Ghidul sesiunii de teste de la Silverstone
Sesiunea de teste de la Silverstone dedicată tinerilor piloţi începe marţi şi include la start şi piloţi titulari care vor putea evalua noile pneuri Pirelli pentru restul sezonului.
Formula 1 a introdus în 2009 conceputul de sesiune de teste dedicată tinerilor piloţi, un compromis la decizia radicală de a interzice testele în timpul sezonului din considerente financiare.
Planul iniţial a fost ca sesiunea să aibă loc anual la pe circuitul de la Abu Dhabi la câteva zile după Marele Premiu din această localitate, însă ediţia de anul trecut a rămas în istorie după ce echipele s-au împărţit în nu mai puţin de trei grupuri pe trei circuite.
Lucrurile păreau să revină la normal în acest an cu o singură sesiune de trei zile programată pe circuitul de la Silverstone în perioada 17-19 iulie, chiar înainte ca acest proiect să fie abandonat anul viitor după reintroducerea testelor în timpul sezonului.
COMPROMISUL SECURITĂŢII
Cu toate acestea, numeroasele pene suferite de piloţi în Marele Premiu al Marii Britanii a determinat FIA să modifice din mers regulamentele pentru a permite echipelor să profite de aceasta sesiune pentru a testa noile pneuri Pirelli care vor fi utilizate începând cu Marele Premiu al Ungariei de la sfârşitul acestei luni.
De aceea, cele trei zile de teste au fost împărţite în două zile acordate piloţilor care au cel mult două Mari Premii în Formula 1, printre care se numără şi veterani precum Gary Paffett de la McLaren, şi o zi pentru piloţii titulari ai echipelor. De asemenea, echipele au avut posibilitatea de a împărţi ziua piloţilor titulari în două jumătăţi de zi, pentru a putea evalua în două zile consecutive. Aceştia vor trebui însă să concureze după indicaţiile celor de la Pirelli, şi nu ale echipelor pe care le reprezintă.
Prin urmare, testul a devenit unul crucial pentru a înţelege noile pneuri Pirelli, care au structura cauciucurilor furnizate în 2012 şi compoziţiile super-soft, soft, medium şi hard din acest an.
CE PNEURI ADUCE PIRELLI
Echipele vor avea la dispoziţie pentru aceasta sesiune de teste pneuri de compoziţie soft, medium şi hard, întrucât circuitul de la Silverstone nu este potrivit pentru cauciucurile de compoziţie supersoft. Iniţial, regulamentul prevedea folosirea a maxim 100 de seturi de pneuri pentru testele din iarnă şi pentru cel dedicat tinerilor, însă Pirelli va furniza cinci seturi suplementare pentru a acoperi cererea.
De asemenea, Pirelli a alocat şapte seturi de pneuri, dintre care trei hard, două medium şi două prototipuri de hard, care vor putea fi folosite de piloţii titulari pentru a evalua noile cauciucuri care vor fi introduse de la Hungaroring.
MERCEDES, ABSENTĂ DE LA TEST
Mercedes este singura echipă care nu participă la această sesiune de teste, în urma verdictului dat de Tribunalul International al FIA pentru testul neregulamentar efectuat cu pneuri Pirelli în luna mai pe circuitul de la Barcelona cu monopostul din acest sezon.
Cu toate acestea, germanii vor avea acces la datele obţinute de Pirelli în acest test, întrucât politica producătorului italian este de a furniza aceste informaţii în mod egal tuturor echipelor.
CINE TESTEAZĂ
Deşi au avut posibilitatea de a alinia şi piloţii titulari, unele echipe nu au profitat de această oportunitate. Este cazul celor de la McLaren, care mizează pe serviciile celor trei piloţi de teste tradiţionali, în timp ce Ferrari îl va folosi doar o jumătate de zi pe Felipe Massa, Fernando Alonso urmând să fie astfel una dintre marile absenţe.
În schimb, Red Bull Racing mizează pe Sebastian Vettel şi Mark Webber, dar îl va testa şi pe Daniel Ricciardo pentru a vedea dacă acesta este capabil să-l înlocuiască pe australian în sezonul viitor.
Un alt pilot de top prezent la Silverstone este Kimi Raikkonen, care va testa în ultima zi pentru Lotus. Tot atunci, pilotul de sex feminin Susie Wolff, soţia lui Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes, va urca la volanul monopostului Williams. Iată lista completă a piloţilor care vor testa la Silverstone în perioada 17-19 iulie, cu menţiunea ca Force India nu a stabilit exact ordinea pentru ultimele două zile de evaluare.
Echipa | Marti, 17 iulie | Miercuri, 18 iulie | Joi, 19 iulie |
Red Bull | Antonio Felix Da Costa | Da Costa/Ricciardo | Sainz/Vettel |
Ferrari | Davide Rigon | Davide Rigon | Massa/Rigon |
Lotus | Nicolas Prost | Davide Valsecchi | N/A |
Force India | Calado/di Resta | Adrian Sutil | Paul di Resta |
McLaren | Kevin Magnussen | Oliver Turvey | Gary Paffett |
Toro Rosso | Johnny Cecotto Jr | Sainz/Ricciardo | Vergne/Kvyat |
Sauber | Robin Frijns | Frijns/Hulkenberg | Kimiya Sato |
Williams | Daniel Juncadella | Pastor Maldonado | Susie Wolff |
Marussia | Ellinas/Chilton | Rodolfo Gonzalez | Gonzalez/Bianchi |
Caterham | Alexander Rossi | Will Stevens | van der Garde/Pic |
Valsechi ii foarte bun ... din cate am citit, la fel si Da Costa multi spun si despre Sainz ca este promitator ... cei de la Ferrari ce vor de la Rigon? nu face tare multe in GP2 are deja 26 de ani la anul Valsechi ar merita un volan de la Lotus dc Kimi pleaca