Pirelli: "Explozia pneului lui Vettel, cauzată de materiale de pe circuit şi utilizarea prelungită a acestuia"
Pirelli susţine că explozia pneului lui Sebastian Vettel în Belgia s-a produs din cauza contactului cu materiale de pe circuit şi a utilizării prelungite a acestuia.
Pirelli a publicat joi un amplu raport cu privire la rezultatele analizei pneurilor utilizate în Marele Premiu al Belgiei, ca reacţie la explozia suferită de Sebastian Vettel la pneul dreapta-spate în penultumul tur al cursei.
Producătorul italian susţine că analizele nu au indicat nicio problemă structurală sau de integritate la nivelul cauciucurilor, astfel că producătorul consideră că nu are nicio vină în privinţa exploziei cauciucului.
"Testele efectuate de Pirelli pe pneurile folosite la Spa au confirmat absenţa oricăror probleme structurale. Analiza microscopică nu a arătat niciun semn de oboseală sau de probleme de integritate", se arată într-un comunicat de presă.
În schimb, Pirelli consideră că explozia pneului lui Vettel s-a produs din două motive: contactul cu un obiect străin prezent pe circuit şi uzura prelungită a pneului, în condiţiile în care Vettel a fost singurul pilot care a parcurs 28 de tururi cu un set de cauciucuri medium.
"Evenimentele de la Spa pot fi puse pe seama factorilor externi şi au legătură cu utilizarea prelungită a pneurilor pe unul dintre cele mai severe circuite ale campionatului. Toate datele indică o cantitate anormală de rămăşiţe pe circuit cu un risc de a întâlni un obiect străin. Dacă o piesă mică penetrează diverse părţi ale pneului fără să afecteze structură, acest lucru poate cauza o defecţiune caracterizată de o pierdere de presiune. Exact acest lucru s-a văzut pe pneul lui Vettel de la Spa", mai precizează producătorul în comunicatul de presă.
Pirelli a identificat 63 de tăieturi în pneurile folosite de piloţi în Marele Premiu al Belgiei, în condiţiile în care în precedentele 10 curse şi cinci sesiuni de teste au existat, în medie, doar 1.2 tăieturi pe eveniment. Numărul mare de tăieturi este atribuit componentelor care au rămas pe circuit după numeroasele accidente petrecute în cursele de GP2 şi GP3. Pirelli a susţinut încă din seara cursei de la Spa ca explozia pneului lui Vettel a fost cauzată de uzură prea mare a pneului.
Vettel a criticat în termeni duri incidentul de la Spa-Francorchamps, iar Ferrari a apărat strategia cu o singură oprire la boxe, în condiţiile în care pneurile ar fi trebuit să aibă o durată de viaţă de 40 de tururi, conform propriilor opinii formulate de Pirelli.
Via Pirelli
Ok, atunci cred ca am luat si eu o decizie ... daca chestii minuscule pe circuit pot deteriora in asa hal pneurile pirelli, preparate pentru cel mai inalt nivel de competitii, inseamna ca eu pentru strada si competitiile mele nu o sa optez pentru Pirelli !