Noul monopost Ferrari este mai lent în tunelul de vânt decât cel din acest sezon

Publicat miercuri, 22.10.2014 15:22 de Daniel Popescu

Noul monopost pregătit de Ferrari pentru sezonul 2015 este mai lent în tunelul de vânt decât cel folosit în acest an, potrivit presei italiene.

Publicaţia italiană Autosprint susţine că a intrat în posesia unor informaţii concrete despre modul în care decurge dezvoltarea monopostului Ferrari pentru sezonul 2015.

Sursa citată afirmă că noul monopost pentru 2015, cunoscut pe plan intern cu codul 666, este mai lent în testele efectuate în tunelul de vânt chiar şi decât monopostul cu care Fernando Alonso şi Kimi Raikkonen concurează în acest an.

Ulterior, datele obţinute în tunelul de vânt au fost transferate în simulator, care a confirmat viteza mai mică a viitorului monopost.

Potrivit Autosprint, testele au fost făcute doar din punct de vedere aerodinamic, fără modificarea parametrilor pentru unitatea de propulsie, însă chiar şi în acest context primele semnale de la Maranello sunt îngrijorătoare.

Informaţiile sunt cu atât mai surprinzătoare cu cât acesta este primul monopost realizat sub conducerea directorului tehnic James Allison, iar veştile ar putea explica şi dorinţa lui Fernando Alonso de a părăsi Scuderia cu doi ani înainte de încheierea contractului.

Via Autosprint

  • Ferrari, miercuri, 22.10.2014 15:30

    Din pacate declinul Ferrari continua si se accentueaza! Probabil ca aceste informatii ii erau cunscute cu mult timp inainte lui Alonso dar necunoscute lui Vettel! Pacat.....

  • jumbo1974ro, miercuri, 22.10.2014 15:35

    E doar octombrie... La fel sunt si primele impresii despre Honda ca are probleme cu motorul, etc. Sa asteptam testele de anul viitor si apoi putem sa injuram pe drept :))

  • k, miercuri, 22.10.2014 15:42

    mircea@, ai cuvantul !

  • Gigi, miercuri, 22.10.2014 15:54

    Abia astept sa-l vad pe Vettel cum revigoreaza Ferrari!!!

  • Ferrari, miercuri, 22.10.2014 16:00

    @Gigi, cum, daca monopostul este prost realizat nici Iozefinii nu il revigoreaza...... O fi Octombrie, dar daca este prost din toate punctele de vedere inseamna ca trebuie sa o iei din nou de la zero si daca incepi de la zero in Octombrie ai mari sanse sa nu termini la timp! Din rau in mai rau!

  • sorin, miercuri, 22.10.2014 16:19

    dai ma dracu sal tracteze dupa vreun marusia daca nu pot mai mult

  • ..., miercuri, 22.10.2014 16:41

    inteleg ca e *rodul* dezvoltarii lui alontzo ? nu m-ar mira , doar stie sa *dezvolte masina* dupa cum latra niste catei pe aici ... hai cu mainile rosii, fraierilor !!!!

