Presă: Red Bull încalcă regulamentul prin utilizarea tracţiunii controlate

Publicat marţi, 18.06.2013 16:02 de Daniel Popescu

Red Bull Racing utilizează tracţiunea controlată, care a fost interzisă în Formula 1, potrivit unor informaţii dezvăluite de publicaţia Autosprint.

Red Bull Racing ar putea fi implicată într-un nou scandal cu privire la respectarea regulamentului tehnic, dacă informaţiile dezvăluite marţi de publicaţia italiană Autosprint se vor dovedi a fi conforme cu realitatea.

Sursa citată suspectează că actuala campioană mondială utilizează tracţiunea controlată pentru a obţine un avantaj tehnic, chiar dacă tehnologia a fost interzisă în Formula 1.

Autosprint îşi susţine supoziţia pe baza urmelor lăsate de cauciucurile monopostului pilotat de Mark Webber după coliziunea cu Giedo van der Garde din Marele Premiu al Canadei. În mod obişnuit, urmele de cauciuc lăsate pe circuit ar trebui să fie continue, mai întunecate la început şi mai şterse spre final, însă în cazul lui Webber acestea sunt întrerupte.

În opinia Autosprint, acest lucru sugerează că Red Bull utilizează tracţiunea controlată, întrucât comportamentul este similar cu cel mai maşinilor de serie dotate cu un astfel de sistem.

Via Autosprint

  • Brother, marţi, 18.06.2013 16:10

    Mult fard si plastic marca RedFools.

  • cosminescu01, marţi, 18.06.2013 16:46

    mda... mise pare o incalcare GRAVA a regulamentului.Se pare ca ies la iveala incet incet toate chestiile si lucrurile mizerabile de care se mai folosesc inca si la ora actuala.Daca se adevereste se impune o sactiune pe masura faptelor!

  • pablo256r, marţi, 18.06.2013 16:49

    Mda, e cam ciudata chestia asta. In principiu nu e de la denivelari in asfalt, filmarea incidentului e la iesirea din virajul 10 (Epingle). Cine are ESP+ASR (sau echivalent sub o alta denumire) stie cum se comporta. Seamana dar probabil nu e TC ci ceva care-i simuleaza comportamentul. De parca ar fi prima data cand sint suspectati de nereguli ...

  • Webber, marţi, 18.06.2013 16:50

    Da, Webber "expertul starturilor" si tractiunea controlata ......

  • Sanna fan, marţi, 18.06.2013 16:58

    Tipic. Din pacate banii dicteaya. Energiyantele nu vor fi trase la raspundere niciodata.

  • cosminescu01, marţi, 18.06.2013 17:14

    Daca se adevereste ca au incalcat regulamentul si scapa si acum basma curata nu cred ca mai are rost sa ma uit la F1.E o bataie de joc.Adica celelalte echipe si impliciti fanii (inafara de cei RBR) sunt luati de fraieri.Ce rost mai are sa concurezi daca si asa celalat de langa tine triseaza si tu stii asta dar nu ai ce sa faci?? Ca si cum te-ai pune la intrecere cu un BMW 400 CP si tu cu o amarata de dacie de 75 CP.Ce sa mai....sunt fan F1 de prin 92-93 cand pustan fiind vedeam primele curse alaturi de tatal meu...si acum imi aduc aminte de Senna si Prost...Doamne ce vremuri!!!

  • 123, marţi, 18.06.2013 17:19

    ce Senna e mort. Lasa-l acolo. Modern F1 is more funneeh. Si RBR nu a incalcat niciodata regulamentul. A fost la limita. De fiecare data s-a modificat regulamentul pentru a se clarifica ceva sau au primit o atentionare sa modifice componenta/ele. So, continuati sa urati in continuare. Ne place asta. cu cat mai multi hateri, cu atat mai mare faima =d

  • cosminescu01, marţi, 18.06.2013 17:22

    Dragule,cand eu ma uitam la curse de F1 tu cred ca nici nu existai.Si nu urasc,spun doar lucrurile pe nume!

  • 123, marţi, 18.06.2013 17:29

    Pai si daca tu ai reteta succesului, cineva afla, inseamna ca trisezi. Bine spus. Multumesc, am de invatat de la tine multe.

  • octav71, marţi, 18.06.2013 17:55

    Poate fi de la denivelari din asfalt! Combinatia intre asfaltul foarte cald si temperatura mare a pneului poate duce la chestia asta. Parerea mea! Putem vedea si alte monoposturi in acel loc? Probabil ca nu s-au mai acrosat si altii pe acolo, dar poate fi interesant.

  • cosminescu01, marţi, 18.06.2013 18:00

    @123..se pare ca n-ai inteles ce am vrut sa spun.Vei intelege la momentul potrivit...toate la timpul lor!

  • Ma asteptam...., marţi, 18.06.2013 19:14

    Poi se putea?!Defapt...asa au castigat,pana se va clarifica...vor fi in fata mult !

