McLaren a introdus la Jerez o suspensie spate inovatoare
McLaren utilizează pe noul monopost pentru sezonul 2014 o suspensie spate inovatoare care îi permite să obţină un avantaj aerodinamic. Soluţia ar putea fi dificil de copiat de către rivali.
McLaren nu a reuşit să parcurgă niciun tur în prima zi de teste de la Jerez din cauza unor defecţiuni la sistemul electric, însă au atras întreaga atenţie în cea de-a doua zi.
Noul monopost MP4-29 include o suspensie spate inovatoare care cel puţin teoretic permite obţinerea unui avantaj semnificativ din punct de vedere aerodinamic. Cele patru braţe ale suspensiei spate sunt acoperite cu patru plăci distincte conectate la întregul dispozitiv, care care cel puţin aparent respectă regulamentul tehnic în vigoare.
Aceste plăci au rolul de a bloca circulaţia aerului, lucru care are ca efect creşterea forţei de apăsare aerodinamică în momentele de frânare şi în virajele lente. În schimb, în momentul în care pilotul concurează cu viteză pe o linie dreaptă, între plăcuţele de jos şi eleron apare un spaţiu generat de mişcarea suspensiei. Efectul este o rezistenţă mai scăzută la aer şi, implicit, o viteză mai bună pe liniile drepte.
Practic, inovaţia McLaren are un avantaj dublu pentru monopost, element care ar putea ajuta echipa să obţină performanţe mai bune. În plus, sistemul nu este uşor de copiat de către echipele rivale, întrucât integrarea plăcuţelor a necesitat şi modificări importante la suspensii şi la alte componente de pe partea din spate a monopostului.
Primele efecte ale noii suspensii s-au văzut de la bun început, după ce Jenson Button a stabilit cel mai bun timp în a doua zi de teste.
Via Autosport
-
McLaren, joi, 30.01.2014 11:24
Red Bull prin Newey contesta deja la FIA inovatia McLaren.
-
ion, joi, 30.01.2014 11:53
@Mclaren De ce, este in afara regulamentului..? Am dori mai multe detalii
-
Gigi, joi, 30.01.2014 11:58
Unde-i Mircea acum cand chiar trebuie sa laude Mclaren?
-
laurentiu0250, joi, 30.01.2014 12:03
Nu toate solutiile care sunt diferite sau "altfel" decat ale celorlanti au ca si efect,un rezultat determinant.In ultimii ani la RBR nu iesea in evidenta ceva radical diferit constructiv,(vizual),cu toate astea....am vazut ce diferente au inregistrat (plecand de la premiza ca au fost in legalitate)!As spune ca solutiile total diferite sau "inovatoare",cel putin cele vizibile,au avut o rata a succesului destul de scazuta,in primele lor aplicatii,poate chiar sezoane...s-a demonsrat asta pe parcursul anilor: DRS,dublu DRS,F-duct…etc.Vedem...sunt multe necunoscute,complexitatea este atat de mare si raprtul de potrivire a tuturor componentelor atat de fragil,incat prevad schimbari continue si dramatice ale monoposturilor,chiar si pana la jumatatea sezonului 2014 !Personal prefer 3 chiar 4 echipe care sa poata concura pentru castigarea fiecarei curse din anul acesta,si nu numai,prefer un "nou inceput"...o "era" mai spectaculoasa a F1,asta incluzand si rolul mult mai determinant al pilotului la castigarea curselor...sperante,dorinte... nu mai este asa mult si incet,incet ne formam o parere,opinie...ca si cei direct implicati de altfel :) !
-
Ha,ha,ha..., joi, 30.01.2014 12:08
Tot hotul striga hotii!?Lasa ca o vor copia si introduce ei dupa primele 2-3 curse daca nu le merge bine si FIA o sa o declare regulamentara ! Parca ar fi prima data....! ;)
-
laurentiu0250, joi, 30.01.2014 12:26
Vor fi multe contestatii,suntem abia la inceput !Legat de acest caz...posibil ca argumentul sa fie celebrul :"componenta sau componente cu rol aerodinamic care nu au voie sa se afle in miscare sau sa poata fi deplasat(e) mai mult de.....",am incercat sa reproduc franturi din memorie legate de unele contestatii din trecut,ceva ce suna muuuult mai tehnic si intortochiat in regulament :))) !Poate sunt portite…probabil ?!
