Mercedes, mulţumită de decizia Pirelli de a schimba pneurile

Publicat vineri, 17.05.2013 10:36 de Daniel Popescu

Niki Lauda salută decizia celor de la Pirelli de a schimba structura pneurilor şi crede că acest lucru va duce la îmbunătăţirea spectacolului.

Alături de rivalii de la Red Bull Racing, Mercedes a criticat vehement pneuri furnizate de Pirelli în acest sezon, mai ales că monopostul W04 este foarte rapid pe un tur de circuit, dar nu obţine rezultate în curse din cauza degradării rapide a cauciucurilor.

În acest context, nu este o surpriză că Niki Lauda, preşedintele fără rol de execuţie al echipei, apreciază decizia producătorului italian de

a schimba structura pneurilor începând cu Marele Premiu al Canadei. Austriacul încearcă însă să justifice această apreciere prin faptul că fanii vor avea parte de mai mult spectacol în curse.

"Schimbarea este pozitivă, iar acum vorbesc în calitate de observator neutru şi nu de preşedinte Mercedes. Nimeni nu mai înţelege ce se întâmplă şi nu mai există lupte unu contra unu, pentru că toată lumea se concentreza pe pneuri. Cursele nu trebuie câştigate de cel mai lent pilot. Toată lumea speră doar să fie în fereastra de utilizare a pneurilor şi de multe ori este doar o coincidenţă", a declarat triplul campion mondial.

Declaraţiile sale sunt în acord cu cele ale campioanei mondiale Red Bull Racing, care a avut de asemenea numeroase probleme cu noile pneuri. În schimb, Lotus a criticat vehement decizia de a schimba pneurile în timpul sezonului, în special întrucât este echipa care reuşeşte să gestioneze cel mai eficient cauciucurile.

Via GMM

  • Alex, vineri, 17.05.2013 10:43

    "Cursa nu trebuie castigata de cel mai lent pilot", dar Kimi, Alonso si Vettel au fost lenti cand au castigat cursele de pana acum?

  • ccmax, vineri, 17.05.2013 11:07

    Schimbarea regulilor in timpul jocului... nici in divizia A nu se intampla asta

  • iulianimi, vineri, 17.05.2013 11:51

    oare sa se bucure degeaba cei de la mercedes?

  • pablo256r, vineri, 17.05.2013 11:59

    Nici daca primesc pneurle de anul trecut nu o sa-i ajute pe cei de la mercedes sa obtina rezultate mai bune. Si anul trecut au avut aceeasi problema cu degradarea pneurilor. Nu e de la pneuri ci e de la monopost. Ca sa gaseasca rezolvarea ar avea nevoie de teste. Teste cu care ei nu sint de acord. De ce oare ? Sint masochisti ?

  • ion, vineri, 17.05.2013 12:37

    Mercedes si red bull...daca nu fac fata asa, gata, schimbam regulamentul.. Pai cum sa castige un pilot lent de locu 12 cum a fost ham ham in spania, o cursa in situatia de fata? sau rosberg sau vettel sau webber..

  • Penibil.., vineri, 17.05.2013 12:47

    Lauda, cu tot respectul dar o da in balarii. Face politica si nu e bine deloc, nu i se potriveste. De ce nu au criticat pneurile anul trecut cand au avut ocazia sa le testeze! Sau in iarna! Acum e convenabil sa ai pretentii!

  • levier, vineri, 17.05.2013 14:07

    Ceea ce Lauda spune e greu de contestat. Monoposturile Mercedes si-au dovedit viteza in calificarile ultimelor grand-prix-uri. Pe un tur de pista, cand toata lumea a fortat la maxim, pilotii Mercedes au fost cei mai rapizi. In cursa nu au avut sanse, datorita uzurii pneurilor. Vrem realmente curse care sa fie decise de pneuri? Vrem o formula 1 in care pneurile sa fie elementul central, in care abilitatea de a gestiona pneurile sa fie cea mai importanta calitate a unui pilot sau a unei echipe? Ce legatura are asta cu competitiile automobilistice? Noi ca fani, vedem piloti care merg mai repede sau mai incet, fara sa stim de ce. La final, vedem clasamentul si il admiram pe castigator, fara a reflecta prea mult la ce a facut pentru a castiga. Vedem depasiri, dar ce relevanta au, daca pilotul din fata se trage la o parte pentru a nu-si degrada pneurile in lupta? O parte din fanii sporturilor cu motor admirăm piloții care luptă roată la roată, care sunt capabili să forțele până la limită, echipele care pot dezvolta puterea motorarelor sau stabilitatea aerodinamică a șasiurilor. Probabil o altă parte din fani apreciază piloții experți în a merge pe degete, pentru a nu-și uza pantofii. Întrebarea este din ce categorie fac parte majoritatea fanilor, adică din ce direcție vin majoritatea banilor pe care mașinuțele se sucesc în jurul pistei (indiferent că scrie pe ele Ferrari, Lotus sau Red Bull).