  • Mclaren_Mircea_1984, miercuri, 22.10.2014 17:33

    Nu o sa stau mult la discutii. Voi cita doar si voi compara in 2 articole unul din presa italiana referitor la Ferrari si unuld in presa britanica referitor la Mclaren. IM AMBELE SITUATII SUNT INFORMATII DESPRE PROGRESUL STRICT AERODINAMIC AL MASINILOR PE CARE FERRARI SI MCLAREN LE VOR UTILIZA IN 2015. REPET, Strict, aerodinamic, si fara partea de motor: http://www1.skysports.com/f1/news/22058/9517977/getting-a-grip-mclarens-sochi-improvements-and-the-positive-signs-for-2015 "But of more significance is how this understanding can benefit the 2015 car – which is said already to be showing much better aero figures in simulation than the current car." http://autosprint.corrieredellosport.it/2014/10/22/allarme-ferrari-2015-lenta/20017/ "Dai primi riscontri sul modellino testato prima in galleria del vento e poi al simulatore risulterebbe che la Ferrari del prossimo anno si è rivelata per adesso più lenta del modello attuale. Riscontri che poi sono stati trasferiti sul simulatore dove la macchina, provata virtualmente, è risultata più lenta della attuale F14 T. " Cred ca ii simplu ca buna ziua. Nivelul la care sunt cele 2 echipe cu dezvoltarea aerodinamica a masinilor de anul viitor, date obtinute atat din tunelul de vant cat si simulator. Acuma voi auzi argumente ca este inca prea devreme, ca se pot schimba multe, ca poate este doar un zvon, ca bla bla si alte incercari disperate de a stopa panica generala. Dar adevarul este destul de limpede: Ferrari nu au facut o treaba buna cu 666, probabil Alonso a vazut datele la acea intalnire pe care Alison a si spus-o la sfarsitul lui august ca le-a prezentat datele si sansele pt anul viitor atat lui Kimi cat si lui Alonso. Coincide foarte bine cu cele 2-3 luni de cand a spus Alonso ca are o idee clara incotro sa se indrepte. De aceea a fortat cred ruptura de Ferrari. Ferrari pot recupera, dar automat vor fi cateva luni bune in comparatie cu concurenta la stadiul de dezvoltare daca vor reveni (si este mai mult ca sigur) la chestiuni de structura profunda in designul noi masini. Oricum sincer deja jubilez, mi-am scos articolul in forma originala din autorsprint la imprimanta si l-am lipit de usa de la dulap, ca atunci cand ma trezesc zilele urmatoare sa fie primul lucru care il vad.

  • ., miercuri, 22.10.2014 17:50

    daca scapa de alonso veti vedea ce bine le va merge ciudat e ca tifosii puneau esecul pe seama faptului ca lipsesc oameni precum Brown si Todt in loc sa vada mai clar si sa indrepte vina spre cei care erau in momentul ala la echipa si se ocupau de esec

  • Ferrari, miercuri, 22.10.2014 17:55

    @... tu esti chiar debil mintal sau doar un obiect retrograd? Adica Alonso era si inginer, si proiectant si chilot la Ferrari? Cam asta rezulta din elucubratia ta monumentala! Cred ca ii timpul cazul si momentul sa consulti un doctor de capete!

  • ., miercuri, 22.10.2014 17:59

    pai nu a venit el "sa dezvolte masini"? Cand v-am spus atunci ca e treaba inginerilor mai mult dadeati vina numai pe piloti, marea scuderie nu avea vreo vina. Acum ca e vorba de Alonso ati cotit-o .... d'aia imi place mie de voi :)

  • Mclaren_Mircea_1984, miercuri, 22.10.2014 18:11

    Articol bun, facut de cei de la PitlaneTalk. Nu sunt foarte comercial sa zic asa dar au surse pe bune pe partea de miscari de personal (piloti, ingineri etc): http://pitlanetalk.wordpress.com/2014/10/19/alonso-ferrari-and-mclaren-decyphering-the-multicultural-soap-opera/ Ceea ce este mai important si sintetizeaza clar, limpede si fara dubii reiese din discutia lor pe twitter cu un fan ce ii pune o intrebare: "Vick Soulios ‏@VickSoulios 2h2 hours ago @pitlanetalk Slower, but under which F1 configuration? High downforce setup? Low downforce setup? A particular style front/rear wing? " PitLaneTalk ‏@pitlanetalk 2h2 hours ago @VickSoulios Doesn't matter which config,if the wind tunnel test showed worse results than on the F14-T then it's bad news." Retineti: "Doesn't matter which config,if the wind tunnel test showed worse results than on the F14-T then it's bad news"

  • Ferrari, miercuri, 22.10.2014 18:26

    @. si tu dai oe dinafara de inteligenta si comentezi fara sa ai creierul conectat! In conditiile in care nu poate testa masina cum puii mei sa dezvolte el masina, in conditiile in care masina este finalizata in proportie de doar 60% cum pilea de pe burta mea dezvolte el masina! Conecteaza naibii creirul ala la copita !

  • ., miercuri, 22.10.2014 18:36

    ei, lasa masina asta pentru 2015, au mai fost cateva masini in anii trecuti. Altii cum dezvolta? Altii cum de se descurca cu simulatorul? Sunt aceleasi conditii pentru toti. si daca le va merge mai bine fara alonso admiti ca era ceva putred cu el acolo?

