Presă: Mercedes introduce o nouă inovaţie: suspensie activă Fric
Mercedes utilizează în acest sezon o suspensie activă de tip hidraulic botezată Fric, care ar putea explica rezultatele bune din antrenamente, potrivit presei germane.
Mercedes este pe punctul de a ţine din nou capul de afiş al începutului unui sezon competiţional. După ce anul trecut a introdus un sistem DDRS care ulterior a fost interzis, echipa germană pregăteşte o nouă inovaţie pentru acest sezon.
Publicaţia germană Auto Motor und Sport susţine că echipa a dezvoltat un tip de suspensie activă care este controlată prin intermediul unui sistem hidraulic. Regulamentul tehnic interzice utilizarea unor suspensii active eletronice, însă dacă dispozitivul este de natură hidraulică atunci acesta este perfect regulamentar.
Sursa citată afirmă că tehnologia a fost botezată în cadrul echipei drept Fric, denumire care provine de la "Front and Rear Interactive Control", ceea ce în limba română s-ar traduce textual prin "control interactiv pentru partea din faţă şi din spate".
Aparent, Mercedes lucrează la acest proiect de nu mai puţin de trei ani şi este evaluat la Melbourne inclusiv de Sauber, în timp ce alte echipe care au dezvoltat sisteme similare au întâmpinate probleme de natură tehnică.
Suspensia activă de tip hidraulic ar putea explica cel puţin parţial progresele demonstrate de Mercedes în testele de la Barcelona şi în cele două sesiuni de antrenamente libere de la Melbourne de vineri. Lewis Hamilton a ocupat locurile şapte şi patru în clasamentele sesiunilor şi afirmă că este entuziasmat de comportamentul monopostului.
"Sunt entuziasmat să fiu acolo sus când mă uit la timpi. Evident, pe parcursul anilor am fost mai mereu în astfel de poziţii (n.r - cu McLaren), dar oamenii nu ştiau ce se va întâmpla când am făcut acest pas mare (n.r - plecarea la Mercedes). Este un mare avantaj să fiu atât de competitiv", a precizat el.
Nu-i exclus ca la sfarsitul campinatului Mercedes sa adune mai multe puncte ca McLaren