-
rachiuion, joi, 30.01.2014 13:16
privita din acest unghi, e urata rau masina mclaren. Daca le tine fenta, probabil ca Button va avea iar parte de o inovatie gen dublu difuzor, adica ceva bun ce nu au si celelalte, cu care spulbera campionatul
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 13:31
We are building an empire... Hehe... hehe... hehe... ziceati ca vorbesc prostii, cand imi sustineam ca sistemul de recrutare a lui Mclaren de a recruta ingineri foarte tineri din afara F1, de a include in a lor "graduate programe" tot ce da mai bun Imperial College of London si de a le da direct atributii cheie in cadrul Mclaren Group in detrimentul de a angaja ingineri plafonati sau dati afara de alte echipe: Costa la Mercedes dupa ce a fost inlaturat de Ferrari, Willis la Mercedes, inlaturat de la Red Bull ultima data, intreaga lui cariera a fost concediat mai repede sau mai tarziu. V-am spus ca Newey este doar unul, dar Mclaren aspira pur si simplu tot ce e talentat si TANAR retineti, TANAR, de la universitatile de prestigiu nu doar din U.K si le da imediat functii si atributii de leadership. Mclaren are o armata de ingineri foarte foarte tineri, caci cu exceptia lui 2013 cand au inceput sa ia de la alte echipe, din 650 de angajati cati are Mclaren Racing, jumatate sunt foarte tineri, fara prea mare experienta, dar cu niste idei si creiere exceptionale. Asta e cultura Mclaren de-a nu se baza pe un singul om, ci pe un sistem in care fiecare talent sa fie doar o rotita, si sa rafinezi permament acel sistem. Anul 2013 a fost o greseala totala, dar v-am mai repetat nu reprezinta un simptom al unei probleme de structura la Mclaren, echipa de tineri ingineri de la Mclaren poate mai da gresc dar este cea care in 2010 a creat f-ductul, care in 2011 a incercat acea evacuare "octopus" prin placile laterale, prima echipa care in 2012 a aplicat efectul Coanda pe masini (Newey a fost prins in offside si nu a anticipat aceasta miscare iar in Australia era la +700 de miimi de secunda fata de Mclaren, Ferrari avut Coanda abia in Spania, iar marea echipa de ingineri experimentati a put sa faca functional Coanda pe masina lor abia dupa pauza de vara. Aceasta echipa de ingineri tineir, mai poate da rateori, fortand prea mult limitele si ne mai reusind o masina bine proportionata mergand in extrem, dar este de apreciat ca spre diferenta de Ferrari, sunt foarte creativi. Va dau doar ceea ce spune Jonathan Neale referitor la politica si cultura Mclaren " But we do have a good system of development of young engineers and diverse talent. There are in excess of 200 engineers, mathematicians and scientists here, 23 different nationalities. But I’m equally as excited about some of the graduates that we’re getting who have no experience in Formula 1, and just how challenging and demanding they’re going to be." Ei cei de care vb mai sunt sunt cei care au inventat acest "silver bullet" in partea din spate a masinii si nu Costa, Willis, Bigois, etc
-
Dracu, joi, 30.01.2014 13:36
Deci recrutarea, recrutarilor recrutate..... atat am reusit sa citesc si am obosit incercand sa imi traduc in limba romana! Citat din deja celebrrul si inegalabilul "Mclaren_Mircea_1984" : "cand imi sustineam ca sistemul de recrutare a lui Mclaren de a recruta ingineri foarte tineri din afara F1" De ce ai nevoie sa iti sustii ceva? ai ajuns sa nu te mai poti convinge nici pe tine?
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 13:47
@Dracu Am scris gresit, am vrut sa spun "CAND SUSTINEAM" nu "cand imi sustineam". Scriu cu pasiune, entuziasm, si VITEZA, de aceea mai scapa cate o greseala. Traiesc ce scriu :)
-
coxilian, joi, 30.01.2014 13:55
Mircea poate asta e anul McLaren. Vrabia malai viseaza. As dori ca ultimii in clasament sa fie tomatele si energizantele (tot ce este cu motor de murg si motor frantuzesc). Speram ca in Australia sa facem o figura frumoasa, o dubla.
