Pirelli consideră că strategia ideală pentru cursă este schimbarea softurilor în turul doi

Publicat duminică, 27.10.2013 09:56 de Daniel Popescu

Pirelli a confirmat indirect că pneurile soft se degradează într-un ritm foarte rapid pe circuitul din India, întrucât le-a recomandat piloţilor să le schimbe în turul doi al cursei din India.

Red Bull Racing a avut mari probleme cu pneurile soft în Marele Premiu al Indiei, întrucât acestea se degradează într-un ritm foarte alert, chiar dacă au permis echipei să domine antrenamentele şi calificările.

În antrenamentele de vineri, Sebastian Vettel şi Mark Webber au parcurs stinturi de cel mult cinci tururi cu aceste compoziţii, iar alte echipe au optat pentru utilizarea compoziţiei medium în ultima parte a calificărilor, chiar dacă sunt afectate mai puţin de această degradare alertă. Pirelli a confirmat indirect că pneurile soft reprezintă o problemă pentru toate echipele, întrucât recomandă piloţilor să le schimbe chiar în turul doi.

"Teoretic, cea mai rapidă abordare a celor 60 de tururi din Marele Premiu al Indiei este cu două opriri, dar asta depinde foarte mult de monoposturi şi de alţi factori precum traficul. Strategia optimă cu două opriri este să începi pe soft, să schimbi cu pneuri medium în turul doi şi să ai un ultim stint cu medium din turul 28. O strategie alternativă cu două opriri este să începi cu pneuri medium, să schimbi din nou cu medium în turul 28 şi apoi cu soft în turul 57", precizează producătorul italian într-un comunicat de presă.

Piloţii care au folosit pneuri soft în ultima parte a calificărilor au dezavantajul că au rulat deja trei tururi cu acestea, dintre care unul la capacitate maximă pentru a stabili timpul cronometrat. În schimb, chiar şi cei care vor avea un set nou de softuri în finalul cursei nu ar trebui să le folosească mai mult de trei tururi, potrivit recomandărilor Pirelli.

În plus, Pirelli le-a solicitat echipelor să nu utilizeze mai mult de 15 tururi pneurile soft şi mai mult de 35 de tururi cauciucurile medium din motive de siguranţă. FIA a refuzat însă să oblige echipele să respecte această solicitare, întrucât consideră că în acest fel ar dezavantaja echipele care gestionează mai bine cauciucurile. 

Via Pirelli, BBC Sport

  • Unu, duminică, 27.10.2013 13:29

    RedBull si Vettel singurii care au ascultat de ei..restul s-o crezut mai dobitoci si uite unde s-a ajuns.