Malaysia, antrenamente 2: Raikkonen învinge picăturile de ploaie

Publicat vineri, 22.03.2013 09:44 de Daniel Popescu

Kimi Raikkonen a fost cel mai rapid în a doua sesiune de antrenamente de la Sepang, care a fost afectată de ploaie la jumătatea intervalului.

A doua sesiune de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Malaysiei a fost afectată parţial de ploaie. Primele picături au apărut chiar în debutul sesiunii, însă ploaia s-a înteţit abia la jumătatea intervalului şi a necesitat în mare parte doar pneuri intermediare, piloţii revenind pe pneuri slick spre final.

Kimi Raikkonen a fost pilotul care s-a descurcat cel mai bine în aceste condiţii şi a stabilit timpul de referinţă după ce a fost cronometrat cu 1:36.569, pilotul echipei Lotius fiind urmat în clasament de Sebastian Vettel de la Red Bull şi Felipe Massa de la Ferrari.

Cei trei piloţi au fost despărţiţi de mai puţin de o zecime de secundă, în timp ce Fernando Alonso şi-a adjudecat locul patru la volanul celui de-al doilea monopost Ferrari.

Mark Webber şi-a trecut în cont locul cinci pentru Red Bull în faţa lui Romain Grosjean de la Lotus, în timp ce Mercedes a ocupat poziţiile şapte şi nouă prin Nico Rosberg şi, respectiv, Lewis Hamilton. Force India a ocupat celelalte două poziţii din top 10 prin Nico Hulkenberg (locul opt) şi Adrian Sutil (locul 10), ultimul având parte şi de o defecţiune tehnică.

Ultima sesiune de antrenamente libere din cadrul Marelui Premiu al Malaysiei va avea loc sâmbătă cu începere de la 07:00, ora României.

MALAYSIA - REZULTATE ANTRENAMENTE 2:

 1. Kimi Raikkonen        Lotus-Renault           1m36.569             28
 2. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault        1m36.588s  + 0.019s  27
 3. Felipe Massa          Ferrari                 1m36.661s  + 0.092s  33
 4. Fernando Alonso       Ferrari                 1m36.985s  + 0.416s  23
 5. Mark Webber           Red Bull-Renault        1m37.026s  + 0.457s  29
 6. Romain Grosjean       Lotus Renault           1m37.206s  + 0.637s  26
 7. Nico Rosberg          Mercedes                1m37.448s  + 0.879s  32
 8. Paul di Resta         Force India-Mercedes    1m37.571s  + 1.002s  30
 9. Lewis Hamilton        Mercedes                1m37.574s  + 1.005s  32
10. Adrian Sutil          Force India-Mercedes    1m37.788s  + 1.219s  10
11. Sergio Perez          McLaren-Mercedes        1m37.838s  + 1.269s  21
12. Jenson Button         McLaren-Mercedes        1m37.865s  + 1.296s  29
13. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari          1m38.068s  + 1.499s  31
14. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari          1m38.645s  + 2.076s  23
15. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari      1m38.738s  + 2.169s  31
16. Pastor Maldonado      Williams-Renault        1m38.801s  + 2.232s  27
17. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari      1m38.904s  + 2.335s  31
18. Jules Bianchi         Marussia-Cosworth       1m39.508s  + 2.939s  30
19. Valtteri Bottas       Williams-Renault        1m39.660s  + 3.091s  28
20. Charles Pic           Caterham-Renault        1m40.757s  + 4.188s  29
21. Giedo van der Garde   Caterham-Renault        1m40.768s  + 4.199s  32
22. Max Chilton           Marussia-Cosworth       1m41.438s  + 4.869s  23

  • mavrick, vineri, 22.03.2013 11:22

    De-as merge la o casa de pariuri as paria ca Lotus, Ferrari si Red Bull sunt echipele ce se vor bate pentru titlu si ca Raikkonen, Alonso si Vettel si pilotii cu sanse mari la titlu. Pe langa asta am o parere destul de proasta fata de McLaren si de ceva timp ma intreb: daca s-ar fi folosit monopostul de anul trecut nu era mai bine? V-as ruga sa va dati si voi cu parerea!

  • mavrick, vineri, 22.03.2013 11:48

    *sunt pilotii

  • octav71, vineri, 22.03.2013 12:25

    Pai monopostul de anul trecut nu era prea fiabil, care ar fi castigul? De a alege intre a termina undeva pe la mijloc sau a nu termina cursele? Personal ambele variante sunt de neconceput. Oricum, mai e mult pana departe, sezonul este lung si inca se lucreaza la chestii de finete, plus ca cei mari inca nu si-au aratat valoarea. Remember cum a fost anul trecut cu RedBull, la inceput au mers slab apoi au performat?

  • ghita444, vineri, 22.03.2013 12:52

    Cu siguranta marea surpriza in acest inceput de sezon ,o reprezinta teamul Lotus ,care si in Malaysia vor face o treaba buna si ce-l putin prin Raikkonen pot aspira la un loc pe podium ,si chiar la victorie .Echipa din Enstone in sezonul acesta va fi o nuca extrem de tare pt echipe ca Red Bull,Ferrari.......Sincer ma bucur mult pt ei, iar cursele vor deveni mai interesante chiar si pt cei care joaca la pariuri.