-
rachiuion, joi, 30.01.2014 14:02
@Mircea McLaren, in sfarsit ai aparut, deja imi faceam griji (nu prea mult) cu toata zapada asta ... :)
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 14:17
@rachiuion Mersi de griji :) Sunt prin zona chiar daca nu postez mereu :)
-
rachiuion, joi, 30.01.2014 14:28
si eu sunt prin zona, dar cand vad cate o postare lunga nu mai citesc (si) printre randuri. Doar primul si ultimul rand, nimic intre :) Eu m-as scrica de ras sa domine autoritar McLaren anu asta. Pentru ca ferraristii vor incepe sa elogieze pe RBR cum faceau cand credeau ca inamicul nr. 1 era McLaren.
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 14:32
As vrea sa mai punctez cateva idei. Se tot discuta cat de devreme au inceput echipele munca pentru 2014. Se tot face mult fas de Mercedes, dar Mclaren cand a vazut ca e la 1.5 secunde de top inca de prin mai-iunie 2013, si-au concentrat absolut toate resursele pentru mp4-29. In aceasta perioada Mercedes si Ferrari erau obligati sa lucreze alternativ la 2 proiecte, deoarece ambele se luptau sa reduca diferenta fata de Vettel, iar dupa luna august s-au luptat intre ele pentru locul 2 la constructori pana in noiembrie. Chiar daca au avut echipe diferite pentru masinile din 2013 si 2014, timpul in tunelul de vant, si departamentul CFD era impartit intre cele doua echipe de ingineri, pe cand Mclaren cu aproape 5-6 luni si-a canalizat toate resursele doar spre mp4-29. Sam Michael spunea ca mp4-28 (masina din 2013) nici macar "nu a mai atins tunelul de vant dupa testele de la Silverstone din iulie cu tinerii piloti", si mi se pare ca este evident acest lucru, caci poate masina nu va fi foarte buna, dar cel putin la mp4-29 se vad cele mai multe detalii cele mai sofisticate solutii, inclusiv in partea din fata unde mergeau pe aripa in 3 elemente. Din punct de vedere aerodinamic sunt mai mult decat convins ca echipa de ingineri de la Mclaren pot sa faca o masina mai evoluata si mai buna decat ce poate Geoff Willis cu Aldo Costa la Mercedes, deci nu cred ca va exista in realitate un avantaj pentru Mercedes fata de Mclaren pt ca pur si simplu aerodinamicienii Mclaren sunt mai buni calitativ. Pe autosport am citit ce spunea un tip ATM_ANDY care ar fi din anturajul Mclaren, si nu e prostie, e stiut de ani de zile pe respectivul site chiar daca nu posteaza f des, ca Mclaren a primit de la Mercedes informatii referitoare la motor care sa fie integrate in designul masnii mp4-29, cu aproximativ 1-2 luni inainte ca orice persoana din afara Mclaren Group sa stie de intentiile si ulteriorul parteneriat cu Honda. In plus regulamentul nu permite specificatii diferite de motor intre echipa de uzina si client, iar nici cu maparea motorului nu pot sa saboteze Mclaren deoarece au nevoie de colaborarea celor de la Mclaren in mapare, pentru ca ambele echipe utilizeaza componenta conceputa si fabricata de Mclaren Electronics Systems.
-
coxilian, joi, 30.01.2014 14:34
Nu trebuie sa uitam de tomate. Chiar daca nu au fost preformanti anul trecut au avut clasari bunicele. Si acum in teste aduna km: 14:06 Number of laps: HAM (45), BUT (40), ALO (32), SUT (28), MAS (24), VER (22), FRI (8), HUL (6), RIC (3)
-
rachiuion, joi, 30.01.2014 15:00
@McLaren Mircea Formateaza textul!! Pana la urma as citi, dar sa fie separat in paragrafe. Asa macar unu, doua paragrafe tot as citi, poate chiar tot. Uite, pana si Dracu (vezi mai sus) foloseste paragrafe
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 15:03
@rachiuion O sa scriu asa atunci. Separat, paragrafe :)
-
Darcu, joi, 30.01.2014 15:03
@Mclaren_Mircea_1984 Pasiune, pasiune da in pana mea folosete mai putine cuvinte ca jumatate is acolo doar ca sa umple pagina! Mesajele se scriu cu pasiune dar se scriu folosind creierul! Daca tot esti asa de bine informat ai onoarea sa imi aduci argumente/contrargumente legat de intrebarile mele din primul meu post pe pagina asta. Si ca sa nu trebuiasca sa cauti aplic metoda ponta si dau un copy/paste: "Si pe circuitele foarte denivelate in care suspensia se misca in continuu chiar si pe liniile drepte cum se comporta?Sau in zonele cu "denivelari" unde rotile nu sunt in acelasi plan? Risca ca pe o parte sa aiba forta de apasare si pe alta nu datorita pozitiei suspensiei ceea ce poate genera tractiune inegala!" Vreau argumente si explicatii clare, ca esti cunoscator, nu?