  • Ferrari, miercuri, 22.10.2014 18:45

    bine punctule, foarte bine, grozav de bine dar sti, avem o vorba din batrani, "prostul nu ii prost destul daca nu ii si fudul" asa si tu! Nu ma obosesc sa iti raspund pentru ca esti mult prea incalicit in fuduleala ta, atat de fudula incat ai lasat creierul neconectat si acum s-a stricat de tot!

  • ., miercuri, 22.10.2014 18:52

    a, bun, te-am pus pe fuga. Calatorie sprancenata si nu te mai obosi sa imi raspunzi. Sincer, puteai sa nu raspunzi vreodata dar nu te puteai abtine sa nu ataci cand era vorba de alonso vazut si altfel decat nambar oan

  • ..., miercuri, 22.10.2014 18:54

    ... a fugit ca sa nu spuna ca admite ...

  • (89), miercuri, 22.10.2014 19:14

    Interesante stiri, sunt foarte curios cum afla ziaristii aceste detalii. In rest, este un trend celebrul, inceput prin 2009, in care cei de la Ferrari pornesc bine cu o idee dar se termina prost pentru ca le este frica sa aduca idei noi. Cat despre alte echipe, o alta echipa la fiecare sfarsit de sezon pregateste idei noi pe care le transfera pe monopostul nou (evident cel din sezonul urmator) care miraculos... nu functioneaza cand acel monopost vede prima cursa. In rest, om trai si om vedea ce se mai intampla, sunt multe idee si multe proiecte diferite, dupa prima cursa din 2015 vedem cine a scos iepurele din joben :P

  • Ferrari, miercuri, 22.10.2014 19:14

    O da, patru punte de mizerie sau gasit sa sustina unu pe celalalt in debitat prostii! Am uitat chiar daca folosesc Ferrari sunt fan Williams! si asta ca sa nu muriti prosti!

  • fasole cu ciolan, miercuri, 22.10.2014 20:32

    @. fugi repede la macelarie pana nu se inchide, sa-ti recuperezi creierul de gagauta apoi incearca sa scrii ceva pe aici ma intreb daac creierul tau e mai mare decat punctul cu care te semnezi, nu cred asta desi m-as bucura mult sa fie asa pace tie frate :)

  • ..., miercuri, 22.10.2014 20:35

    Daca vrea Matiacci o sa ai in sfarsit tigaie sau masina de tuns iarba marca Ferrari. Si chiar ca o sa folosesti

  • ., miercuri, 22.10.2014 20:37

    gata ferrarica oboseala? Parca era obositor sa raspunzi Sau ai aflat ca e obositor si sa fugi, mai bine stai p'acilea sa incasezi

  • Ferrari, miercuri, 22.10.2014 20:54

    @. sa inteleg ca ar trebui sa stau aici 24 din 24 pentru a ma balaci cu tine in cocina in care iti faci veacul? Imi pare rau dar nu pot sa ma mai cobor la nivelul, ti-am explicat, chiar si pe intelesul oricaruo prost si tu tot nu ai inteles..... Arrivederci!

  • de toata coma, miercuri, 22.10.2014 21:06

    Alonso stie ce are in ograda. D-aia pleaca. Jale si prapad. Maticaci injiner mare face el ce trebuie acolo. Aduce un motor fiat si gata. Iar fetel care a dezvoltat-o la Red Bull grozav pentru Rici e al mai bun in curtea Ferrari. Vai si-amar, ca la Redbull mai avea sasiu. Ce bine ma voi amuza!

