Pirelli anticipează o singură oprire la boxe în cursa de duminică
Pirelli a admis că pneurile medium şi hard aduse la Austin nu se degradează în niciun fel, motiv pentru care piloţii vor efectua o singură oprire la boxe în cursa de duminică.
Ediţia inaugurală a Marelui Premiu al Statelor Unite de la Austin riscă să se transforme într-o simplă procesiune. După ce piloţii de top au avertizat că oportunităţile de depăşire sunt extrem de limitate, speranţele fanilor de avea parte de spectacol prin intermediul strategiilor de opriri la boxe au fost năruite de Pirelli.
După analizarea datelor din antrenamentele de vineri, producătorul italian a constant că pneurile medium şi hard aduse la Austin nu se degradează deloc, motiv pentru care toţi piloţii vor efectua o singură intrare programată la boxe.
"Nu există nicio degradare. Nimic. Există un risc de supraîncălzire a cauciucurilor dacă pilotul derapează, dar ei ştiu să gestioneze asta şi au devenit mai buni pe parcursul sezonului. Va exista uşoara degradare pe lateralele pneurilor la fel ca în ultimele curse, dar probabil că restul pneului poate rezista întregul weekend", a declarat Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
Oficialul Pirelli a admis că pneurile supersoft şi soft erau mai potrivite pentru circuit, însă decizia de a aduce cele mai dure compoziţii a fost luată din cauza temperaturilor mari preconizate pentru această perioadă.
"A trebuit să facem această alegere cu două luni în urmă când erau multe incertitudini cu privire la suprafaţa circuitului şi ne aşteptam la temperaturi cu aproximativ 15 grade Celsius mai mari decât cele pe care le avem. De fapt, am fi putut avea o combinaţie de pneuri supersoft-soft la fiecare dintre ultimele trei curse", a adăugat el.
E clar c-au calculat compelt gresit cei de la Pierelli, dar vorba romanului " mortul de la groapa nu se mai intoarce". Pana una alta, alegerea asta neinspirata are ca principale rezultate: -o singura oprire la boxe, si aia obligatorie (rau, scade spectacolul) -aderenta scazuta a pilotilor in curbe (sa zicem ca-i de bine, creste spectacolul prin implicarea mai mare a pilotului in controlul masinii, dar creste si riscul de iesiri in decor) -pista nu-i aproape deloc gumata - startul o sa fie chin pentru piloti, iar apoi vine primul viraj, foarte dificil si el (o fi bine? o fi rau? va zic dupa ce se trece de primul viraj, in functie de cine-si lasa aripile fata pe acolo.)