-
Un Fan Cat De Cat Obiectiv, joi, 30.01.2014 15:04
Oho interesanta idea folosita de cei de la McLaren dar, sa vedem ce-o sa fie in prima cursa. Idea de baza este ca fiecare echipa a venit cu ceva interesant de studiat, dar idea este si ce intelegem noi fanii din aceste detalii tehnice. Se anunta un an interesant mai ales ca pana la prima cursa vom vedea, sper eu si alte idei la fel de interesante din partea oricarei alte echipe. Momentan nu as miza pe nici o echipa, desi sunt cateva detalii foarte interesante, care favorizeaza doua echipe in particular.
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 15:31
@Dracu In primul rand nu stiu daca suspensia va rezista protestelor pe care celelalte echipe le vor face la FIA si apoi denivelarilor, deoarece chiar este la limita :) In al doilea rand cred ca aceasta suspensia reprezinta cheia de bolta a intregului design al mp4-29. Cu siguranta este mai mult decat o suspensie. Functionalitatea si aplicabilitatea ei in realitatile de cursa de care ai vorbit depind nu doar de rezistenta mecanica pe care si-au asumat-o inginerii cand au conceput aceasta solutie. Ea depaseste sfera strict mecanica a masinii, sfideaza normele de legalitate impuse de FIA si intra din punct de vedere concret in conceptul aero al masinii, de aceea am emotii ca nu va fi legala. Comportamentul pe care il va avea pe un circuit cu denivelari nu va depinde doar de natura mecanica a componentelor sale. Sincer cred ca va depinde foarte mult de intensitatea fluxului de aer in partea din spate masinii si de temperatura fluxului de aer in partea din spate (daca observi toata partea din spate a masinii este conceputa foarte detaliat sa duca metodic aerul de pe lateral si de sub masina, in aceasta zona din spate cu un scop bine determinat. In mod foarte complicat Mclaren incearca un efect Coanda denaturat, sa imbine acest aer rece cu cel cald care vine de la motor si ele se contopesc exact in zona (aproape deasupra) suspensiei, astfel nu incalca regulamentul ce prevede evacuarea. Aceast concept, acest detaliu, ce cu pertinenta este mai mult decat tehnic, este deja tehnologic, incearca sa suplineasca efectul pe care il avea beam wing-ul pe masinile de anul trecut. Ceea ce incearca Mclaren este un beam wing termic, iar aceasta suspensie cu intreaga ei structura adiacenta este elementul central al intregii filosofii de circulatie a aerului cald si rece in partea din spate a masinii, de accea cred ca modul in care ea se comporta nu este influentata atat de mult de factorii de pe asfaltul circuitului (eventuale denivelari) ci este elementul esential intr-un puzzle aerodinamic complicat fiind influentata de intensitatea, modul in care si cum ajunge aerul deasupra ei, dar mai ales temperatura aerului care rezulta in apropierea ei. Faptul ca ea este aplicabila trebuie sa fie strict legat de aerul cald care vine din motorul turbo, deci de maparea lui, de cum se comporta pe acceleratie la intrarea si iesirea din viraje si cum se comporta motorul pe lina drepta. In viraje produce apasare aerodinamica, iar pe linnile drepte, face contrariul, influentata nici mecanic, nici de pilot ci de cum ruleaza intregul sistem la fluxul de aer cald si rece in partea din spate a masinii.
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 15:39
*Suspensia si intreaga ei structura forteaza regulamentul ce priveste evacuarea din 2014, reuseste sa transforme in vectori de performanta, o partea din ceea ce faceau sistemele de evacuare si efectul Coanda clasic utilizat de Mclaren in 2012.
