Kopecky a câştigat Raliul Insulelor Canare, dar Kubica a fost revelaţia etapei
Robert Kubica a dominat autoritar prima zi din Raliul Insulelor Canare, dar i-a servit victoria pe tavă lui Jan Kopecky după un accident suferit cu patru probe inainte de final.
Robert Kubica a debutat în Campionatul European de Raliuri prin participarea la Raliul Insulelor Canare cu un Citroen DS3 RRC şi şi-a intrat imediat în ritm.
Fostul pilot de Formula 1 a dominat autoritar prima zi a competiţiei şi a câştigat toate cele opt probe speciale de vineri, construindu-şi astfel un avans de peste un minut în faţa principalului său rival, Jan Kopecky.
Cu toate acestea, polonezul nu a reuşit să-şi adjudece victoria, întrucât în PS 10 a ieşit de pe traseu, a lovit o barieră, iar maşina a suferit avarii suficient de grave pentru a nu putea continua participarea.
"Eram într-un viraj rapid luat cu acceleraţia la maxim, apoi urmă o frânare violentă pentru un viraj de treapta a treia. În momentul frânarii am pierdut spatele maşinii, aşa că am redus presiunea pe frâne pentru a evita un derapaj, pentru că pista era îngustă. Maşina s-a dus în lateral înainte de intrarea în viraj şi am lovit o barieră. Nu am putut reduce viteza şi am lovit partea stânga-spate de barieră", a declarat el.
În urma accidentului lui Kubica, Kopecky a avut cale liberă spre victorie în ultimele patru probe speciale, întrucât pilotul echipei Skoda avea deja un avans considerabil în faţa lui Craig Breen, cu care luptase acerb în prima parte a zilei de vineri. Aflat la volanul unui Peugeot, Breen a obţinut în cele din urmă locul doi, în faţa lui Luis Monzon, care este chiar promoterul Raliului din Insulele Canare.
În urma acestor rezultate, Kopecky rămâne lider în clasamentul general cu 76 de puncte, urmat de Breen cu 58 de puncte şi Jari Ketomaa cu 39 de puncte, obţinute pentru victoria din a doua etapă a sezonului din Letonia.
RALIUL INSULELOR CANARE - CLASAMENT FINAL
1. Jan Kopecky Skoda 2h24m30.9s 2. Craig Breen Sainteloc Peugeot + 1m52.4s 3. Luis Monzon Canarias Mini + 3m18.9s 4. Andreas Aigner Stohl Subaru + 6m50.8s 5. Germain Bonnefis Renault + 8m31.0s 6. Gorka Antxustegi Iberica Suzuki + 9m21.6s 7. Janos Puskadi Eurosol Skoda + 10m13.6s 8. Jean-Mathieu Leandri Sainteloc Peugeot + 11m05.8s 9. Robert Consani Renault + 11m57.7s 10. Antonin Tlustak GPD Skoda + 14m05.2s Leading retirements: Jeremi Ancian Sainteloc Peugeot SS11 Robert Kubica Citroen SS11 Daniel Oliveira Stohl Ford SS6