Lauda: "Incidentele de cursă dintre piloţi nu ar trebui investigate de comisari"
Niki Lauda solicită ca incidentele de cursă dintre piloţi să nu mai fie investigate de comisari pentru ca aceştia să-şi asume mai multe riscuri şi să aibă mai multă personalitate.
Una dintre criticile aduse Formulei 1 în ultimii ani este creşterea intervenţiilor comisarilor de cursă în privinţa oricărui incident din timpul unui Mare Premiu, ceea ce conduce la numeroase penalizări care în unele cazuri sunt prea drastice.
Principalul efect al acestui regulament este că piloţii nu mai sunt dispuşi să-şi asume riscuri de teama penalizărilor pe care le pot suferi. FIA a anunţat recent că
va reduce numărul incidentelor analizate, însă triplul campion mondial Niki Lauda crede că investigaţiile comisarilor ar trebui să dispară integral."Nu-mi place ca, atunci când urmăresc cursa de la Montreal iar Lewis Hamilton şi Nico Rosberg sunt prea aproape în primul viraj, să apară pe televizor că sunt sub investigaţie. Ar trebui să-i lăsăm pe piloţi să se descurce şi să nu intervenim deloc. Sincer, este o glumă."
"Fanii ne părăsesc pentru că nu mai există piloţi adevăraţi. Până şi incidentul dintre Sergio Perez şi Felipe Massa [...] a fost un incident normal de cursă şi ar fi trebuit lăsat aşa", a declarat preşedintele celor de la Mercedes referindu-se la faptul că Perez a fost penalizat cu cinci poziţii pe grila de start din cauza traiectoriei abordate în timpul duelului.
Lauda crede că singura modalitate de a protesta împotriva acţiunilor unui pilot ar trebui să fie din partea echipei adverse şi numai după finalul cursei.
"În Austria am văzut din nou o investigaţie în privinţa unui duel Sebastian Vettel - Esteban Gutierrez şi m-am gândit că este greşit. Asta trebuie să înceteze. Dacă după cursă cineva vrea să protesteze pentru că se consideră nedreptăţit, să o facă. Costă foarte mulţi bani, mulţi avocaţi şi se spun multe prostii, aşa că nu se va întâmpla. I-aş lăsa pe piloţi să concureze liberi. Există prea mult control pentru orice", a adăugat el.
Via Autosport
Foarte corect ce zice. Si cu incidentul Perez-Massa tot ii dau dreptate. Are un nume Lauda, trebuie sa se faca auzit si mai sus, daca publicul si fanii sunt ignorati.