-
Dracu, joi, 30.01.2014 15:42
Doar supozitii si presupuneri!
-
Un Fan Cat De Cat Obiectiv, joi, 30.01.2014 15:44
@Mclaren_Mircea_1984: Deci totul tine de aerul cald care vine din motorul turbo? Adica evacuarea principala care de fapt nu are nici o treaba cu suspensia spate? Sau conteaza de fapt, aerul care raceste motorul si vine din difuzoarele laterale? Scuze amice, dar n-ai nici o idee despre ce vorbesti... un pic de lectura nu strica inainte de a posta prostii pe aici. Era o vreme cand fanii incercau sa posteze concret, corect si mai ales informati. Atata pasiune cu care doar te lauzi si zero intentie de a intelege ceva.
-
noup'aici, joi, 30.01.2014 16:00
io o chestie tot nu inteleg. Cine sunt tomatele? Echipa noua?! ... nu, zice ca a fost si anu trecut
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 16:11
Nu intru in polemica cu cineva care posteaza anonim fara un nume real. Ii las sa faca pe desteptii. Chiar n-are sens sa ma complic cu toti "specialistii" ce azi sunt maine nu mai sunt pe acest forum. Oricum eu stiu ce vb, si Craig Scarborough si Giorgio Piola sustin aceasta teorie, nu am "inventat-o" eu, ti-am zis ca numa complic in discutii cu tine. Toti romanasii ce aterizeaza pe aici sunt mari specialisti in F1. Mai putin modestie nu ar strica, sau nu am nimic impotriva sa fii tare daca ai cu ce, dar in cazul de fata nu cred ca este cazul. Oricum nu ma complic ti-am zis. In rest, sanatate si sa auzim numai de bine.
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 16:25
Conform unui nou articol Auto Motor Und Sport, suspensia Mclaren este perfect legala: ""The new McLaren MP4-29 has the designers of the competition concerned. Everyone looked at the photos of the new rear axle. It is now clear: it is absolutely legal.To make it short: The new McLaren MP4-29 is legal. The engineers in Woking were just clever. While all the world is still bothered because the new nose rule was reduced to absurdity, McLaren has tricked at the other end of the car. "
-
coxilian, joi, 30.01.2014 16:33
@noup'aici tomatele sau ferrari colegu'
-
Un Fan Cat De Cat Obiectiv, joi, 30.01.2014 16:47
@Mclaren_Mircea_1984: Nici nu ma asteptam sa te "complici" in a discuta cu cineva. Singurul lucru pe care il faci, constant, este sa scri pagini intregi de prostii, care citite de cineva care se pricepe cat de cat, nu duc decat la cascade de ras. Craig nu sustine nici o teorie pentru ca are o prezentare foarte interesanta despre monoposturile de anul acesta si sincer baiatul asta este foarte destept, in comparatie cu tine si cu mine. Diferenta este ca intelege cum merg lucrurile in aceste monoposturi intr-o foarte mare masura, comparativ cu mine care intelege mai putin (mult mai putin) si cu tine care nu intelegi nimic. "Specialistii" astia de pe forum, unii sunt mai talentati ca tine, au terminat diferite facultati, au invatat si inteles lucruri pe care tu nu ai incercat niciodata sa le intelegi. Iti recomand cateva site-uri, unde nu ai nici macar curaj sa postezi pentru ca vor rade de tine si de rahaturile astea pe care le scri aici, dar macar te vor ajuta sa iti imbogatesti bagajul de cunostinte cu si despre Formula 1. Ceea ce sincer iti doresc si cred ca este un lucru foarte bun, mai ales ca te dai mare fan. Si daca tot te dai un asa de mare fan, ma gandesc ca iti place si sa te documentezi despre acest sport nu-i asa? Sunt multe articole, multe lucruri de citit dar mai ales foarte multe lucruri de inteles, idea de baza nu este doar sa copiezi aceste pasaje ci sa intelegi ce spun acele persoane acolo. Uite aici un link, sigur te va ajuta enorm: "http://www.youtube.com/watch?v=3dMMZqS64ZI#t=535". Nu-s un specialist asa de mare ca tine, nu ma intereseaza sa copiez pasaje si sa nu inteleg nimic din ceea ce postez, nu ma dau nici mare fan ci doar sunt curios de tot ce tine de partea tehnica a Formulei 1. Mi-a placut atat de mult inca am facut un liceu si o facultate care mi-a deschis ochii si mintea despre foarte multe lucruri interesante, care in mare parte tin si de Formula 1. Plus sunt curios si imi place sa citesc mult, mai ales sci fi. Si ca fapt divers, Giorgio Piola, este un foarte talentat ilustrator pe partea tehnica a Formulei 1. Ii place sa explice cam tot ce tine de un monopost si este foarte talentat in a desena explicatiile. Nu are teorii cu si despre ce face o suspensie, plus trebuia sa stii de mult ca face prezentarile de pe site-ul www.f1.com. Dar deh... nici atata nu te-a dus capul sa cauti. Iti urez multa sanatate, dar si multa cunoastere, pentru ca ai nevoie de asa ceva. Degeaba te dai mare fan daca nu stii cat de cat ceva despre Formula 1.