  • ATM, vineri, 22.03.2013 13:02

    Cu siguranta o supriza este echipa Lotus care nu se chinuie in a-si pune ambii piloti pe nivel de egalitate. Toate upgradeurile aduse masinii sunt date numai lui Raikkonen in timp ce Grosjean este eh... tinut asa de forma. Cam ciudat pentru echipa care cica "nu favorizeaza pilotii, asa cum o fac alte echipe" nu-i asa? Plus Raikkonen spune tot timpul ca nu-i place sa fie favorizat, probabil faptul ca nu mai el primeste upgradeuri iar coechipierul il lasa sa treaca in fata... nu sunt favorizari lol.

  • 91Schumi06, vineri, 22.03.2013 13:06

    @mavrick Nu contest calitatile lui Raikkonen, e un pilot talentat, dar un campionat nu se castiga cu o victorie. Ca Vettel si Alonso se vor bate la titlu anul asta ,era o certitudine inca de anul trecut de la Interlagos si, desi nu-l agreez deloc pe Alonso, eu pe el il vad favorit. Si asta datorita masinii, care parca e din alta lume. Cat despre McLaren, se vede ca nu e atat de usor sa inlocuiesti un campion mondial cu un pilot care a prins si el doua podiumuri anul trecut.

  • mavrick, vineri, 22.03.2013 13:12

    @octav71:"Pai monopostul de anul trecut nu era prea fiabil, care ar fi castigul? De a alege intre a termina undeva pe la mijloc sau a nu termina cursele?"-desigur, au existat numeroase abandonuri dar totodata monoposturile de anul trecut erau in stare sa castige cateva curse si in medie 17 puncte pe cursa. Anul asta abia au "furat" si ei 2 puncte.

  • ATM, vineri, 22.03.2013 13:17

    @91Schumi06: Sau realitatea din teren ne arata ca de fapt Button nu stie ce nu merge prost la masina asta? Haide dupa greseala din teste, cand in prima zi masina mers perfect dupa care s-a ales praful, nu ne arata decat ca Button nu stie in ce directie sa indrepte inginerii? Hamilton macar stia ca vrea sa fie rapid, pe un tur macar. Button nu sta bine nici in calificari, nici in teste si nici pe pista nu-i temerar, iar o masina se dezvolta macar cu una din directiile de mai sus. Pana la urma McLaren au cel mai bun staff tehnic dupa cum spune Button si tipul ala cu McLaren something, dar si ei au nevoie de cineva care sa le spuna ce nu merge cum trebuie la masina. Practic, nu-l au nici pe Hamilton care-i motiva, nu-l au nici pe Alonso, care stie sa conduca masini prastii (avem exemple destule), nu-l au nici pe Sutil (care uite ce face cu un Force India) si nici pe Vettel (care cred ca-l motiva macar jumatate din cat ii motiva Hamilton, deh nu-i englez). Si n-au nici un pilot bun de teste ca Massa. Practic as spune ca pentru moment, Hamilton a ales bine, cu sanse mari pe viitor sa fie si mai bine, in timp ce la McLaren... cred c-o sa fie multe scuze retardate ca ale celor de la Ferrari din 2010, 2011 si 2012 (bah tunel de vant, ba soft de calculator, ba s-a stricat coolerul la ferma de servere si asa mai departe).

  • vyctor7, vineri, 22.03.2013 13:47

    Hulkenberg la Force-India??? poate la voi in redactie..si unde este explozia aceea de Bottas? Bianchi intr-o masina buna dadea clasa la multi ...

  • ferr, vineri, 22.03.2013 14:00

    Sa ne intelegem... Kimi n-a castigat in Australia pentru ca a avut cea mai rapida masina, ci pentru cea mai buna strategie. Daca mai facea o oprire, ii dadea Alonso peste 10 secunde. In Australia monopostul Ferrari a fost peste al adversarilor tur de tur. Acum sa speram ca n-a fost o intamplare... Probleme cu fiabilitatea nu cred ca vor avea. Anul trecut au avut un motor demential. Eu in Malaezia pariez pe victoria lui Alonso. Cred ca o sa-i bata serios pe adversarii sai si o sa termine cursa la o distanta destul de mare fata de locul 2.

  • Schumy-gooo, vineri, 22.03.2013 14:12

    @ferr: e chiar grestit ceea ce spui, de fapt este foarte gresita ideea cum ca daca ar fi oprit Raikkonen, atunci era cu aprx 20 de secunde in urma, fata de cat a terminat in conditiile reale. Nu se tine cont de faptul ca Riakkonen nu a fortat in ultima parte a cursei, decat atunci cand a facut-o pt ego-ul sau propriu in penultima tura, cand a stabilit THE fastest lap, si apoi cel mai important aspect care se uita este acela ca performanta sa in ultima parte a cursei a fost stabilita cu pneurile de doua ori mai vechi ca cele ale lui Alonso. Chiar mi se pare aberant sa crezi ca Raikonnen ar fi mers in acelasi ritm cu un set de pneuri proaspete...

  • scuderia, vineri, 22.03.2013 15:15

    daca ferrari nu il va limita pe massa sezonul acesta este foarte posibil ca ferrari sa castige titlul la constructori. cel de la piloti este discutabil:)