Ogier a câştigat Raliul Italiei după o pană suferită de Latvala
Sebastien Ogier a profitat de o pană suferită de coechipierul său Jari-Matti Latvala pentru a câştiga Raliul Italiei şi a-şi consolida astfel prima poziţie în clasamentul general.
Sebastien Ogier a obţinut o victorie nesperată pentru Volkswagen în Raliul Italiei, după ce o serie de defecţiuni tehnice şi erori personale l-au împiedicat pe coechipierul său Jari-Matti Latvala să câştige a doua etapă consecutivă de WRC.
Latvala a preluat conducerea clasamentului general la finalul primei bucle de vineri şi a avut un avans de circa 20 de secunde până la finalul zilei de sâmbătă.
După ce s-a temut de un abandon ca urmare a unei defecţiuni la motor, finlandezul a comis o eroare, a lovit o piatră de pe traseu şi a avut nevoie de două minute pentru a schimba un pneu deteriorat.
Greşeala i-a oferit victoria pe tavă lui Ogier în contextul în care lupta pentru titlul mondial tocmai devenise mai interesantă după succesul lui Latvala din Raliul Argentinei. În plus, Latvala a pierdut inclusiv locul doi în faţa lui Mads Ostberg, care a obţinut astfel o nouă clasare pe podium pentru Citroen.
"Sunt entuziasmat, a fost una dintre cele mai dificile victorii din cariera mea. A trebuit să riscăm totul pentru a-l pune sub presiune pe Latvala. În cele din urmă am reuşit şi am câştigat", a declarat campionul mondial la sfârşitul raliului.
Volkswagen şi-a trecut în cont şi un loc patru prin Andreas Mikkelsen, care în prima parte a raliului a luptat pentru locul trei cu Ostberg, în timp ce poziţia a cincea i-a revenit lui Elfyn Evans.
Incidente pentru M-Sport şi Hyundai
Rivalii de la M-Sport şi Hyundai au avut parte de un raliu presărat cu defecţiuni tehnice şi accidente. Maşina Ford Fiesta RS WRC pilotată de Mikko Hirvonen a fost distrusă de un incendiu izbucnit pe drumul de legătură dintre a treia şi a patra probă specială, fără ca echipa să ştie cauzele. Ulterior, Robert Kubica a suferit un accident în ultima probă de sâmbătă, însă a revenit duminică pe traseu sub regula Rally 2 şi a terminat pe locul opt, în spatele lui Martin Prokop şi Henning Solberg.
În plus, Hyundai a produs o mare surpriză după ce Thierry Neuville şi Juho Hanninen au ocupat primele două poziţii în clasamentul general la jumătatea primei bucle de vineri. Bucuria acestora a fost însă de scurtă durată, întrucât Neuville a abandonat cu o defecţiune la suspensii, în timp ce Hanninen a avut parte de un accident major.
În urma acestor rezultate, Ogier şi-a consolidat prima poziţie în clasamentul general cu 138 de puncte şi este urmat de Latvala cu 105 puncte.
Raliul Italiei - Clasament final:
1. Sebastien Ogier VW 4h02m37.8s 2. Mads Ostberg Citroen +1m23.1s 3. Jari-Matti Latvala VW +1m32.8s 4. Andreas Mikkelsen VW +2m39.3s 5. Elfyn Evans M-Sport Ford +4m41.8s 6. Martin Prokop Czech Ford +6m05.3s 7. Henning Solberg Solberg Ford +7m15.8s 8. Robert Kubica M-Sport Ford +12m19.0s 9. Lorenzo Bertelli FWRT Ford +15m22.1s 10. Khalid Al Qassimi Citroen +16m49.3s
Raliul Italiei - Rezumatele primelor 12 probe speciale*
*Rezumatele ultimelor cinci probe speciale nu au fost încă publicate.
O dominatie categorica a celor de la VW...au cei mai buni piloti si masini setate si dezvoltate la cel mai inalt nivel, pacat ca in momentul de fata doar cei de la Vw acorda bani pentru o ramura a motorsportului foarte spectaculoasa.