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 16:58
Eu am facut 2 facultati, masterat, si acum sunt si doctorand in istorie daca tot ii sa facem pe desteptii. Consider ca lucrurile astea nu trebuie expuse pe taraba, dar daca tot faci pe desteptul trebuie sa te surclasez, tu ma obligi.
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 16:59
Vai ce mare lucru ai ca ai si tu o facultate. Ai descoperit gaura in macaroana cu asta.
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 17:05
Iar de lectura. Consider ca am citit mai mult decat tine. Am citit lucrari ce tin de istorie, filosofie, geografie, literatura. Ii comico respingator sa scrii asta pe un site de F1, dar tu ma obligi cand imi spui ca tu ai facut o facultate sau cand vorbesti de lectura. Tu mi-ai ridicat mingea la fileu, nu am vrut eu. P.S Nu mai emite pareri la ce postez eu pentru ca de acum inainte nici eu nu voi mai comenta sau sa imi dau cu parerea la ceea ce spui tu. Ne ignoram reciproc si treaba e rezolvata.
-
rachiuion, joi, 30.01.2014 17:46
se vorbeste ca ar fi legala si ingenioasa solutia. Daca e si performanta (de copiat am inteles ca e greu) ferraristii au cazut din lac in put. Au scapat de michiduta RBR si au dat (iar) de ta'su. Pilot au - Button e un pilot capabil de titlu, nu stiu Magnusen
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 17:51
Kevin tocmai a facut un 1:23:2 cu -700 mai rapid decat Hamilton (ambii pe medium), cu -1.700 decat Button pe hard versiune Jerez, si -2.100 decat Alonso pe hard-uri normale.
-
rindt, joi, 30.01.2014 18:07
e normal sa imbunatateasca timpul fata de Button. E prima data cand ies masinile pe circuit, numai din setari mai bune se castiga foarte mult, dar mai sunt si alte aspecte
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 18:13
@rindt Dar Button are mii de kilometri de experienta intr-o masina de F1 comparativ cu Magnussen. Eu sunt in al 9 cer, nu ma asteptam ca in chiar prima zi ca pilot oficial Mclaren sa fie pe primul loc cu asa mare diferenta. Stiu ca sunt teste, dar eu zic ca este ceva apreciabil pentru Magnussen. Sa stii ca Hamilton in prima lui zi de teste in ianuarie 2007 nu a reusit acest lucru, si a testat mult mai mult pe o masina de F1 decat Magnussen inainte de a fi debuta oficial.
-
GrosJan, joi, 30.01.2014 18:24
e irelevant. In aceasta faza timpii tot coboara. Erau pe la 1.30 pe la inceput, acum deja sunt cu 7 sec mai jos. Vor mai cobora. E irelevant pentru ca inca nu s-a gasit plafonul, inca il cauta, e mai jos sunt convins
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 18:31
@Grosjan E relevant startul lui Kevin in F1 cu cel al lui Lewis. Aceasi echipa, echipa vine dupa un sezon slab fara nici o victorie, au aceasi varsta, sunt crescuti de Mclaren singura diferenta experienta superioara a lui Hamilton intr-un monopost de F1. Eu zic ca Magnussen va face o figura placuta. Nu va fi campion mondial, sunt constient de asta, dar se va descurca foarte bine si de multe ori il va baga pe Jenson in corzi. Daca nu mai e sarpele de Whitmarsh care sa il favorizeze pe Button, 100% Kevin il mananca la anul. Repet il sustin si pe Button e de-al nostru, dar stitii bine ca niciodata n-am fost entuziasmat de calitatile lui. Alonso si Hamilton sunt peste el.
