Inovaţie McLaren: Sistem de circulaţie a aerului de la frâne la pneuri
McLaren utilizează un sistem inovator care permite transferul aerului cald de la frâne la pneurile Pirelli, potrivit publicaţiei Auto Motor und Sport.
McLaren a descoperit o metodă prin care poate mări variaţia de temperatura la care pneurile Pirelli funcţionează la parametri optimi, una dintre cele mai dificile provocări pe care le-au avut inginerii în acest sezon.
Potrivit publicaţiei germane Auto Motor und Sport, McLaren a dezvoltat un sistem care permite transferului aerului generat de frâne către pneuri.
În funcţie de temperatura circuitului, mecanicii ajustează în mod corespunzător frânele cu ajutorul unei şurubelniţe, iar setările astfel stabilite determină modul şi cantitatea în care aerului generat de frâne ajunge la pneuri.
Modul de funcţionare al sistemului a fost explicat de reputatul specialist tehnic Giorgio Piola prin intermediul unei animaţii prezentate pentru Auto Motor und Sport.
Totuşi, McLaren are şi o problemă pe care nu a reuşit încă să o rezolve. După Marele Premiu al Chinei, echipa a fost nevoită să aducă o modificare la podea după ce FIA a considerat că aceasta este prea flexibilă. Chiar dacă au fost minore, modificările l-au afectat semnificativ pe Jenson Button, care nu a reuşit încă să se acomodeze la noua configuraţie, la geometria sistemului de frane spate şi la noul nas înălţat.
Via | Auto Motor und Sport
Super Mclaren. Stiam de smecheria cu ajustatul temperaturii in pneuri inca din testele de la Mugello.