi a schimbărilor de regulament tehnic, urmând să se încheie cu o avancronică generală a sezonului 2012. Episodele anteriore: Caterham, Williams.