-
GrosJan, joi, 30.01.2014 19:05
nu l-am minimalizat pe Magnussen, poate fi campion mondial anu asta, nu se stie. Dar atat timp cat nu a fost gasita inca limita masinii (e la n sec de timpii astia) nu poti trage nicio concluzie. De exemplu, sa presupunem ca plafonul e la 1.18.5xx. Cu ce ma incalzeste pe mine ca a scos Magnussen acum 1.23 ?? Ieri era Button cel mai rapid cu 1.27; era maximul? Nu. Plus ca in teste nici macar nu urmaresc toti sa scoata timp cat mai bun cum se intampla in calificari
-
Mclaren_Mircea_1984, joi, 30.01.2014 19:19
Mp4-29 it's fast out of the box :)
-
GrosJan, joi, 30.01.2014 19:33
da, acest lucru poate fi relevant. McLaren coboara cel mai usor timpii. Dar sa nu uitam ca sunt teste. Nici macar pe RBR nu-i dau pierduti, daca nu e o problema grava cu motorul Renault, odata ce rezolva ce e de rezolvat pot fi foarte competitivi. Nu au dat niciun tur calumea, nu stim nimic. Numai sa nu-i coste tocmai asta, unii testeaza ei ba
-
Dodo, joi, 30.01.2014 22:34
Oameni buni, nu va mai certati , daca este regulamentar, daca va rezista sau daca va functiona si chiar daca va crea avantaj pt Mclaren, sincer acolo adevarat sunt multi oameni destepti putin spus, sunt 100% sigur ca odata ce au creat acest MECANISM , va fi legal si va si functiona ca nu au muncit atata timp degeaba oamenii astia .
Citeste si
-
FORMULA 1 | sâmbătă, 23 noiembrieF1: General Motors, aproape de acceptul pentru un loc pe grilă din 2026Producătorul american de automobile General Motors este pe cale să își asigure intrarea în Formula 1 ca proprietar de echipă începând din anul 2026. Citeste tot
-
FORMULA 1 | marţi, 19 decembrie(P) Predicția lui Lewis Hamilton pentru Formula 1 2024: britanicul nu este deloc optimistBritanicul Lewis Hamilton nu este tocmai optimist înaintea noului sezon din Formula 1. El este convins că circuitul va fi dominat în continuare de Red Bull, după ce Max Verstappen și-a apărat fără emoții titlul în stagiunea precedentă. Citeste tot
-
FORMULA 1 | duminică, 2 aprilieFormula 1 Australia: Max Verstappen câștigă după o cursă fragmentată. Hamilton pe 2, iar Alonso pe 3Max Verstappen și-a trecut în palmares prima victorie în Marele Premiu al Australiei, după o cursă fragmentată, în care steagul roșu s-a fluturat des, din cauza accidentelor. Citeste tot
-
FORMULA 1 | vineri, 11 martieMercedes-AMG GT Black Series este noul Safety Car în Formula 1Noul Mercedes-AMG GT Black Series va fi noul Safety Car în Campionatul Mondial de Formula 1. Modelul îl înlocuiește pe vechiul AMG GT R și, la fel ca în 2021, va alterna rolul său cu Aston Martin Vantage. Citeste tot
-
FORMULA 1 | sâmbătă, 26 februarieFormula 1: Marele Premiu de la Soci, anulat temporar de către FIAOficialii de la FIA au decis, la sfârșitul săptămânii, anularea Marelui Premiu de la Soci, din Rusia, în urma declanșării războiului din Ucraina. Decizia nu pare, însă, definitivă. Citeste tot
Si pe circuitele foarte denivelate in care suspensia se misca in continuu chiar si pe liniile drepte cum se comporta?Sau in zonele cu "denivelari" unde rotile nu sunt in acelasi plan? Risca ca pe o parte sa aiba forta de apasare si pe alta nu datorita pozitiei suspensiei ceea ce poate genera tractiune inegala! P.S Postul meu este o afirmatie-intrebare si nu bagat de vina!