Formula 1 va analiza posibilitatea de a reduce durata curselor
Echipele de top vor analiza propunerea Ferrari de reducere a duratei curselor, măsurile pentru scăderea costurilor şi posibilitatea ca Christian Horner să fie nominalizat drept succesorul lui Bernie Ecclestone.
Reprezentanţii echipelor Ferrari, Red Bull Racing, Mercedes, Lotus, McLaren şi Williams se vor reuni în următoarele zile împreună cu oficialii FIA şi Bernie Ecclestone pentru a discuta o serie de schimbări în regulamentul tehnic şi sportiv al Formulei 1.
Pe lista de discuţii se află cel puţin trei subiecte importante pentru viitorul Formulei 1:
▶ reducerea duratei curselor - Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari, a propus reducerea duratei curselor pentru ca piloţii să aibă posibilitatea de a forţa mai mult, întrucât ar trebui să consume aceeaşi cantitate de combustibil într-un timp mai scurt. Aparent, propunerea vizează reducerea distanţei unei curse de la puţin peste 300 de kilometri la aproximativ 250 kilometri;
▶ Horner ar putea fi desemnat succesorul lui Ecclestone - CVC Capital Partners, acţionarul principal al Formulei 1, l-ar putea desemna oficial pe Christian Horner, şeful Red Bull, ca succesor pentru Bernie Ecclestone. Într-o astfel de situaţie, Horner ar putea prelua imediat atribuţiile lui Ecclestone în cazul în care acesta din urmă va fi găsit vinovat pentru dare de mită în procesul care va avea loc în Germania în această lună. Cei doi au avut o întâlnire de mai multe ore la Sepang împreună cu Donald Mackenzie, şeful CVC, pentru a discuta despre această soluţie;
▶ reducerea costurilor în Formula 1 - echipele şi-au asumat introducerea unui buget maxim anual în Formula 1 începând din 2015 şi ar trebui să decidă câteva aspecte importante în această privinţă. Totuşi, McLaren şi Red Bull au afirmat în public că nu sunt interesate de o reducere a costurilor.
Deciziile luate de în cadrul întâlnirii dintre echipe şi FIA ar putea fi ratificate de Consiliul Mondial al FIA în şedinţa programată pentru 11 aprilie.
Via James Allen
N-ar fi mai simplu sa-i lase sa consume liber cat vor? Cine ar face motorul mai economic oricum ar avea de castigat. Sau sa le mai dea in plus 50 de litri. Ideea e nu sa faca cursele mai scurte pt ca sunt plictisitoare ci sa faca un regulament care sa stimuleze show-ul pe toata durata cursei. La o cursa de sprint personal nu sunt interesat sa ma uit.