Noul Toyota TS040 Hybrid pentru Le Mans are 985 CP

Publicat joi, 27.03.2014 17:55 de Daniel Popescu

Toyota a inaugurat pe circuitul de teste de la Paul Ricard noul prototip TS040 Hybrid cu care va concura în Cursa de 24 de ore de la Le Mans şi care furnizează în total 985 CP.

Toyota a devenit joi al treilea şi ultimul constructor care îşi prezintă prototipul cu care va aborda sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Anduranţă şi, implicit, Cursa de 24 de ore de la Le Mans din luna iunie la clasa LMP1.

Botezat Toyota TS040 Hybrid, noul prototip este capabil să furnizeze 985 CP prin intermediul unui motor aspirat de 3.7 litri de 512 CP şi şi a două motoare electrice care furnizează în total 473 CP. Unul dintre motoarele electrice este furnizat de Aisin şi amplasat frontal, în timp ce al doilea este construit de Denso şi a fost amplasat pe puntea spate. 

Regulamentul tehnic permite utilizarea unui sistem hibrid care să furnizeze până la 8 MJ de energie pe fiecare tur de circuit, însă Toyota a limitat capacitatea la numai 6 MJ pentru a menţine masa prototipului la o valoare mai scăzută.

"Am luat în considerare utilizarea unui sistem hribrid mai puternic, dar am mers pe 6 MJ pentru că o alegere mai mare a sistemului de recuperare a energiei ar fi avut un efect negativ asupra timpului pe tur din cauza masei mai mari", a explicat Hisatake Murata, şeful diviziei de dezvoltare a prototipului pentru Le Mans.

Toyota testează noul TS040 Hybrid în cadrul unei sesiuni de evaluare care are loc în această săptămână pe circuitul Paul Ricard din Franţa.

Japonezii au stabilit deja şi piloţii celor două exemplare care vor participa în competiţie. Primul va fi alcătuit din Alex Wurz, Kazuki Nakajima şi Stephane Sarrazin, în timp ce al doilea prototip le revine lui Anthony Davidson, Nicolas Lapierre şi Sebastien Buemi.

Porsche şi Audi şi-au prezentat deja prototipurile cu care vor aborda Cursa de 24 de ore de la Me Mans din acest an:

▶ Porsche 919 Hybrid;

▶ Audi R18 e-tron quattro.

  • endless zone, joi, 27.03.2014 19:24

    Se anunta super interesanta cursa de anul acesta de la Le Mans.

  • @AM, joi, 27.03.2014 20:12

    noul toyota...dar de noua ford,ce ziceti?

  • someone, vineri, 28.03.2014 10:25

    desi ambele au sisteme hybrid cu motoare aspirate pe benzina, Porsche 919 are un motor de 2 litri, iar toyota unul de 3.7 , iar puterea cumulata a Toyotei e uriasa. de ce aceasta diferenta de cilindree?

  • @someone, vineri, 28.03.2014 11:12

    Porsche are motor turbo

  • @ someone, vineri, 28.03.2014 11:22

    Porsche are motor turbo pe benzina de 2.0 L ( V4 ) si nu aspirat . Desi si in 2014 cei de la Audi sunt principalii favoriti in castigarea cursei de la Le Mans, cei de la Toyota anul acesta nu mai au nicio scuza daca nu castiga la clasa regina ( au trecut inclusiv la tractiunea integrala, la fel ca cei de la Audi ) .

  • @ @someone, vineri, 28.03.2014 11:50

    Toyota are tractiune spate, scrie clar in articol, ambele sisteme de propulsie pe puntea spate

  • @ @@someone, vineri, 28.03.2014 12:24

    Daniel Popescu a gresit . Sistemul hibrid este format din 2 motoare electrice , primul furnizat de Aisin actionand rotile din fata si al doilea motor furnizat de Denso actionand rotile din spate , cele doua motoare electrice impreuna cu super capacitorul furnizat de Nisshinbo furnizand 473 CP . The previous 3.4-liter V8 has been replaced by a 3.7-liter V8 developing 513 horsepower, and the new engine is coupled to an Aisin AW electric motor at the front, a Denso electric motor at the rear and a Nisshinbo super-capacitor that combine to kick out an extra 473 hp, giving the system a combined output of nearly 1,000 horsepower while consuming 25 percent less fuel than last year's car. It also gives the TS040 all-wheel drive to help channel all that power to the road.

  • Alex, sâmbătă, 29.03.2014 10:48

    Prima zi de teste desfasurata ieri pe circuitul Paul Ricard nu a aratat foarte bine pentru Toyota fiind depasiti de cei de la Audi ( oarecum previzibil ) si mai ales de cei de la Porsche care au surprins pe toata lumea cu cel mai bun timp al zilei . Pentru frumusetea cursei din acest an de la Le Mans ar fi bine ca Toyota sa prezinte o masina care sa se bata la victorie pentru ca altfel inevitabil vor exista suspiciuni daca nu cumva cineva de la etajul 13 al unei anumite cladiri din Wolfsburg nu a avut un rol in determinarea castigatorului din acest an de la Le Mans .

  • maserati, duminică, 30.03.2014 21:34

    Important cati cp sunt la roata,motorul poate sa dea si 2000 cp,ca tot degeaba!