  • Adrian, miercuri, 22.10.2014 21:24

    Comice unele interpretari ale colegilor de forum, fiecare dupa posibilitati. Eu as lasa specialistii sa vorbeasca. Weber a fost impresarul lui Schumacher, pentru cine nu stie. WEBER DOUBTS VETTEL CAN HANDLE FERRARI 'PRESSURE' Wednesday 22 Oktober at 07:35 : Oct.22 (GMM) Michael Schumacher's former manager doubts Sebastian Vettel can emulate the F1 legend's success at rebuilding a beleaguered Ferrari team. Willi Weber, also known as the lucrative 'Mr 20 per cent' after brokering Schumacher's mammoth Ferrari contracts, is worried quadruple world champion Vettel's personality might not be as suited to the task. Ferrari is expected to confirm German Vettel's arrival as departing Fernando Alonso's replacement in the days before the US grand prix. Famously, in 1996, his countryman Schumacher similarly arrived at Maranello as the reigning champion and within five years Ferrari was established as F1's dominant force. But Weber told Germany's Auto Bild: "Sebastian is much more sensitive than Michael. "If something is not working well, the pressure at Ferrari is greater than it is anywhere else. "It is not always 'peace, joy and pancakes', but a lot of politics. "I think if a Fernando Alonso cannot deal with it, then no one can," Weber said. Red Bull's Dr Helmut Marko, who groomed Vettel from boyhood to F1 stardom but is now losing the 27-year-old to his arch rival, also doubts Vettel can emulate Schumacher's fabled feats. "Michael benefitted in his time from an unlimited number of test kilometres and close cooperation with the tyre partner Bridgestone," said Marko. "These are advantages that no longer exist today," the Austrian added. Also doubting Vettel's ability to match even Spaniard Alonso's feats at the Italian team is the former F1 driver Robert Kubica, who was close to Alonso. "I think Vettel is not as strong as Fernando," the Pole told Italy's Sky this week, "as even without a great car, Fernando was still able to win races." The latest whispers from Maranello are also not positive. Italy's specialist Autosprint claims Ferrari engineers were unhappy with the first set of aerodynamic figures after wind tunnel testing the 2015 car, whose project is codenamed '666'. The 2015 car will be the first Ferrari produced under the technical leadership of James Allison.

  • ., miercuri, 22.10.2014 21:32

    sa intelegi ca atunci cand postezi sa incerci sa ramai conectat la subiect, nu sa te arunci in noroi si valea. Deci, o sa admiti ca era ceva putred cu alonso la Ferrari daca Ferrari isi va reveni dupa plecarea lui?

  • Cata, miercuri, 22.10.2014 22:17

    Din pacate pe langa motor nici aerodinamic nu stam bine....Nu vad nici un punct puternic la care Ferrari sa exceleze, nu vad in afara de Allison nici un inginer de prestigiu acolo. Pilotul care ne mai aducea puncte a plecat. Vine un campion batut de coechipier si care nu are determinarea spaniolului care tragea cu dintii de masini mediocre. Da, pentru cel care produce spam aici, sunt convins ca din cauza lui Alonso monopostul din 2015 va fi unul slab. Ce pacat ca prostia nu doare, ca sa parafrazez pe cineva. Revenind la Ferrari, nu-i vad bine in urmatorii ani. Sa lupte pentru titluri? Daca Vettel nu reuseste sa-si ia masina in spate si sa traga echipa dupa el, cum a facut-o Alonso, nu va face multi purici la echipa. Poate s-o faca? Nu am certitudinea asta, deocamdata noua era turbo il dezavantajeaza net. Poate ca reuseste mai bine Kimi. Eu le tin pumnii, indiferent cine piloteaza acolo. Ca-l regret pe Alonso? E certitudine. Forza.

  • Seven, miercuri, 22.10.2014 22:32

    Another rumor that is gathering pace, according to very reliable and respectable insiders at Ferrari, Leo Turrini is appointed as consultant and tech adviser for Project with code number of 666 to make sure Ferrari 2015 F1 challenger project is going in a right direction. One of his latest smart ideas (No one ever has considered it) to make Ferrari 2015 F1 challenger very light compare to competitors especially Mercedes, is to remove power unit completely. The philosophy of this idea is very complex and Ferrari have claimed it will take time to make it work but they are confident because already numbers in tests and windtunnel are very promising, and power unit dyno numbers are spot on.

  • Alex, miercuri, 22.10.2014 23:52

    Ce nume de rahat si-au ales pentru monopost.

  • @ingerash, joi, 23.10.2014 00:57

    Ingerash, tu esti vreun inginer Ferrari sub acoperire! Cita stiinta ai tu! Bravo nenicule! Verifica-ti turbocompresorul ca sisiie!

  • @ingerlol, joi, 23.10.2014 01:02

    Some rumors are suggesting that we did test simulation with just two wheels on the car. Front right and rear left haven't wheel at all. So with just two wheels we are two seconds slower but with another two wheels we can be 2 seconds faster. So we are in a good shape