Lotus, avantajată de testele Pirelli cu Renault R30?
Lotus gestionează cel mai bine noile pneuri Pirelli pentru că acestea au fost testate timp de un an cu Renault R30, monopost construit de asemenea la Enstone în 2010, potrivit presei.
Lotus s-a evidenţiat în Marele Premiu al Australiei ca echipa care gestionează cel mai bine noile pneuri furnizate de Pirelli, după ce Kimi Raikkonen a câştigat cursa cu numai două opriri la boxe, comparativ cu cele trei efectuate de rivali.
Situaţia pare că se repetă şi în Malaysia, acolo unde echipa britanică nu a întâmpinat niciun fel de probleme în gestionarea cauciucurilor, fapt semnalat şi de publicaţia Autosport.
"În regim de calificări este greu de ales între Lotus şi Red Bull, dar în prima sesiune pe uscat cei de la Red Bull şi alţii degradau pnerile hard. Kimi Raikkonen de la Lotus nu făcea asta", precizează Mark Hughes, editorialist la Autosport.
Un membru al unei echipe rivale a găsit o posibilă explicaţie pentru această situaţie: Pirelli a dezvoltat pneurile din acest sezon cu un monopost Renault R30 din sezonul 2010, care a fost construit de echipa de la Enstone care ulterior a fost redenumită în Lotus.
La vremea respectivă, echipele au considerat că un monopost din 2010 nu mai are relevanţă pentru sezonul 2013 din cauza numeroaselor schimbări de regulament. "Am subestimat acest impact. Poate că trebuie să ne gândim cum gestionăm acest lucru în viitor", a precizat acesta fără să-şi dezvăluie identitatea.
Publicaţia germană Auto Motor und Sport afirmă că elementele de bază ale şasiului şi stabilitatea aerodinamică s-au menţinut în ultimii ani, aceasta fiind o posibilă explicaţie pentru progresele celor de la Lotus cu pneurile.
"Rivalii au o suspiciune neplăcută. Este adevărat că monopostul Renault din 2010 este foarte vechi raportat la viteza de dezvoltare din Formula 1, dar anumite principii şi filosofii cu privire la şasiu şi stabilitatea aerodinamică supravieţuiesc ani de zile", precizează publicaţia.
Via F1Zone, Autosport (inreg)
asta inseamna neputinta !!! in loc sa gasesti solutii mai bine cauti vinovati !!! anul trecut gestiona sauber-ul prin Perez pneuriile , anul acesta si Force India le gestioneaza bine , Ferrari ....idem in comparatie cu RedBull , s-a vazut in cursa trecuta cum pe pneuri noi RedBull era competitiv , dupa 6-7 ture pierdea teren fata de Alonso , in alta ordine de idei , una este cand conduci cursa si iti protejezi pneuriile si alta este cand il vanezi sa l ajungi din urma ...