Opel revine în motorsport cu Adam CUP şi cu Astra OPC CUP
Opel a anunţat astăzi că se va întoarce în spoturile cu motor, prezentând două modele de competiţie: Adam CUP şi Astra OPC Cup. În timp ce Astra OPC va alerga în competiţiile de anduranţă pe circuitele din Germania, Adam va urma un program internaţional în raliuri.
Opel se întoarce în motorsport! Constructorul german a anunţat astăzi o ofensivă importantă în sporturile cu motor, care va fi concentrată în două direcţii. Cele două programe se numesc Opel ADAM CUP şi Astra OPC Cup. Primul va fi un program de raliu de anvergură internaţională, menit să promoveze mezinul gamei Opel în întreaga lune, pe când al doilea va fi un program concentrat pe cursele de circuit, care va fi derulat doar în Germania. Cei de la Opel vor pune la dispoziţie cele două modele pentru clienţii interesaţi, în speranţa că vor descoperi şi noi talente în sporturile cu motor. Pentru moment, cei de la Opel nu au dezvăluit informaţii privind specificaţiile tehnice ale celor două modele de competiţie.
Opel ADAM de competiţie respectă normele FIA R2 şi este gata de competiţie în sezonul 2013. Clienţii care achiziţionează acest model vor putea concura în "ADAC Opel Rally Cup", o parte a "ADAC Rally Masters". Această competiţie este concentrată pe piloţii tineri, care vor putea câştiga premii în bani dacă obţin poziţii fruntaşe. Concurenţii mai tineri de 27 de ani intraă într-un program special, iar cel mai bine clasat dintre aceştia va primi instruire specială din partea experţilor Opel. Cei de la Opel au planuri în motorsport cel puţin până în 2016, anunţă comunicatul de presă emis de marca din Ruesselsheim. Între timp, Astra OPC Cup va fi o competiţie integrată în campionatul de anduranţă VLN din Germania, unde va avea propria sa clasă.s
Cea mai de succes perioadă a mărcii Opel în materie de competiţii a fost la jumătatea anilor '70, când Opel trăia cea mai de succes eră în raliuri. La vremea aceea, pilotul german Walter Roehrl concura cu Opel Ascona A în Campionatul European de Raliuri, ca apoi să concureze cu Opel Ascona B. În 1974 şi 1979, Opel şi Walter Roehrl câştigau campionatul european de raliuri. Apoi, Roehrl a reuşit să obţină încă un titlu pentru Opel, în 1982, după care a trecut la Audi. Anii '90 i-au găsit pe cei de la Opel în cursele de circuit, alergând cu modele precum Calibra V6, Astra V8 Coupe, Vectra DTM şi altele.
Via Opel
Daca Opel n-ar vrea sa incerce marea cu degetul in WRC, degeaba s-ar mai agita......Pana nu ajungi sa te bati parte in parte cu Citroen, nu te poti numi competitor de raliuri de clasa mondiala. Restul este can-can......