Pilotul Andrei Mitraşcă aleargă în weekend la Pikes Peak
Pentru prima oară în istoria celei mai vechi curse din SUA, un român va alerga la Pikes Peak. Cursa are loc în acest weekend, iar pilotul Andrei Mitraşcă va alerga cu un Seat Ibiza Cupra TDI, singurul model diesel prezent la start.
Andrei Mitraşcă, un pilot care aleargă în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, va reprezenta România în premieră la al doilea cel mai vechi eveniment din motorsport derulat în Statele Unite ale Americii – Cursa de la Pikes Peak. Orădeanul va alerga cu un Seat Ibiza Cupra TDI, singurul diesel înscris la start la această ediţie şi va folosi anvelope de stradă pentru a evita riscurile aferente schimbărilor condiţiilor atmosferice.
Celebrul eveniment derulat în Colorado este supranumit "Cursa spre nori" şi ajunge în 2014 la ediţia cu numărul 92. Cursa efectivă este programată duminică, 29 iunie 2014. Pilotul român a publicat pe contul său de Facebook câteva imagini de la faţa locului şi primele impresii. În ciuda unor dificultăţi vamale, a unui drum de peste 3.000 de kilometri cu maşina de competiţie pe remorcă şi a unei mici neatenţii care a dus la desprinderea barei de protecţie faţă, Andrei Mitrască se declară încântat să participe alături de "Ruxi" la aventura vieţii sale, după cum o denumeşte chiar el.POVEŞTILE MOTORSPORTULUI: Pikes Peak sau cursa spre nori
Scopul pilotului nu este să câştige premiul cel mare la această competiţie, lucru imposibil dacă ne raportăm doar la nivelul de putere asigurat de modelele înscrise la start în acest an, ci să-şi îndeplinească un vis – primul român care concurează la Pikes Peak, lucru pe care nu l-au realizat alţi piloţi titraţi din ţară. În orice caz, Mitraşcă îşi propune să obţină un parcurs admirabil la "Cursa Norilor", scopul său fiind să fie cât mai departe de ultimul clasat în ziua cursei. Seat-ul său Ibiza, pe care l-a botezat "Ruxi", este înscris la clasa "Time Attack 2", o grupă care reuneşte maşinile cât mai apropiate de configuraţia de stradă, nefiind permise modificările la caroserie, schimbarea motorului şi nici măcar montarea unui eleron, iar anvelopele din dotare trebuie să nu fie de competiţie. Modelul iberic de competiţie este echipat cu un motor 1.9 TDI modificat, care dezvoltă acum în jur de 180 CP şi 400 Nm. Din păcate pentru Mitraşcă, motorina disponibilă în SUA s-ar putea să nu-i permită propulsorului să-i asigure întregul nivel de putere, pe lângă problema cu altitudinea ridicată la care se desfăşoară evenimentul, întâmpinată de toţi concurenţii cu motoare cu ardere internă, care reduce semnificativ nivelul de putere pe măsură ce urcă spre linia de final.
a doborât recordul precedent cu aproximativ un minut şi jumătate. Traseul are o lungime de 19.99 kilometri şi acoperă o diferenţă de nivel de 1.439 metri între start şi sosire, lucru care are efecte negative atât asupra abilitaţilor de pilotaj, cât şi asupra maşinilor. De exemplu, rarefierea treptată a aerului face ca reflexele piloţilor să fie mai lente, în timp ce motoarele pierd 1% din putere la fiecare ascensiune de 100 de metri, totalizând aproximativ 30% din putere în vârful muntelui, o experienţă cu care piloţii de raliuri se întâlnesc frecvent în Raliul Mexicului din cadrul Campionatului Mondial de Raliuri.
LIVE TIMING OFICIAL PIKES PEAK 2014
LIVE STREAMING OFICIAL PIKES PEAK 2014
Foto: arhivă personală Andrei Mitraşcă
Merita felicitat pt efortul depus, mai ales financiar, bravo lui !