  • mareanalx, marţi, 18.06.2013 19:42

    datorita lui bernie isi permit sa incalce regulamentul, cand spun asta ma refer la faptul ca batranelul tine cu ei, si misca el niste ate pe la FIA si totul este regulamentar, iar marele newey poate sa gaseasca in continuare si alte gaselnite ale regulamentului, in scandalul cu mercedes ei au sarit imediat ca arsi, mi se pare si normal, dar parca au facut-o prea repede doar din spusele pilotului si prea raspicat, dupa parerea mea acea faza este potrivita proverbului romanesc " hotul striga hotul"

  • marian0904, marţi, 18.06.2013 22:31

    O noua fumigena marca Ferrari. Un nou exemplu in care indicii (asa cum a fost si cazul deformarii aripioarelor anterioare) sunt luate drept adevaruri numai pt ca ne confirma ideile noastre fixe: RB FURA!

  • je, marţi, 18.06.2013 23:23

    Va imbatati cu apa rece copii.Cum incepe sa cistige curse altii ,toata lumea trisaza ,in afara de cinstea intruchipata Ferrari care a cam ramas cu destu in gura.Fumigene marca Ferrari cum a zis cineva.Boala italiana tipica !!!!!!!

  • RBR, miercuri, 19.06.2013 10:46

    Chiar toata lumea se ia de RedBull! De ce? Pentru ca au cel mai bun inginer? Si nu au incalcat regulamentul! Au folosit portitele (Ce nu e interzis respecta regulile) si au fost la limita. Cum cei de la Ferrari nu au putut sa faca la fel au venit ca RedBull incalca regulile. Si cu testul Mercedes, acolo nu sare nimeni in sus??

  • f1 driver, miercuri, 19.06.2013 11:38

    Poate deasta au si cel mai rapid monopost la iesirea din virajele lente.

  • Singaporezul, miercuri, 19.06.2013 12:52

    Eu spun sa asteptam ceva oficial,daca o fi cazul, ca romanul pune .... la orice.

  • altair19, miercuri, 19.06.2013 14:48

    Interesant faptul ca doar publicatia ITALIANA Autosprint a remarcat acest lucru (pura coincidenta, bineinteles) iar publicatiile franceze sau nemtesti precum AutoMotor und Sport nu au remarcat. O chestie nu o inteleg, si pentru ca nu ma pricep prea bn in domeniu as vrea o lamurire, daca tractiunea este controlata, nu vd dc ar mai lasa urmele acelea pe asfalt? prin faptul ca lasa urme pe asfalt mi se pare ca roata, se invarte in gol si atunci care e avantajul oare? @RBR, ce avantaj a obtinut mercedes, odata ce datele obtinute prin test de pirreli nu le-au fost furnizate? au testat cu monopostul 2013, dar ce conteaza? nu se furnizeaza cauciucuri pentru 2013 dupa rezultatele testelor, iar pentru la anul, va fi cu totul alta mancare de peste, asa ca...gandeste un pic.

  • f1 driver, miercuri, 19.06.2013 15:49

    Nu se invarte in gol, are mai multa tractiune daca este adevarat si are traction control sau un fel de. Numai cat avantaj ar avea in viraje pt k pleaca mult mai repede din viraj daca au acel traction control. linia trebuia sa fie continua nu discontinua.

  • pablo256r, miercuri, 19.06.2013 17:34

    altair19 inainte de a face speculatii da te rog un search pe net (google poate fi de mare ajutor) referitor la comportamentul TC (sau ESP+ASR la alti producatori). Tocmai urma lasata pe asfalt la accelerare lasa impresia ca acel monopost are ceva asemanator cu TC. Altfel, asa cum a scris inaintea mea f1 driver, urma lasata pe asfalt trebuia sa fie continua. Cat priveste testul Mercedes cu monopostul din 2013 ... tu chiar crezi ca echipele testeaza in orb ? Adica vin doi piloti (asa cam ametiti de bautura total habarnisti) care se urma in monopost si dau cateva ture ? De ce crezi tu ca fiecare pilot are o "echipa" in spatele sau ? Toate datele pe care le-a luat Pirelli in urma testului puteau foarte usor sa le ia si cei de la Mercedes. Cum ? Simplu! Urmarind aceesi indicatori pe care-i urmarea si Pirelli la care desigur se adauga telemetria proprie. E O MINCIUNA URIASA CA MERCEDES NU A AVUT ACCES LA DATELE DE TEST!

  • Ayrton Senna, miercuri, 19.06.2013 19:37

    un pilot adevarat ar fi incurcat de orice sistem de control al tractiunii sau al franarii, doar schumacher avea nevoie de asa ceva :)

  • Gros, miercuri, 19.06.2013 21:49

    Cine a auzit de Autosprint astia?e bine sa fi foarte circumspect la supozitiile ziaristilor,o informatie hazardata dar insolita se vinde mai bine ca una obiectiva dar anosta

  • f1 driver, joi, 20.06.2013 19:18

    ayrton senna. inseamna k nu stii ce inseamna traction control. te ajuta enorm de mult pe viraje si la iesirea din viraje. adica iti da maxim de putere pe viraj la limita cat sa nu derapezi. nu zic k vettel nu este pilot bun dar prin asta are un avantaj enorm.