Newey explică retragerea din F1 prin regulamentul tehnic restrictiv

Publicat marţi, 10.06.2014 12:52 de Daniel Popescu

Adrian Newey a confirmat că principalul motiv pentru care îşi va reduce semnificativ implicarea în Formula 1 este regulamentul tehnic din ce în ce mai restrictiv.

Adrian Newey a anunţat înaintea Marelui Premiu al Canadei că îşi va reduce semnificativ activitatea în cadrul echipei de Formula 1 deţinută de Red Bull, pentru care va avea doar un rol de consultant şi mentor.

În schimb, britanicul se va concentra pe o serie de alte proiecte a căror natură va fi dezvăluită ulterior, însă despre care publicaţia germană Auto Motor und Sport susţine că ar avea legătură inclusiv cu industria aeronautică.

Newey a dezvăluit că decizia sa are drept principală cauză o restricţionare din ce în ce mai puternică a regulamentului tehnic, care nu îi mai oferă oportunitatea să-şi demonstreze creativitatea.

"Sincer să fiu, simt că regulamentul este foarte restrictiv, ceea ce este păcat. Este dificil să găseşti noi zone de explorare, pentru că regulamentul este limitat. În acelaşi timp, aş vrea să văd dacă pot aplica abilităţile mele, indiferent care ar fi acestea, şi în alte domenii. Voi rămâne implicat total în echipă în următoarele luni şi vom analiza structura inginereasca pentru viitor. După ce voi începe noile proiecte, voi avea mai mult un rol de consultant şi, dacă vreţi, de mentor pentru colegii mei ingineri. Dacă vor avea întrebări sau dacă vor avea nevoie de sfatul meu, voi fi disponibil", a explicat el.

De altfel, Formula 1 pregăteşte un nou regulament tehnic pentru sezonul 2017, care prevede şi mai multe restricţii de natură tehnică prin standardizarea unor componente şi simplificarea radicală a designului pentru anumite componente precum sistemul de alimentare cu carburant, structura de rezistenţă la accidente, aripa faţă, suspensia spate sau conductele de frână.

▶ Noi restricţii de regulament în 2017

Totuşi, Newey nu a exclus varianta de a reveni în Formula 1 în cazul în care regulamentul tehnic va deveni atractiv la un moment dat.

"Este foarte posibil. Am ajuns într-un stadiu al carierei în care aş vrea să încerc noi provocări, indiferent care ar fi acestea, şi să-mi încerc mâna la lucruri diferite. este un stimulent proaspăt, dar aceste lucruri sunt de tranziţie. Am 55 de ani, dar nu sunt încă pregătit să stau la plajă. Mai fac lucrurile astea un pic şi apoi vedem ce se întâmpla", a adăugat el.

Via ESPNF1

  • ion, marţi, 10.06.2014 13:58

    sunt ferrarist, mi am dorit ca acest geniu sa lucreze ptr ferrari intr o oarecare zi, dar nu se poate.. asa a ales el.. este pacat ce se intampla si cum oamenii cei mai capabili se retrag frumos din ceea ce au facut pana acum.. am tot respectul si consideratia ptr newey, este cel mai bun inginer din F1, in aerodinamica,parerea mea, poate nu am dreptate, insa rezultatele vorbesc de la sine..pe uinde a fost, i-a facut mari pe toti,,williams, mclaren, acum redbull poate raman cei mai mici si slab pregatiti ingineri si se va crea o formula 1 gen gp2, fanii sunt dezamagiti oricum, se merge in regres in loc de progres.. daca asta vor capii...rusine!

  • ion, marţi, 10.06.2014 14:04

    cum sa pui limite de creativitate unui inginer specializat in asa ceva???daca asta i-a placut omului sa invete si sa faca, acum ajuns la un nivel cu mult peste la ce ne trece noua celor de rand prin cap, cum il restrictionezi de ceea ce poate fi cu greu de egalat..? ecclestone si toti fraierii de la FIA, pestele la cap se impute, aici nu poate fi vorba de reducerile costurilor atata timp cat se investesc bani grei in dezvoltarea monoposturilor.. cercetare, teste, etc....

  • jumbo1974ro, marţi, 10.06.2014 14:21

    Il inteleg... Inovatiile lui au adus monoposturile mai multor echipe in timp la nivel imbatabil, reusind de fiecare data sa gaseasca conjuncura ideala aerodinamica in conditiile unul regulament dat. Actual regulamentul este atat de restrictiv incat practic aproape ca definesc designul monopostului. Este normal ca inginerii sa se simta frustrati si inutili. Formula 1 era clasa suprema a automobilismului, unde erau introduse cele mai indraznete solutii si inovatii, unde pilotii provocau limitele imposibile si se jucau unii cu altii dincolo de acestea. S-a cam dus asta, desi noi asta vrem.

  • GrosJan, marţi, 10.06.2014 17:18

    ... pe de alta parte, tocmai regulamentul restrictiv poate ca l-a ajutat pe Newey. Cel putin in ultimii ani cu Brown Gp si RBR, au iesit in evidenta inginerii care au stiut sa speculeze portitele lasate de un regulament restrictiv

  • ingerulol, marţi, 10.06.2014 17:29

    Picatura care a umplut paharul a fost faptul ca i-a obligat pe cei de la RBR sa monteze camere 360 pe aripioarele improvizate - el fiind foarte mandru la inceputul sezonului de amplasarea camerei aproape de neobservat pe botul masinii !

  • ferr1, miercuri, 11.06.2014 13:24

    Sa inteleg ca astia care il ridica in slavi pe Newey, sunt de acord si cu ceea ce e azi F1, depasirile cu DRS si ERS? Se pricepe la aerodinamica, dar cu atata aerodinamica nu se mai pot face depasiri. Newey a fost doar la echipe care nu construiesc masini. McLaren are cateva modele care nu sunt de referinta. De ce nu a ajuns la Ferrari sau Mercedes ori BMW? Pentru ca adevaratii constructori de masini nu pun accentul pe aerodinamica. Aerodinamica din F1 nu ajunge pe masinile de strada. Ferrari se intereseaza de Newey doar in aceasta perioada, cand e necesara aerodinamica in F1. Mercedes a reusit sa castige si fara Newey "geniul" o data ce s-a pus putin mai mult accentul pe motor si uite ca Newey nu mai e un geniu fara aerodinamica. Prin urmare, vrem ca F1 sa fie o competitie a constructorilor de masini sau a echipelor care n-au nici o treaba cu masinile de strada? Constructorii nu vor fi interesati de aerodinamica, e importanta, dar nu cea mai importanta. Mercedes nu are cea mai buna aerodinamica din F1, tind sa cred ca RBR continua sa fie primii la acest capitol.

  • je, joi, 12.06.2014 23:56

    Mai bine taceai....