Pirelli va limita drastic opţiunile echipelor pentru alegerea pneurilor în 2016

Publicat miercuri, 08.07.2015 17:30 de Daniel Popescu

Pirelli nu va permite echipelor să aleagă orice tipuri de pneuri pentru anumite curse din sezonul următor, ci va restrânge numărul opţiunilor la trei dintre cele patru compoziţii.

Grupul de Strategie al Formulei 1 a propus ca echipele să aibă libertatea de a-şi alege cele două compoziţii de pneuri pe care să le folosească în cursele sezonului 2016, cu scopul de a genera strategii variate care să aibă ca efect creşterea spectacolului.

Iniţial, Pirelli s-a opus acestui plan, însă ulterior a acceptat ca, in anumite Mari Premii selectate, echipele vor avea posibilitatea de

a alege singure compoziţiile de pneuri, cu excepţia circuitelor unde acest lucru nu va fi posibil din motive de siguranţă.

Paul Hembery, directorul de motorsport al producătorului italian, a explicat însă pentru publicaţia italiană Omnicorse că regulamentul în această privinţă va fi foarte strict chiar şi pentru cursele în care echipele îşi vor putea alege propriile cauciucuri.

"Nu vrem să riscăm securitatea pentru spectacol. Avem câteva idei pe masă, dar credem că echipele vor putea să-şi aleagă pneurile dintr-o anumită gamă de cauciucuri pe care le considerăm acceptabile pentru circuite individuale. Ca simplu exemplu, suntem foarte clari: la Silverstone, Spa-Francorchamps sau Suzuka nu veţi vedea niciodată pneuri supersoft", a declarat britanicul.

Prin urmare, este foarte posibil ca la astfel de curse echipele să poată alege cele două tipuri de pneuri din celelalte trei compoziţii disponibile. În plus, Pirelli pregăteşte un pneu de tip super supersoft care va fi utilizat numai pe circuitele de la Monaco şi din Singapore, cu scopul de a creşte numărul intrărilor la boxe.

Via GMM

  • JugaruGabi, miercuri, 08.07.2015 22:59

    Sunt curios de ce nu ar trebui sa ii lase pe piloti si pe cei din stafful fiecarei echipe sa isi aleaga ce tip de pneuri vor la orice mare premiu. In afara de "siguranta" care... sa fim seriosi, e o gluma. Daca ar vrea mai multa siguranta, nu le-ar face atat de usor uzabile.

  • FanF1, joi, 09.07.2015 09:27

    @JugaruGabi, as avea un raspuns. Sa comparam pneurile Pirelli cu niste obiective foto cu distante diferite de focalizare (unul pentru macro, altul pentru portret si altul pentru peisaje) dar care s-ar deosebi si prin CALITATE- imagine. Dar decat sa se trezeasca cu clientii cumparand numai un anumit tip de obiectiv de buna calitate si sa fie nevoiti sa ramana cu celelalte in depozit iar la sfarsit de an sa suporte cheltuieli pentru amortizari (a.de constructie, a.de depozitare s.a.) mai bine inventeaza o teorie prin care obiectivele de proasta calitate ar oferi o mai buna siguranta si ar avea o "durata de viata" mai mare. Astfel clientii se vor simti obligati sa cumpere si obiective de proasta calitate scapand firma de cheltuieli/pierderi. Deh, asta-i economia, cum spunea si Max Amsterdam: "comertul este arta de a scoate bani din buzunarul cuiva fara a recurge la violenta".

  • jumbo1974ro, joi, 09.07.2015 23:21

    Nu neaparat sunt de acord cu tine. Echipele testeaza si incearca permanent sa depaseasca limitele. Sunt sigur ca pe cele 3 circuite amintite ar fi cel putin o echipa care ar risca un supersoft pentu a obtine o performanta in plus. Echipele nu au in totalitate datele despre anvelope decat partial ce au primit de la Pirelli, plus ce au constata pe pielea proprie (da, sunt de acord cu tine ca sunt proaste si nu tin nici cat un prezervativ), dar producatorul are toate secretele marunte si stie exact care este limita acestora. Varianta cu plaja din care sa alegi mi se pare potrivita.